|
| Glödlampsbyte v70 | | |  |  | | Igår 16:25 | #1 | rekarl Nykomling
Medlem sedan: Oct 13, 2008 | Hej! Jag försöker byta vänster strålkastarglödlampa på en V70 -06, men det går ej bra. Enl instruktionsboken ska man ta ut hela strålkastarhuset, men finns det något enklare alternativ?
| | | | | |  |  | | Igår 21:52 | #2 | soul Moderator
Medlem sedan: Oct 30, 2006 | Kommer du inte åt från insidan då? Har själv ingen v70 men en v40 och där är det ordentligt trångt men det går ändå att byta lampa utan att ta bort strålkastaren. | | | | | |  |  | | Igår 22:44 | #3 | rekarl Nykomling
Medlem sedan: Oct 13, 2008 | Man får bara in fingertopparna i själva lamphuset om man testar innirån motorutrymmet. Men det har löst sig. Bort med luftburken, sen så kommer man åt hyfsat bra att byta lampa :-)
Men när jag kollade att det lyste så dök ett nytt problem upp. Höger positionslykta (den oranga som är integrerad i strålkastarhuset) har slocknat.
för att byta den verkar det som man måste ta ut hela huset, hjulhusplåten täcker nämligen lampan på något jobbigt sätt.
Så följdrågan blir hur demonterar jag lamphuset? Jag lossade på alla skruvar jag såg, men huset sitter som berget och man törs ju inte ta i och bryta heller | | | | | |  |  | | Idag 13:19 | #4 | soul Moderator
Medlem sedan: Oct 30, 2006 | Kan inte svara på det heller tyvärr då jag inte själv äger bilmodellen i fråga, men jag tvivlar på att man behöver ta i för att få loss det då tror jag nog att du har missat någon skruv iaf. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Teknik och mektips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|