| Retron tappar fart och dör nästan |
| |
 |  |
| 2008-08-22, 12:25 | #1 |
mikew Nykomling
Dotterns Retro-06 tappade varv och fart för att till slut bara gå på tomgång. Moppen startar utan problem men när man gasar varvar den bara upp marginellt, men ingetmer. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-22, 14:10 | #2 |
simon_425 Medlem

Medlem sedan: Mar 09, 2007 | är det så att den kommer till ett visst varvtal varje gång och sedan dör ner till tomgång, för att då gå helt normalt (på tomgången allstå)? i så fall är det huvudmunstycket som är igensatt och får blåsas rent eller bytas. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-22, 14:34 | #3 |
mikew Nykomling
Medlem sedan: Aug 22, 2008 | när jag vrider på gasen när den går på tomgång så varvar den bara upp marginellt. Häromdagen (efter det att jag kortat av en sprucken slang och den fått gå några minuter) fick jag lite fart på moppen - men den gick illa - upp i varv - och så ner - upp och ner... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-28, 16:16 | #4 |
herr_sadist Nykomling
Medlem sedan: Aug 28, 2008 | Att mopeden går upp och sedan ned i varv på det sättet brukar bero på att den drar tjuvluft någonstans på vägen. Se över att det är riktigt tätt mellan förgasare och luftslang, mellan förgasare och insug samt mellan insug och cylinder. Samma fenomen kan även uppstå om man ställt luft/bränsleblandningsskruven lite för snålt. (Så var det för mig senast. Ut ett halvt varv med skruven så gick den perfekt på tomgång igen). |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Baotian forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Baotian forum) |
« Tillbaks till föregående sida |