Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa moped
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Skjutsa 2½-åring?

2008-07-10, 11:01#1 
Sofia_Alvin
Nykomling

Hjälp!
Tänkte ropa på lite hjälp här inne...Jag går i moppeköpartankar och vill ju då naturligtvis kunna ta med min son på en svängom (annars kommer nog högljudda protester laugh). Vad jag har förstått på en annan tråd här så får man inte ha någon slags stol på klass 1 moppe, vilket för mig då än så länge utesluter klass 1. Om man då tittar på klass 2 så verkade det som det avråddes från cykelstol på pakethållaren då dessa påstods braka ihop? Någon pratade om att förstärka. Hur gör man detta? Tips på moppe som kunde funka eller annan lösning som gör att jag och min son kan ut och brumma lite?!?! TACK!

2008-07-10, 16:37#2 
str4nd__
Moderator

tycker du ska köpa dig en trampmoped, t.ex ciao. Har sett hur många som har haft barnstolar på dessa så det borde funka antar jag?smile

2008-07-16, 21:14#3 
djjb
Nykomling

Om du testar att "googla" på "barnsits till moped" så får du ett gäng med träffar !
Det finns en speciell barnsits för moped som man spänner fast och den verkar väldigt robust tycker jag. Dock ligger priset runt 2500 spänn så det är ingen billig lösning. Fanns några på blocket också för runt en tusenlapp !

Hoppas du hittar något som passar !

Jonas

2008-08-01, 13:23#4 
Sofia_Alvin
Nykomling

Tack för tipsen!

2008-08-13, 13:29#5 
Huddex
Nykomling

Barnsitsen är klockren att ha när man skjutsar lillen, men den rekommenderas från 3år.

Anledningen att du inte ska ha en vanlig cykelstol är att om du välter så ska inte lillen sitta fast.

Reklam:
Besök BlueRideBlueRide
Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped