|
| HJÄLP!!! Motorvarningslampan Mitsubishi | | |  |  | | Måndag 17:24 | #1 | AnnHam Nykomling
Medlem sedan: Oct 06, 2008 | Jag har en Mitsubishi L200. 97:a som bara gått 10.000 mil. Den är jättefin på alla vis, men sedan flera månader har den åkt in och ut på (oengagerad) verkstad pga att Motorvarningslampan lyser till och från (mest till).
Första felkoden var LAMBA-sensorn, den byttes. Lampan tändes på vägen hem från verkstaden... Nu är den bytt ytterligare en gång men lampan lyser glatt (mindre glad är jag). Inget fel i övrigt i bilens prestanda.
Verkstaden har efter några som jag tycker ytliga kontroller gett upp – detta typ av fel är så svårt att hitta!
JAG vill dock inte köra runt med en bil med en allvarlig varningslampa lysande!
Snälla bilkunniga, föd mig med lite info om vilka 1000 olika saker som kan orsaka att denna lampa lyser så jag kan pressa verkstaden lite på vad de egentligen kollat!
Eller tipsa mig om fantastiskt bra Mitsubishi-verkstad, gärna i Stockholmsområdet med omnejd. (Har hittills anlitat Länna).
Vänliga hälsningar Ann | | | | | |  |  | | Måndag 21:17 | #2 | Ronnie79 Nykomling
Medlem sedan: Oct 06, 2008 | Låter som en inkompetent mekaniker. Man brukar först göra ett diagnostest och råder det minsta tveksamhet mäta upp komponenterna indivuduellt.
Mvh Ronnie
www.4x4overland.se... | | | | | |  |  | | Idag 12:03 | #3 | AnnHam Nykomling
Medlem sedan: Oct 06, 2008 | Inkompetenta eller inte, det är en större Mitsubishi-auktoriserad verkstad... Hjälper tydligen inte...
Försöker igen, någon som har tips på olika fel som kan orsaka att denna lampa lyser? | | | | | |  |  | | Reklam: | Bythjul.com Bythjul.com säljer däck, fälgar och tillbehör via nätet. I nätbutiken kan man enkelt få reda på vilka däck och fälgar som passar på sin bil via en uni... | Du är här: Forumstart » Bilar » Teknik och mektips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|