Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Projektforum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

AudiRS6's Audi Coupé - 89, UPPDATERING 16/4-10 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

2010-04-18, 10:02#126 
str4nd__
Moderator

Jasså, perfektionisten har talat , "den låter rätt mycket". happy Men det är bra att det finns perfektionister också.

Tror nog att sänkningen kommer göra susen på bilen, ser ju ut som du kör en stadsjeep nu. Så ut och skruva bort den gamla och dit med det nya NU! grin

2010-04-18, 11:02#127 
AudiRS6
Moderator

Hehe, jag känner samma sak!smile

Men nu har jag faktiskt bokat tid för monteringen. Det bli Lördag om 2 veckorsmile
I Örebro!happy

Dessutom kommer en tjock grej monteras samtidigt, iaf tjockare än originaletsmile
Kommer bättra på bilens ljud lite kan jag ju sägaapplause Och då menar jag inte ljudssystemhappy

2010-04-18, 11:19#128 
str4nd__
Moderator

Härligt du, så då får man se hur den är som asfaltshyvel samt hur den låter på måndag om två veckor? cool

2010-04-18, 11:59#129 
AudiRS6
Moderator

Haha precis!smile

Hur nära Örebro ligger ditt ställe Strand?smile

2010-04-18, 13:26#130 
str4nd__
Moderator

ca 20 mil . sad

2010-04-18, 19:02#131 
AudiRS6
Moderator

Oj, det var en bit!sad

Samma sträcka STHLM - Örebro typsmile

Haha såg detta nu (missade det på något vis förut):
Citat:
Ursprungligen postat av str4nd__
Jasså, perfektionisten har talat , "den låter rätt mycket". happyMen det är bra att det finns perfektionister också.

Haha, jag lämnade ju in den på service för några veckor sedan och då gjorde de den anmärkningen. Så det var faktiskt inte jag som tog initiativet helt och hållet. De ville ha 2000 kr för en ny pump + arbete. Strunta i det sa jag och beställde den från Tyskland för 650kr inkl frakt. Den ska jag montera själv hoppas jag, kanske om två veckor, då allt annat åker påsmile

2010-04-18, 19:54#132 
str4nd__
Moderator

eller 19,5mil ungefär tounge

Det var en dyr verkstad, haha. Är allt lika dyrt där uppe eller?

Jag fick betala 40:- för en ljusinställning efter jag bytt till mina angeleyes cool

2010-04-18, 21:10#133 
AudiRS6
Moderator

Allt är dyrt i Sthlm faktisktsmile

Vad man än jämför så blir det billigare några mil utanförsmile

Ljusinställning = 300kr i Sthlmsmile

2010-04-18, 21:45#134 
str4nd__
Moderator

ojoj bigeyes 300:- ? fast deklart, du begär ju säkert kvitto tounge

fast deklart, tror nog att allt är dyrare i de större städerna. tyvärr sad

2010-04-19, 16:48#135 
AudiRS6
Moderator

Haha, ja, nu vet jag inte om de kostar 300kr i och för sig, det var en gissning men visst är det dyrare!smile

2010-04-19, 21:33#136 
Sven 1
Medlem

Citat:
Billigaste hjulinställningen i Sthlm går på drygt 1000kr

Hur mycket hjulinställning behövs?
Efter byte av exempelvis inre-/yttrestyrleder brukar far och jag använda oss av en talmeter . Har aldrig lämnat in någon bil för hjulinställning, skulle det bli fel vibrerar ratten samt att däcken blir snedslitna...

