|
|
|
| Hjälp med min Piaggio Typhoon. | | |  |  | | 2008-08-02, 15:33 | #1 | flommes Nykomling
Jag köpte en Piaggio Typhoon med dragen v-ring , urpluggat rör , sportluftfilter och 83 i storlek på munstycket. Då gick den alltså i ca 70-75.
Sen så köpte jag ett trimrör som jag pluggat ur och satt på och byt till 6grams vikter + att jag köpt ett nytt sportluftfilter. När jag precis bytt till 6grams vikter så hade moppen skit bra acc men den kom bara tilll 65-70 då började den bromsa in av sig själv!.
Sen efter jag har gjort lackat om moppen och satt på mitt nya sportluftfilter så var accet borta! och den gick bara fortfarande till 70.
Sen för någondag sen så ramlade mitt sportluftfilter av så jag fick köra ungefär 1km utan det! då gick det ju inte lika bra såklart. Sen när jag satt på sportluftfiltret igen så gick den fortfarande lika dåligt som när det ramlat av!.
Det är inte kul att bli omkörd av en speedfight som bara dragit v-ringen!
Så nu ber jag om er hjälp om vad jag ska göra så att moppen kan komma upp till ca 80 med bra acc! Snälla hjälp
/MVH FlommeS!
| | | | | |  |  | | 2008-08-04, 18:10 | #2 | PowerSlave Medlem

Medlem sedan: Dec 03, 2006 | du kanske fick skit i förgasaren när du körde utan luftfilter så ta och rengör den. och prova med lättare vikter så kanske de går lite bättre med
mvh | | | | | |  |  | | 2008-08-04, 19:40 | #3 | A-Traktor_killen Medlem

Medlem sedan: Feb 18, 2006 | Hej du kanske måste gå upp mer i munstycke typ 90 när du bytte rör och sen kan du köra på original luftburken om den är urpluggad. Och lättare vikter bör du nog ha typ 4 4,5 g kanske du fick inte med några vikter med röret . Men vill du ha mer ljud så kör på sportfilter min förra moped var trimmad med effektrör urpluggad luftburk 90 munstycke carbon reeds trimvariator 4 g vikter enligt owes mc . Men då var dom kantiga och såg förjävliga ut pga en liten olycka i alla fall så gjorde mopeden 75 då fast V-ringen satt kvar visste ej det förra ägaren sa att den var borta plockades bort sen. Hur fort går den där speedfighten då?. Och jag vill minnas att cdi boxen är strypt också på Piaggio typhoon .
- Inlägget ändrat 2008-08-04, 19:47 av A-Traktor_killen | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|
|