Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa moped
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Moppe till pendlande fullvuxen... och övriga familjen

2008-07-27, 11:44#1 
violator
Nykomling

Hej!

Jag är trött på att ta bilen till jobbet 7-8 km bort, det blir både dyrt och övriga familjen blir utan transportmedel.

Jag har därför tänkt att köpa en EU-moped - jag vet inte om det blir en omöjlig kalkyl, men jag prioriterar följande:

- Driftsäkerhet (orkar inte hålla på med allt för täta verkstadsbesök och har själv tummen mitt i näven)
- Bra prestanda (skall definitivt inte trimma, men den skall orka med att släpa min 36 år gamla och snart 90 kg tung kropp upp och ned för vår ganska backiga omgivning :-) )
- Får gärna se skapligt snygg ut (för det är tänkt att min son också skall kunna använda den om något drygt år)
- Prisvärdhet (Jag har inte tänkt att lägga mer än MAX 7-8000 på en moped/lås/hjälm)

Vilken är mopeden för mig? Skall man köpa nytt (Baotian etc) och få bra garantier, eller finns det bättre begagnade alternativ som man kan våga sig på?

Jag tittar f n på en beg Baotian Sprint -07 för drygt 5000:- - kan det vara något för mig?

Mycket tacksam för alla tips jag kan få!

2008-07-27, 14:08#2 
Hazel-nut
Medlem

Dina krav och din budget går tyvärr inte ihopsad. En baotian är absolut inte mopeden för dej om du inte ska trimma då dom är av dom slöaste mopederna original. Jag skulle ha försökt hitta en begagnad Aprilia SR50 ditech om jag var du, då dom har direktinsprut och är väldigt starkasmile. Dessutom snyggawink. Men då kan priset landa på runt 15000-18000 krsad.

Man får vad man betalar förwink.

//Hazel-nut

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped