Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Baotian forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Retron tappar fart och dör nästan

2008-08-22, 12:25#1 
mikew
Nykomling

Tjenis!

Dotterns Retro-06 tappade varv och fart för att till slut bara gå på tomgång. Moppen startar utan problem men när man gasar varvar den bara upp marginellt, men ingetmer. sad

2008-08-22, 14:10#2 
simon_425
Medlem

är det så att den kommer till ett visst varvtal varje gång och sedan dör ner till tomgång, för att då gå helt normalt (på tomgången allstå)? i så fall är det huvudmunstycket som är igensatt och får blåsas rent eller bytas.smile

2008-08-22, 14:34#3 
mikew
Nykomling

när jag vrider på gasen när den går på tomgång så varvar den bara upp marginellt.
Häromdagen (efter det att jag kortat av en sprucken slang och den fått gå några minuter) fick jag lite fart på moppen - men den gick illa - upp i varv - och så ner - upp och ner...

2008-08-28, 16:16#4 
herr_sadist
Nykomling

Att mopeden går upp och sedan ned i varv på det sättet brukar bero på att den drar tjuvluft någonstans på vägen. Se över att det är riktigt tätt mellan förgasare och luftslang, mellan förgasare och insug samt mellan insug och cylinder. Samma fenomen kan även uppstå om man ställt luft/bränsleblandningsskruven lite för snålt. (Så var det för mig senast. Ut ett halvt varv med skruven så gick den perfekt på tomgång igen).

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Baotian forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Baotian forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Baotian forum