Ang. sänkningen så vet ni nog redan vad jag tycker... Men det blir säkert fintsmile

2010-04-19, 21:39#137 
str4nd__
Moderator

Det kan behövas ganska så rejält kan jag säga. laugh när jag hade monterat mina coilovers så åkte jag ca 15mil på nästan nya däck. I varje rondell så tjöt det om däcken även fast man låg i 15-20 km/h. Och när jag äntligen kom hem så visade det sig att stålet eller vad det heter, syntes hela vägen runt blushing

2010-04-19, 21:43#138 
turbodiz
Moderator

Camber, caster og KPI, Google litt på de du Svensmile
Hjulvinkler som endrer seg ved innfjæring, og når man da senker bilen blir hele geometrien gal.
Talmeter kan benyttes ved justering av Toe in/out og for å kolle opp toe out on turns.
Og rattet vibrerer ikke spesielt ved feil i vinklene, bare ved ubalanse i kjul eller glapp i styreledd.
Og for å få godkjent senkningen hos bilprovningen så skal man dokumentere en kontroll av geometrien av alle 4 hjul. I tillegg til at selve senkningssatsen må være godkjent i EU

2010-04-19, 22:46#139 
Sven 1
Medlem

Aj dåblushing, var lite rädd att det skulle behövas lite mer instänningar: Citat:
Hur mycket hjulinställning behövs?

Usch så mycket jobb för att sänka bilen, själv har jag problem åt andra hållet, men det tar vi i morgon i en annan trådwink.

Citat:
Og rattet vibrerer ikke spesielt ved feil i vinklene, bare ved ubalanse i kjul eller glapp i styreledd
.

Så är det kanske. Är inställningen åt skogen så känns det ju reden när man backar ut från garageuppfarten så jag har aldrig testat att köra en bil med helt fel toe i högre farter. Men några vibrationer i ratten har jag aldrig stört mig på i mina föräldrars bilar, men V70in brukar alltid få anmärkning på någon styrled...

Citat:
Det kan behövas ganska så rejält kan jag säga. när jag hade monterat mina coilovers så åkte jag ca 15mil på nästan nya däck. I varje rondell så tjöt det om däcken även fast man låg i 15-20 km/h. Och när jag äntligen kom hem så visade det sig att stålet eller vad det heter, syntes hela vägen runt

Ordet du söker är nog korden:
http://www.däckguiden.se/konstruktion.htm

På vissa bilar (med hydraulisk fjädring) kan man med datorns hjälp ändra höjden...

Själv har jag bara testat dessa: http://www3.biltema.se/Bil---MC/Fram--och-bakva...
Bilen höjdes några centimeter och blev mycket vacker (såg nästan ut som en cross country), men de höll inte länge, och ville inte sitta där det var tänkt...

- Inlägget ändrat 2010-04-19, 22:47 av Sven 1

2010-04-19, 22:53#140 
AudiRS6
Moderator

Jo, efter ha pratat med ett antal personer så ska hjulinställning verkligen görassmile

Hehe, billig höjning du länkade till Sven. Du säger att det häll ganska kort tid.. Pratar vi veckor, månader?År?smile Billigt juh!smile

2010-04-19, 23:29#141 
Sven 1
Medlem

Börjar du bli sugen på en höjningconfusedgrin

Vet inte riktigt hur länge de höll, är några år sedan nu (tror de kostade 29,90 då). Det är ju beroende på hur rostiga fjädrarna är. V70ins fjädrar är fina och jag tror de kanske höll några månader, men de var jobbiga att få på. Vid ett besök hos besiktningen upptäcktes att det ramlat bort 2st från ena fjädern och att samtliga 3 på andra fjädern hade lagt sig i samma ände vilket gjorde att fjädern såg sned ut. Besiktningsmannen tyckte inte alls det såg bra ut, men det var inget han kunde anmärka på. När bilen kom hem plockades gummibitarna bort och ingen synlig skada på fjädrarnasmile.

Är väl bara att inse att original fjädrar+stötdämpare inte ska hålla för evigt. Bilen har körts med ganska mycket last och rullat drygt 25000mil varav ca 12000 i norra halvan av landet, men än så länge är de OK.

Blir det inte jobbigt med en låg bil i Stockholm? Det brukar vara så många farthinder och trotoarkanter i städerna. Jag tycker V70in är på gränsen till låg. Med last skrapar den i höga farthinder (dragkroken, inte så farligt med andra ord), men en gång körde jag två (lätta) kompisar till och från den stora staden (nästan 15000 invånarecool) Ljungby, ut från p-platsen var det en liten nedförsbacke. I början av denna skrapade jag i underredet. Då blev jag argangry.

- Inlägget ändrat 2010-04-19, 23:33 av Sven 1

2010-04-20, 11:32#142 
AudiRS6
Moderator

Haha, nejdå ingen höjning på gånglaugh

Men roligt alternativ, intressant att veta hur långt det håller. Lite läskigt om de börjar ramla av dock. Måste bli obalans om de ramlar av på ena sidan exempelvis men inte andra. Och vem vill ha en sne bilhappy

Har beställt en fin sak nu:
http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/LD-30...

Sedan ska jag få köpa ett 2,5" tums system billigt av en kille. Tänkte att kärran skulle få andas litelove Allt åker på nästa Lördag som sagt, längtar!smile

2010-04-20, 13:28#143 
turbodiz
Moderator

De der gummiklossene er en tidløs klassiker virker det som.blushing
Hadde slike på min 66 modell Amazon i slutten av 70tallet. Skit! rett og slett skit!smile
Men billig skit dog.
Ellers mine grabbar smågrin, kolla denne;
http://www.dinside.no/840327/fullstendig-skakkj...
Hjulvinkler sa viconfused

bigeyes

Citat:
drool

- Inlägget ändrat 2010-04-20, 13:32 av turbodiz

2010-04-20, 14:51#144 
Sven 1
Medlem

Citat:
De der gummiklossene er en tidløs klassiker virker det som.
Hadde slike på min 66 modell Amazon i slutten av 70tallet. Skit! rett og slett skit!
Men billig skit dog.

Med far och jag satte dit dem gick en granne förbi och sa att han också använt sådana (på en 245.a). Men för honom höll de bara ett par veckor, sedan var de slut. Men hans fjädrar var rostigawink. Men billiga är de och man tycker att de där gummibitarna borde man kunna ha användning för till något, men ännu har jag inte funnit något alternativt användningsområde.

Citat:
Ellers mine grabbar små, kolla denne;
http://www.dinside.no/840327/fullstendig-skakkj...
Hjulvinkler sa vi

Ja Audi. Vill du vara lite före i utvecklingenconfused

Fy vad löjligt och det kommer ju gå åt hur många däck som helst per årwink.

Citat:

Sedan ska jag få köpa ett 2,5" tums system billigt av en kille. Tänkte att kärran skulle få andas lite Allt åker på nästa Lördag som sagt, längtar!

Det där kan nog bli trevligtsmilehappy. Kan man få beställa en liten filmsnutt med ljudconfusedlove

2010-04-20, 16:14#145 
str4nd__
Moderator

Du kunde fått köpa min dämpare audi, tröttnat på ljudet en aning. happy

Men nu väntar man ju bara på tills du får hem bilen igen från verkstan grin många bilder och någon film är krav va?

2010-04-20, 16:54#146 
AudiRS6
Moderator

Haha och jag som gick igenom blocket med mera efter begagnade ditos. Vad har du för dämpare?smile

Den är inte inne på verkstaden just nu. Den är ute i det friadrool Allt ska jag montera utan verkstadshjälp i Örebro nästa lördagsmile
Jadå, film är krav hehe, kommer när allt är påsmile

Citat:
Ja Audi. Vill du vara lite före i utvecklingenconfused

Haha usch vad fult...happy

2010-04-20, 17:29#147 
Sven 1
Medlem

Citat:
Haha usch vad fult...

Flugor brukar vara detwinklaughsmile

2010-04-20, 20:07#148 
str4nd__
Moderator

http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/LD-00...

en sådan happy

nästan likadan, bara att jag har runda kanter på utblåsen .

2010-04-20, 20:08#149 
AudiRS6
Moderator

Bild på din?
Vad har du för anslutning och så? 2,5"?smile

2010-04-20, 20:22#150 
str4nd__
Moderator

http://www.youtube.com/watch?v=CJ553z76UqI

lite sotig och så nu. men där har du film och bild happy 2,5" är jag ganska så jätte säker på

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Projektforum
AudiRS6's Audi Coupé - 89, UPPDATERING 16/4-10 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Projektforum