|
| partikelfilter peugeot 607 | | |  |  | | 2008-10-10, 00:34 | #1 | travarn Nykomling
motorlampan lyser samt nåt i stil med appolution default alltså avgasrening defekt. min fråga är kan man släcka lampan själv eller fylla på "additiv" själv alternativt ta bort partikelfiltret trotsallt så betalar jag hög skatt eftersom bilen är från -01. tack på förhand | | | | | |  |  | | Idag 12:35 | #2 | techE Nykomling
Medlem sedan: Nov 08, 2008 | .Hurvida man kan fylla på additivet själv eller inte har jag ingen aning om på din bil, det görs ju vanligtvis vid service. Och detta ska vanligtvis inte ta slut om man håller sig till service intervallerna.
Om lampan lyser kan det bero på en hel del andra grejor också. Lampan måste du släcka med peugeots service dator.
Har du orginal tanklock på bilen?
- Inlägget ändrat Idag 12:36 av techE | | | | | |  |  | | Reklam: | STOP1 STOP1 säljer däck och fälgar till personbilar, SUV, vans, lätta lastbilar och motorcyklar. Marknadsför enbart kvalitetsprodukter från kända tillverkar... | Du är här: Forumstart » Bilar » Teknik och mektips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|