|
| ta bort oljetanken | | |  |  | | 2008-06-11, 17:14 | #1 | senda_kicks_ass Medlem

Medlem sedan: Nov 05, 2007 | tjena min derbi spyr ut avgaser, den får troligen för mycket olja.
Om man ska ta bort oljetanken är det bara att tömma oljetanken och sätta någon klämma på den och sen bara köra oljeblandat direkt i tanken, eller måste man ta bort oljepumpen eller något? | | | | | |  |  | | 2008-06-12, 11:44 | #2 | hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | asså töm den å kör 2-3% i bensin tanken. den kanske ryker lte granna de första milen innan alla olja i slangen bumpen osv har fursvunnit men du behöver inte plocka loss den. är du säker på att den är olja som är fel då? vad kör på för olja? kvalitets olja? du har inte för stort munstycke? | | | | | |  |  | | 2008-06-12, 18:12 | #3 | senda_kicks_ass Medlem

Medlem sedan: Nov 05, 2007 | kör på motul 2 takt olja, vad jag har för munstycke vet jag inget om men moppen går bra det är bara att det läcker olja ur avgasröret och det är mycket mer avgaser än det borde vara. bara jag står på tomgång så rycker det as mycket | | | | | |  |  | | 2008-06-12, 21:34 | #4 | hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | kan lika gärna vara för stort munstycke då=) moppen kan gå jätte bra fast den får för mycket bensin. testa att byta ner dig i munstycke lite innan du pillar=) | | | | | |  |  | | 2008-06-13, 10:31 | #5 | senda_kicks_ass Medlem

Medlem sedan: Nov 05, 2007 | ok ska testa det men vad har derbi xtreme 04 för munstycke orginal? | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|