Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Derbi Sendan orkar inte

2008-06-15, 15:51#1 
Jezper93
Medlem

Tjena!
Jag har en Derbi Senda SM Xtreme, 04. För ett par dagarsen när jag körde till skolan, så regnade det och haglade. När jag sedan skulle köra hem, "orkade" inte moppen.

Den startar på första kicken, tomgången är perfekt, men när man ska gasa, så kan man säga att den "plöddrar", den varvar bara till ca 6000, och jag kör upp till 10000-12000 varv normalt.

Idag tog jag av sportluftfiltret som jag har, testade o gasa, var likadant. Sedan tog jag av förgasaren o tvättade princip allting i avfettningsmedel, sedan i vatten och sedan i sprit. Jag satte ihop allting igen, och testade igen, Samma sak.

Så nu undrar jag om någon här har några tips, eller om ni har varit med om samma sak. Jag har ett sportluftfilter, och munstycke 73. Annars är allt orginal.

Tack på förhand!
//Jezper

2008-06-16, 00:29#2 
PepsiMan
Nykomling

Det låter ju som att moppen för för mycket bensin på högvarv wink finns det inte två munstycken i förgasarn ? en för låg varv och en för hög varv . kolla den största om det e nåt som ser fel ut.

// Pepsi

2008-06-17, 17:11#3 
Jezper93
Medlem

När jag tog o rengjorde förgasaren, så tog jag loss allt som satt på, o tvättade det, (munstyckena också), och dom var igensatta, men nu är dom inte det, och det funkar inte iallafall. sad Annars såg de normala ut.
Men tack endå för att du skrev! smile

//Jezper.

2008-06-17, 20:27#4 
Jezper93
Medlem

Yes! Har fixat det.. eller rättaresagt, pappa har det. happy Han skakade o bankade lite på avgasröret, och nu går den bättre än vad den gick förr.grin Axxet är ENOOOORMT! applause

Edit: Sorry dubbelpost.happy

/Jezper

- Inlägget ändrat 2008-06-17, 20:28 av Jezper93

2008-06-17, 21:14#5 
hence
Medlem

Hur gjorde han? Vill oxå, vill oxå!!tounge

2008-06-17, 23:01#6 
PepsiMan
Nykomling

De va kanske igensotat eller nåt laugh Fan va gött att de fixa sog + att axxet öka laugh

// Pepsi

2008-06-17, 23:18#7 
Jezper93
Medlem

Haha, han sa att han bara hade skakat o bankat på Avgasröret, för något satt typ för, that's it. tounge Men detta kanske va för att vi rengjorde hela förgasaren, (munstyckerna var iofs helt igentäppta, kunde inte se igenom på dom). Aja, jag har inte den blekaste aning hur den kan gå som den gör nu iaf, men nu är det bara att sänka ljudet, och gasa! applausegrin

//Jezper!

Idag 12:07#8 
Hannes93
Nykomling

Raderat
Inlägg raderat av: findus_90

Dubbelpost / SPAM: Du startar flera liknande trådar eller ställer en fråga som redan ställts tidigare i samma tråd eller dubbelpostar istället för att använda editeringsfunktionen!
Om du inte förstår varför ditt inlägg har raderats, fråga inte i forumet, utan skicka PM till moderator istället!

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (16):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum