|
| Sprint eller Classic | | |  |  | | 2008-06-24, 09:33 | #1 | johu Nykomling
Medlem sedan: Oct 04, 2007 | Väldigt vad mycket det finns att fatta beslut om...
Var precis och kollade på en Classic med 12-tumsdäck som kostar 8490:- omonterad, 9490.- monterad, som jag nästan är på väg att köpa. När jag kollade på hjälmar på Jula, så hittade jag en Sprint för 7995:-, antagligen omonterad.
Då fick jag ju genast beslutsångest, och vet inte vad jag skall köpa. Det enda negativa jag hört är att det inte får plats en hjälm i sadelfacket på Sprinten, men det gör den i Classic. Sedan är det väl lite starkare motor i sprinten också, men det spelar väl inte så stor roll antar jag...
Jag bor i Gbg, så antagligen kan man få garantireparationer på sprinten utan att skicka in moppen...
Hjälp mig gärna med fakta, så jag vet vad jag skall göra.. | | | | | |  |  | | 2008-06-24, 10:48 | #2 | findus_90 Moderator

Medlem sedan: Sep 28, 2006 | Jag hade valt sprinten. Dels för att den är snyggare och dels för att den i detta fallet var billigare. 
// Findus | | | | | |  |  | | 2008-06-24, 11:30 | #3 | Hazel-nut Medlem

Medlem sedan: Sep 17, 2006 | Sprinten! Billigare och snyggare, kunde inte vara simplare .
//Hazel-nut | | | | | |  |  | | 2008-06-24, 12:04 | #4 | johu Nykomling
Men man får sköta registreringen själv... eller ägarebytet... men det kanske inte är så svårt... Finns det nån manual för sånt?
Sprinten kommer in i juli sa dom på "mitt" jula-varuhus.
- Inlägget ändrat 2008-06-24, 12:04 av johu | | | | | |  |  | | 2008-06-27, 11:42 | #5 | johu Nykomling
Medlem sedan: Oct 04, 2007 | dom sköter tydligen registreringen...
Jula påstod att det har blivit nåt strul på vägverket, då dom har säljstopp på mopparna nu! Skulle kanske börja säljas i slutet av juli igen, men då har dom nog inte kvar det låga priset!
Det är ju smart att prissänka när man inte har nåt att sälja..... | | | | | |  |  | | 2008-07-02, 10:38 | #6 | mic-ech Nykomling

Medlem sedan: Jun 11, 2008 | Min kompis har en baotian Classic och en hjälm får inte plats där så jag skulle någ vilja säga sprinten den är snyggare och billigare också | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|