Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Qingqi forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Svårstartad

2008-07-28, 11:24#1 
Egge
Nykomling

Min Qingqi -05 har blivit svårstartad. Batteriet har inte fungerat på flera månader och den har varit mycket lättstartad med kicken. Så köpte jag ett batteri och satte dit men det går inte att starta den med elstarten. Om jag kickar så startar den efter några kickar men inte med startknappen. När den blivit varm så kan man starta den med elstarten, men när den blivit kall igen så måste jag kicka för att få igång den. Hjälp mig

2008-07-28, 18:59#2 
mic-ech
Medlem

testa att gasa lite grann när du startar den

2008-07-28, 22:58#3 
Samiir
Medlem

går startmotorn runt när du trycker på knappen ? annars kan det vara laddningsrelät som är kasst.

2008-08-20, 15:23#4 
Radioman
Medlem

Jag har samma problem. Det har varit så en längre tid nu.

Det är precis som om spänningen inte räcker till för gnistan till tändstiftet när man kör med starten. Mitt normala förfarande är att först försöka med starten. Går det inte på några sekunders malande så kickar jag. Ofta startar den då med en gång.
Efter laddning med extern laddare så går det något bättre, en gång. Är kanske laddregulatorn klent tilltagen. Tändspolen också?
Jag har haft ett helvete på jorden det sista för att jag inte kan köra mopeden på fullgas vid fuktig väderlek eller regn. Med en gång det torkar upp eller är fint väder är det aldrig problem. angry

Jag har trott att det var något med membranet att göra (enligt FAQ som jag också upplevt tidigare) men jag tror nu att det ev. är svag gnista. Idag fick jag stopp till jobbet igen. Plockade på lunchen bort stiftet och knackade ihop det lite. Eftersom det då var fint väder så startade den direkt på starten. Jag vågar alltså inte dra några slutsatser om min åtgärd hjälpte, ännu.

Det var mycket länge sedan jag skrev här och jag skall läsa ifatt lite. Kanske finns här redan tips om de problem jag har smile

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Qingqi forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Qingqi forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Qingqi forum