|
| Behöver man nytt tändstift om man har köpt en ny CDI -box ? | | |  |  | | 2008-09-19, 16:17 | #1 | Hannes93 Nykomling
Medlem sedan: Sep 07, 2008 | Tjena!!, Ja som titeln säger "Behöver man nytt tändstift om man har köpt en ny CDI -box?
Det började med att en dag kom den bara till 6k varv, jag byte då tändstift och den kom till 10k varv som den ska. Men sedan efter att man kört 20 min så funkade den inte igen och kom bara till 6000varv och dog o höll på. Jag kollade tändstiftet och det var helt igensotat. Jag började fundera på var det kunde vara så kom jag på att det kunde vara cdi boxen som fackad, Jag åkte in till mohlins och köpte en ostrypt cdi box (hade originalet innan). Satte i den och den funkade helt utmärkt. Men nu efter ungefär 30 min som jag har kört och den har blivit varm så börjar den facka på tomgång. Som idag så hade jag kört 30 min och skulle vända och köra hem, Dock när jag skulle vända så var det så mycket trafik så jag fick vänta och då märkte jag att den började gå ner i varv så jag försökte dra på lite mer gas men då dog den. Började kicka men fick inte igång den, väntade ca 3-5 min för att den skulle hinna svalna lite. Sedan började jag kicka igen och den gick igång . Fattar inte vad felet är :S Så undrar nu om man köper en ny ostrypt cdi box måste man byta till ett lite bättre tändstift då? Hoppas någon vet vad felet är eftersom detta är riktigt störigt och inte alls roligt och köra när den inte funkar som den ska:(
/MvH Hannes | | | | | |  |  | | 2008-09-27, 09:35 | #2 | drdpro06 Medlem

Medlem sedan: Aug 10, 2006 | orkar inte läsa den text så svarar bara på topicen, nej det behöver man inte | | | | | |  |  | | 2008-10-02, 20:39 | #3 | hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | om det var igensotat så får den för mycket olja eller så har du för stort musntycke. jag tror du har för stort munstycke vilket leder till att stiftet bli blött ibland å kan därför inte varva så mycke. prova att byt ner i munstycke. å drdpro06 det där inlägget var jävligt meningslöst... läs texten för fan | | | | | |  |  | | 2008-10-04, 18:39 | #4 | Hannes93 Nykomling
Medlem sedan: Sep 07, 2008 | Okej,jag vet inte om det kan vara munstycket nu.När jag skulle kolla vid förgasaren idag så märkte jag att den inte satt fast riktigt så jag kollade gummiringen som sitter där så märkte jag att den var sönder så den tog tjuvluft och det droppade även bensin. Jag åkte in till mohlins och köpte en ny gummiring och satte på förgasaren ordentligt. Jag provade köra och den funkade riktigt bra, men när jag var hemma och skulle ställa den på tomgång för att se om den funkade så stängdes den av sedan fick jag inte igång den igen(den är riktigt riktigt svår startad när den har blivit varm), När jag väntat 5 min så provar jag och starta den igen och då går den igång. Då provar jag att dra full gas sen släppa men då dör den på direkten. Kan detta vara munstycket som är för stort då som Hablam sa eller? Är inte så bra på mopeder :/. Den varvar till 10000 varv som den ska.
- Inlägget ändrat 2008-10-04, 18:39 av Hannes93 | | | | | |  |  | | 2008-10-09, 15:27 | #5 | hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | nu verkar det som om ditt tändstift är kasst:P har du provat å byta det? låter som det är för klent stift:P | | | | | |  |  | | 2008-10-09, 18:01 | #6 | Hannes93 Nykomling
Medlem sedan: Sep 07, 2008 | Jag har kollat mitt tändstift många gånger men det ser bra ut, Det jag tror det kan vara är luftskruven som inte är rätt inställd så han får för mycket luft och bensin, Jag har provat skruva in den helt sedan ut 3 varv men då fick han för mycket så jag provade 2 men han dog ändå på tomgång så nu orkar jag inte med skitet längre så jag beställde en service på mohlins. Får hoppas att dem kan fixa det. Men tack för hjälpen hablam.
/Hannes | | | | | |  |  | | 2008-10-09, 18:02 | #7 | Hannes93 Nykomling
- Inlägget ändrat 2008-10-09, 18:03 av Hannes93 | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|