Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Batteriproblem

2008-06-18, 17:55#1 
Cardward
Medlem

Tjena! när jag startar min derbi xtreme tänds inte lyktorna till olja, kylarvätska och bensin. däremot om jag startar moppen och ligger på ett högt varv börjar de lysa.

blinkersen lyser inte heller om man inte ligger på ett högt rpm. detta är rätt jobbigt för man vet sällan hur mycket bensin man har och när man ska tnaka. någon som vet felet?

2008-06-22, 12:52#2 
Bobbs
Medlem

Helt jäkla otroligt, Jag fick samma problem igår, tänkte checka lite på forumet om hjälp jag med! :)

Men mitt problem sträcker sig lite ytterligare än det han har, Min varvräknare funkar inte på låga rpm Under 4 tusen så e den död sen när man går över sprättar den iväg, Annars är det samma problem som Cardward.

Min polare påstår att den tjuvar strömm någon stanns? själv tycker jag det låter lite lurvigt, tror inte på det men vem vet han kanske har rätt?

En sak jag dock märkte idag är att jag inte kan varva lika normalt, den misständer på höga varv. Om man kör 10 tusen rpm sedan släpper man gasen och sedan ska man ta upp den igen så blöddrar den bara lite, funkar sedan igen vid 8-9 tusen RPM. Detta borde väll ha något med CDI:n att göra om jag inte misstar mig helt.

Så vad är das problem? Ngn säkring, batteri eller är det bara Derbis skit El-system som spökar? Uppskattar hjälp som ***

PS. dock lite lustigt att man fick det typ sammtidigt Cardward

2008-06-23, 17:27#3 
Cardward
Medlem

Kanske är det ett glapp i batterisladden?
Lite märkligt att du fick probs samtidigt som jag ja haha

2008-06-25, 00:34#4 
hablam
Medlem

testa att ladda batteriet. kan vara ur laddat å laddas då bara på högvarv så testa det först

2008-06-25, 16:35#5 
Bobbs
Medlem

Efter att ha slutat slå saker och slutat svära så har jag sammlat mig igen.....

Idag efter mitt sommarjobb när jag var påväg hem så regnade det, tänker då "Ja då fattas det bara att mopped***et stannar" Efter att ha kört en stund så börjar den blöddra och tillsisst dör den med, halvvägs hem......

När jag lyckats rulla hem den och käkat lite mat så försöker jag starta den, då går den igång. När jag sedan ska testa den runt kvarteret igen så går den en bit sedan dör skiten igen.

Är detta för att den blir blöt någonstanns?

Aja jag ska kolla om man kan testa farsans stalker batteri, nu när du säger att batteriet är urladdat kan det nog stämma, jag råkade nämligen låta strömmen va på med fläkten igång som på något vis hade akat upp sig. bigeyes

ska nu testa få igång mopeden.

2008-06-28, 19:20#6 
Cardward
Medlem

låter som soppatorsksmile

2008-06-29, 18:20#7 
Bobbs
Medlem

Har ej kvar derbin, haha

Sålde den för 19 papp. Men gör som hablam sa, ladda ditt batteri.

2008-07-03, 18:44#8 
vicke19
Nykomling

har också fått samma problem som Cardward wink Jag har laddat batteriet men det hjälpte ingentingsad så vad kan det vara för annat fel, säkringen?

- Inlägget ändrat 2008-07-03, 18:45 av vicke19

2008-08-03, 02:26#9 
graddalex
Nykomling

ladda det om det inte går köp ett nytt, ett tips köp ett nytt batteri ett underhållandefritt med gele så slipper du hålla på med batterisyra , å hålla koll så det är rätt batterivätskemängd , , ,

2008-08-21, 18:27#10 
hr_92
Nykomling

Tja! kan man lägga ett 12V 15 Am batteri till en maskin som hade på orginal batteriet 12V 7Am?

2008-08-23, 14:28#11 
ozein
Nykomling

hej, jag har extakt samma problem, med varvräkarnen, blinkers mm. men jag ringde cykelkraft, och oftas är det batteriet som behövs bytas på grund av att när det är lite energi kvar och motorn går på tomgång++ så kan inte generatorn driva all ström så därför behöver batteriet göra jobbet men om det är slut så funkar inte så mkt, men hur man kan se att det är batteriet så sa han att man ska sätta på tändningen och testa blinka, vill den inte blinka utan att motor är på så behöver man byta batteriet.

hoppas det hjälpte!

//André

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum