Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök båtannonser
» Båthandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Båttester
» Båtforum
» Båtlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Båtpriser

Övrigt
» Båtförsäkring
» Båtdelar
» Båtnyheter
» Båttidningar
» Låna pengar
» Kalender båt

Båtförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Motorbåtar - Teknik och tips
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

båtmotor chevrolet som dör på låga varv när den blir varm

2008-07-23, 14:15#1 
windy24mc
Nykomling

Min morsa o hennes gubbe har en windy24mc med en cheva motor på ett par hundra hk.efter ett tag som dom kört och motorn blir varm så dör den om dom drar av på gasen o ligger på låga varv, och dom får ett helvete att få igång den igen. Dom har satt ditt ny förgasare. Jag vet att det sitter dubbla bränslepumpar på också.en elektrisk och en på motorn. Varför?dom testade att byta stift, men dom var blöta av bränsle, så bränslet går ju fram, men det verkar som om den tappar bränslet på låga varv.kan det va bränslepumpen?nån som har svar på detta?
mvh Krille

2008-07-24, 16:15#2 
skinautique
Nykomling

hade själv det problemet för många år sedan med min ford 351w i en vattenskidbåt
den gick skitbra när den var kall/ ljummen men när den blev varm kändes det som om den "kletade" i cylindrarna den segade och var svårtänd

jag renoverade förgasaren bytte tändkablar, tändstift tändspole brytarspetsar osv osv

det visade sig att den jag köpt den av hade pajat en gummi impeller i färskinsuget och bara bytt utan att leta reda på alla vingar så när jag öppnade motorn hittade jag ett flertal vingar som blockerat kylkanaler i motorn vilket oxå ledde till att ena toppen spruckit... den hade därför blivit överhettad

Reklam:
Besök Berglunds Båt & Motor ABBerglunds Båt & Motor AB
Här finns båtar, motorer och tillbehör.

Du är här: Forumstart » Båtar » Motorbåtar - Teknik och tips

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Motorbåtar - Teknik och tips)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (6):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Båt » Forumstart » Båtar » Motorbåtar - Teknik och tips