| konvertera till E85 1 [2] |
| |
 |  |
| 2008-08-24, 00:12 | #26 |
JornBoarenSpeedF.. Medlem

Medlem sedan: Jan 12, 2008 | Tänkte på en sak... kan man blanda e85 och bensin?
När man stänger av motorn är det fortfarande kvar bensin i förgasaren eller? och när du kopplar på etanolen måste det ju balandas med bensinen eller? är jag helt ute och cycklar haha |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-24, 10:22 | #27 |
mulle meck Medlem

Medlem sedan: Mar 08, 2007 | Jo man kan blanda etanol med bensin. Många bilister gör det för att få ner priserna. Men ska man gö över till E85 måste du byta munstycke. och då tömer man oftast förgasaren innan man skruvar av botten |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-26, 16:01 | #28 |
PowerSlave Medlem

| växthus effekten är inte fake happy bara att allt som händer med att polarisen smälter osv det har redan hänt tidigare i jordens historia för att antal miljarder år sedan bara. Fast det har inte hänt såhär fort men skit samma tycker jag? påverkar inte mina barn så mycket ändåsmile |
körde man så mycket bilar på den tiden då? då är de ju inte bilarnas fel...
mvh |
| | |
| |
 |  |
| 2008-09-09, 18:22 | #29 |
JornBoarenSpeedF.. Medlem

Medlem sedan: Jan 12, 2008 | Så egentligen vad du säger är att det räcker bara att tanka e85 ist för bensin och gå upp 40% i munstycke eller att gå ner 40 % på luftskruven? : jag har sepparat oljetank oxå så behöver inte bry mig om olja då? 
Då kan ju vilken amatör som hellst byta till etanol :D |
| | |
| |
 |  |
| 2008-09-09, 23:27 | #30 |
mulle meck Medlem

Så egentligen vad du säger är att det räcker bara att tanka e85 ist för bensin och gå upp 40% i munstycke eller att gå ner 40 % på luftskruven? :grin jag har sepparat oljetank oxå så behöver inte bry mig om olja då? smile
Då kan ju vilken amatör som hellst byta till etanol :D |
Jepp du har helt rätt. Ps: Inte luftskruven utan du får strupa själva lusten helt å hållet. typ plugga luftburken eller nått. men annars stämmer allt |
| | |
| |
 |  |
| 2008-09-10, 20:11 | #31 |
CRAZYHUNTER Medlem

Medlem sedan: Mar 25, 2008 | Det låter ju väldigt bra, med tanke på att man endast behöver ändra munstycke. Nu finns ju också e85 på de flesta mackar, o med tanke på att min jetforce drar som en liten bil :P så ska jag start fundera på detta |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Trendimport Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus. |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Guider & Recensioner konvertera till E85 1 [2] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Guider & Recensioner) |
« Tillbaks till föregående sida |