|
| Köra med husvagn | | |  |  | | 2008-07-10, 19:13 | #1 | dickedick Nykomling
Medlem sedan: Jul 10, 2008 | Som nybliven husvagnsägare är det en del saker som jag undrar över. Bl.a. vilket är det ultimata kultrycket? Beror det på vilken dragbil man har? Jag har hört att en del kör med 50-60 kg andra att man inte bör ha mer än 75 kg på kroken, någon som kan hjälpa mej att tänka kring detta? Ibland vill man ju ha med cyklar - vikten kan då lätt bli för hög då man är 5 st i familjen. Jag har idag ett fäste för cykelhållare på dragbomen, tänkte att där kunna sätta 3 barncyklar och sedan balansera upp det hela med ex. förtältet inne i husvagnen. Är det någon klok människa som kan ge mej synpunkter på detta? | | | | | |  |  | | 2008-07-11, 16:32 | #2 | conny_st Nykomling

Medlem sedan: Nov 12, 2007 | Kultrycket ligger normalt mellan 60-80 kg i vissa fall mer har jag sett ,det brukar stå i vagnens papper tror jag.....
Ang cykelhållaren så funkar din ide utmärkt så gör nog de flesta ,så gör iaf jag......... | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Teknik, vård och underhåll |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik, vård och underhåll) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|