|
| Fylla på olja i framdämparna på Baotian !? | | |  |  | | 2008-08-05, 03:30 | #1 | Timmy92 Medlem
Medlem sedan: Jul 24, 2006 | Hur bär jag mig åt för att snabbt och smidigt fylla i ny olja i framdämparna på min Baotian?
Ska jag rengöra ALL gammal olja i dom? Allstå, se till så att det är absolut oljefritt i dämparna. Eller bara fylla på lite ny olja?
Dämparna är väldigt sega nämligen, när jag kör är dämparna i bott i fram, sen när man står still så åker dom upp igen, ibland kan man få lyfta i styret för att få upp dom.
Då bör jag väl byta olja?
Och vilken olja, och HUR mycket olja ska jag hälla i?
PS. En annan fråga: Hur är det, får moppen mer bensin, eller mindre, när man flyttar brickan på nålen uppåt?
Tacksam för svar!
Mvh
- Inlägget ändrat 2008-08-05, 03:45 av Timmy92 | | | | | |  |  | | 2008-08-26, 03:30 | #2 | pappacalo Nykomling
Medlem sedan: Jul 17, 2006 | Om nålens läge höjs så får den mer bensin
MvH
| | | | | |  |  | | 2008-08-26, 18:13 | #3 | ztrindberg Nykomling
Medlem sedan: Jul 27, 2008 | Jag tycker det låter som om packboxarna är slut (antar att framgaffeln är samma på skoter som på vanlig cross), läcker den mycket alltså?
Om du flyttar upp brickan får den mindre bensin. | | | | | |  |  | | 2008-09-29, 20:59 | #4 | Full Gas Medlem

Medlem sedan: Jul 21, 2007 | Jag kan tillägga att idag så fyllde jag på mindre än en halv deciliter olja i varje gaffel då den betedde sig som din. Fick liksom rycka upp den när man kört den och fjädringen var inte alls skön.
Efter den ytterst lilla mängd olja jag fyllde på så blev gafflarna hårda om attan så det ska inte vara mycket olja i gaffelbenen inte. Jag fyller nu på fullt, alltså tills det rinner över (gaffeln sitter kvar på hojen) och trycker sedan upp gaffel 5cm och därmed trycker ut den oljan som finns där, då blir det bra. Detta är på en classic. | | | | | |  |  | | 2008-10-01, 07:55 | #5 | Timmy92 Medlem
Medlem sedan: Jul 24, 2006 | Ska prova detta. Och dom någon skrev innan att packboxarna var slut, så var inte fallet :P Satte på nya dämpare från en baotian som gått 24mil. Fortfarande samma problem.
Får väl prova fylla på olja :S | | | | | |  |  | | Reklam: | BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... | Du är här: Forumstart » Mopeder » Baotian forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Baotian forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|