|
| Ny bra scooter-moped ? | | |  |  | | 2008-06-26, 22:34 | #1 | orjan-norberg Nykomling
Jag måste köpa en moped för att bl.a. ta mig till och från jobbet (minst 20 km / dag). Jag är snart 60 år gammal så en racer-modell vill jag inte ha. Men en snabb scooter.
Jag är beredd att köpa en något dyrare moped som är slitstark, har hög kvalitet, bra ekonomi, och högt anseende i övrigt. Jag söker helt enkelt en mopedernas Mercedes Benz. Det ska vara en scootermodell men med ganska stora hjul så att jag klarar även grusiga skogsvägar.
Vilket märke och vilken modell ? Minns nu att jag vill ha det bästa, "en mopedernas Mercedes Benz" Och var kan jag köpa detta närmast när jag bor i Uddevalla ?
- Inlägget ändrat 2008-06-26, 22:41 av orjan-norberg | | | | | |  |  | | 2008-06-29, 16:32 | #2 | Vire Medlem

Medlem sedan: May 18, 2007 | Tjenare, ta en titt på yamaha aerox eller aprilia sr50 ditech eller en derbi senda elr reiju , de två sistnämnda är crossmoppe om du ska åka på skogsväg mm. | | | | | |  |  | | 2008-06-29, 20:41 | #3 | johu Nykomling
Medlem sedan: Oct 04, 2007 | Om du skall ha en "stilig" sak, så skall du nog köpa en Vespa, dvs en scooter av märket Vespa. Det finns en som heter Vespa LXS 50 som ligger runt 26000:-.
Själv är jag 48 år, och har precis köpt en Baotian Classic med larm&packbox för 7500:-. Om jag blir scooter-nörd, så tar jag mig kanske och köper en Vespa senare...
Jonas | | | | | |  |  | | 2008-06-30, 20:43 | #4 | simon_425 Medlem

Medlem sedan: Mar 09, 2007 | i stort sett alla nyare 2-taktare skulle nog passa dej ganska bra. själv gillar jag peugeot speedfigter och yamaha aerox bäst. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|