|
| Vw Polo eller Peugeot 106! | | |  |  | | 2008-08-01, 12:46 | #1 | effots Nykomling
Medlem sedan: Aug 01, 2008 | Funderar på att köpa en Vw Polo (97a) eller en Peugeot 106 (97a).... Men det är inte det jag vill diskutera...
Min fråga är om något av dessa ljudsystemen (http://www.mds.se/?artnr=pkt400ffc) eller (http://www.mds.se/?artnr=pkt4000legion) passar i någon av de två bilmodellerna?
Eller rekomenderar ni något annat? Behövs det köpas till något? Vill inte ha överdrivet mycket ljud i bilen utan något som låter lite bättre än helt okej (runt 2500kr)
// Mvh Stoffe | | | | | |  |  | | 2008-08-12, 09:58 | #2 | str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | Jag personligen har varit missnöjd med ljudet ifrån mds som så många andra. så mitt tips är att gå in på t.ex www.brl.se. Här har du ett som är bättre fast kostar lite mer men det är det garanterat värt. Senare så skulle jag rekommendera att du sätter in ett mindre slutsteg till 6x9" ifall om du vill få ut allt ifrån dom, men det behövs inte.
EDIT: även dom paketen för 2500:- funkar nog bättre än mds paketen
Exempel på slutsteg är alla som levererar 50-100w rms i 2ohm, var noga med 2ohm då högtalarna ligger på det.
- Inlägget ändrat 2008-08-12, 10:03 av str4nd__ | | | | | |  |  | | 2008-08-12, 10:05 | #3 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Får nog hålla med föregående skrivare. Tycker att MDS överlag har ett trist, platt och livlöst ljud. Mitt förslag är att du åker runt lite och provlyssnar lite innan köp, lyssna då på två märken med tre bokstäver om du har tillfälle. Vilka? DLS i första hand. GAS i andra hand. | | | | | |  |  | | 2008-08-12, 10:37 | #4 | str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | Det finns hur mycket som helst som man kan sätta i bilen och få välljudande. Det är sedan bara vilken prisklass du befinner dig i. Det "viktigaste" är egentligen huvudenheten, om du köper en kass sådan så blir resten utav ljudet kasst. Så läs runt lite på olika forum och sidor så får du se lite , ett tips är att kolla på Garaget.org , läs igenom lite på bilstereo delen så finner du nog de flesta svaren | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Bilstereo och elektronik |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Bilstereo och elektronik) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
- Tipp-Girl
|