| kolvringen eller membranet? |
| |
 |  |
| 2008-06-23, 16:38 | #1 |
pgopgopgo Nykomling
Medlem sedan: Jun 23, 2008 | Hej! Jag har en trimmad pgo big max och för några dagar sen så åkte jag med den och från ingenstans så började den åka ner i 40, (vanligtvis åker den runt 70). Sen på en uppförsbacke så stängdes den av. och mina vänner säger att kolvringen kan gå sönder ifall man tar full gas för mycket (jag gör det alltid). Mina andra vänner säger att membranet också kan vara trasigt. jag behöver verkligen hjälp  jag tackar för all hjälp jag kan få 
Ifall ni undrar vad jag har trimmat den med så är det med ett effektrör och jag har dragit variator ringen.
tack på förhand! |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-23, 10:38 | #2 |
moppefrälst Medlem

Medlem sedan: Feb 21, 2007 | Ja kolla membranet du...och kolla ventilerna...en av justerskruvarna kan ha släppt det gjorde det för mig på min qinqi jag hade förrut...tappade ork och bara sjönk mer och mer i fart...sen var den omöjlig att starta efter det.
Kolvring låter som rena nyset...däremot kan du ju kolla kompressionen om det inte blir bättre med att justera ventilerna eller byta membran
|
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-23, 13:54 | #3 |
simon_425 Medlem

Medlem sedan: Mar 09, 2007 | då du har en pgo har du en kopia på liggande mnarelli´(alltså inget membran i gasarn eller ventiler). det kan mycket väl vara kolvringen som är kass, det lättaste du kan göra är ju att bara kolla efter i cylindern, men kolla först så att du har rätt inställ förgasare och munstycke och sånt., |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Motospeed AB MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Qingqi forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Qingqi forum) |
« Tillbaks till föregående sida |