| Sälja skotern? |
| |
 |  |
| 2008-06-18, 19:25 | #1 |
SENDA-99 Medlem

Medlem sedan: Jul 10, 2007 | Tjena! Tänkte höra hur ni tänker,tror ni det är värt att ha kvar skotern? Om bensin kommer kosta up till 27kr!!och en rolig dag i lössnön kan den ju dra 4 liter milen. Eller ska man sälja medans priset ännu är lågt? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-19, 20:47 | #2 |
extreme_driver Medlem
Medlem sedan: Apr 18, 2006 | säljer inte skotern,, vad än bensinen kostar! , leker hellre 1 dag med skotern och åker buss resten av vinter ,, nästan iaf. men tror inte de kmr bli så mastigt soppa priset. iaf inte i år! men du kan ju byta skotern mot en cross med dubbdäck,, du kör garanterat ifrån skotrarna efter leden. sen att du inte kan leka utanför är ju en annan femma
men de är ju bara att fundera själv hur man tycker de är och köra skoter, du kanske kan dra in lite på körningarna och på så sätt spara bensin och sen när du är med kompisar köra ist. lr så säljer du , och sitter o tjurar över hur mkt bensinen kostar , för de kmr knappast bli billigare än vad de är , så passa på medans de finns bensin o tillgå 
|
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-23, 14:09 | #3 |
presario Medlem

Medlem sedan: Jun 16, 2006 | Tjena. Tänkte samma sak som dig i början på vintern, och jag var nära att sälja den men så blev det inte. Bytte ut topparna och bestyckade om förgasarna istället, så nu kör jag på etanol. Jag tycker du ska behålla din. Det är ju riktigt roligt att köra skoter så, men du gör som du vill. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-23, 18:11 | #4 |
extreme_driver Medlem
Medlem sedan: Apr 18, 2006 | funderar skarpt på o etanolkovertera min skoter jag också.. vad var de för motor du konvererade och vad kör du på för olja? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-24, 17:01 | #5 |
presario Medlem

Medlem sedan: Jun 16, 2006 | Motorn jag har konverterat är en Rotax 800 års 02 och oljan jag kör på är Castrol R2 Snowmobile. Den går hur fint som helst på etanol, dock luktar det lite konstigt när den är nystartad. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-24, 17:38 | #6 |
extreme_driver Medlem
Medlem sedan: Apr 18, 2006 | okej! jag tror jag ska köra med 4 behållare, olja,kylarvätska,98 oktan , och så tanken. så man startar på 98 och sen när den är varm så byter jag till vanliga tanken där jag kör med etanol. lättare när de är riktigt kallt på vintern. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-24, 19:42 | #7 |
presario Medlem

Medlem sedan: Jun 16, 2006 | En polare till mig fick det problemet att den blev riktigt svår startad efter han konverterade. Men jag kör med primer istället för choke, och det är inga problem med att starta den när det är kallt ute. Bara pumpa i lite extra när man ska starta, jag starta min när det var 18 minus med ren etanol. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-09, 15:31 | #8 |
no_olika Nykomling
Medlem sedan: Aug 09, 2008 | Då måste du bestycka om förgasarna varje gång du startar. Annars är det stor risk att den får för mycket bensin. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-09, 19:57 | #9 |
extreme_driver Medlem
Medlem sedan: Apr 18, 2006 | elr så har man den i varmgarage och startar där, bara när tempen går under - 15+ jag tror de blir svårstartat med etanol |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Snöskotrar » Öppet skoterforum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet skoterforum) |
« Tillbaks till föregående sida |