Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök skoterannonser
» Skoterhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Skotertester
» Skoterforum
» Skoterlänkar
» Fotogalleriet
» Skoterfilmer
» Statistik: Skoterpriser

Övrigt
» Skoterförsäkring
» Låna pengar
» Skotertidningar
» Kalender snöskoter

Insplanet - Jämför Skoterförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Öppet skoterforum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Sälja skotern?

2008-06-18, 19:25#1 
SENDA-99
Medlem

Tjena! Tänkte höra hur ni tänker,tror ni det är värt att ha kvar skotern?
Om bensin kommer kosta up till 27kr!!och en rolig dag i lössnön kan den ju dra 4 liter milen.
Eller ska man sälja medans priset ännu är lågt?

2008-06-19, 20:47#2 
extreme_driver
Medlem

säljer inte skotern,, vad än bensinen kostar! , leker hellre 1 dag med skotern och åker buss resten av vintergrin,, nästan iaf. men tror inte de kmr bli så mastigt soppa priset. iaf inte i år! men du kan ju byta skotern mot en cross med dubbdäck,, du kör garanterat ifrån skotrarna efter leden. sen att du inte kan leka utanför är ju en annan femmawink

men de är ju bara att fundera själv hur man tycker de är och köra skoter, du kanske kan dra in lite på körningarna och på så sätt spara bensin och sen när du är med kompisar köra ist. lr så säljer du , och sitter o tjurar över hur mkt bensinen kostartounge , för de kmr knappast bli billigare än vad de är , så passa på medans de finns bensin o tillgådevilgrin

2008-06-23, 14:09#3 
presario
Medlem

Tjena. Tänkte samma sak som dig i början på vintern, och jag var nära att sälja den men så blev det inte. Bytte ut topparna och bestyckade om förgasarna istället, så nu kör jag på etanol. Jag tycker du ska behålla din. Det är ju riktigt roligt att köra skoter så, men du gör som du vill.

2008-06-23, 18:11#4 
extreme_driver
Medlem

funderar skarpt på o etanolkovertera min skoter jag också.. vad var de för motor du konvererade och vad kör du på för olja?

2008-06-24, 17:01#5 
presario
Medlem

Motorn jag har konverterat är en Rotax 800 års 02 och oljan jag kör på är Castrol R2 Snowmobile. Den går hur fint som helst på etanol, dock luktar det lite konstigt när den är nystartad.

2008-06-24, 17:38#6 
extreme_driver
Medlem

okej! jag tror jag ska köra med 4 behållare, olja,kylarvätska,98 oktan , och så tanken. så man startar på 98 och sen när den är varm så byter jag till vanliga tanken där jag kör med etanol. lättare när de är riktigt kallt på vintern.

2008-06-24, 19:42#7 
presario
Medlem

En polare till mig fick det problemet att den blev riktigt svår startad efter han konverterade. Men jag kör med primer istället för choke, och det är inga problem med att starta den när det är kallt ute. Bara pumpa i lite extra när man ska starta, jag starta min när det var 18 minus med ren etanol.

2008-08-09, 15:31#8 
no_olika
Nykomling

Då måste du bestycka om förgasarna varje gång du startar. Annars är det stor risk att den får för mycket bensin.

2008-08-09, 19:57#9 
extreme_driver
Medlem

elr så har man den i varmgarage och startar där, bara när tempen går under - 15+ jag tror de blir svårstartat med etanol

Reklam:

Du är här: Forumstart » Snöskotrar » Öppet skoterforum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet skoterforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Skoter » Forumstart » Snöskotrar » Öppet skoterforum