Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök Mc-annonser
» Mc-handlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mc-tester
» Mc-forum
» Mc-länkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mc-priser
» Mc-kalender
» Vägtips för Mc
» Campingplatser

Övrigt
» Mc-delar & tillbehör
» Mc-nyheter
» Mc-tidningar
» Mc-försäkring
» Låna pengar

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Teknik och mektips
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Motor Hjälp

2008-08-15, 09:34#1 
Crescentpojken
Medlem

Jag Vet itne om detta är rätt ställe men behöver lite hjälp nu om någon moderator intetkr den passar här så får de flytta den men jag tycker den passar härsmile

jag har en Loncin 72cc automat på min enduro (projektet ligger på mc sidan) som jag nu kört ca 65h med med bara ngra probem innan bytt startmotor 2 ggr och nu sist fixat egna kol så den går utan problem, men nu så dör den helt plötsligt funkade jättebra tidigare men sedan när jag körde bara dog den, och jag har rensat förgasaren 2 ggr blåst ur alla munstycken med högtrycksluft och tvättat filtret men den går fortfarande inte längre "än till postlådan" så att säga den dör men den "kommer" igen om jag "rullar" på gasen sedan dör den igen:/ och pap o jag har justerat hur mkt som helst och ställt in men det går endå inge bra sad men jag behöver den fungerande idag sad behöver den till klockan 11:30 sad någon som vet vad det kan vara? batteriet är fullladdat med och han startar går o köra lite sedan dör den sad men den har ju gått bra i ca 65h tycker ju den borde funka just idag medsad

Snälla Needsad Helpsad måste få igång den till träningen!

tacksam för hjälp/svar
mVh Crescentpojken

Idag 08:49#2 
Zimban_mrx
Nykomling

tråkigt att ingen svarade på ditt inlägg i tid.

har du kollat tändstiftet?
Choken kan hänga sig ibland med.
Försök att lyssna var problemet sitter när den dör. ingen gnista eller inget bränsle.

Reklam:
Besök TrendimportTrendimport
Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus.

Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Teknik och mektips

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Mc » Forumstart » Motorcyklar » Teknik och mektips