Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Sampo Jonway!

2008-06-09, 20:42#1 
kjelle72
Nykomling

hej på er alla . jag har läst mycke i detta forum och tro mig jag har blivit klokare "lol" men nu till mitt lilla problem. jag har köpt en sampo jonway b50 http://www.bestprice.nu/catalog/product_info.ph... så ser den ut det jag vill veta är är det non som vet var/hur den är strypt och moppen går bara 25 och inte 45 för det är tjejen min som ska ha den men även hon tykte att det gick lååååångsamt

mvh/kjelle tounge

ps: jag har sökt men jag har ej hittat nonting och jag vill bara att den ska gå 45 och inte snabbare

- Inlägget ändrat 2008-06-09, 20:53 av kjelle72

2008-06-09, 20:55#2 
Caretaker
Moderator

Ännu en variant på baotian, qingqi m fl. Samma motor snarlika strypningar.
Kolla på baotian eller qingqiforumen så blir du en hel del klokare.

CT

2008-06-11, 08:11#3 
kjelle72
Nykomling

jag har nu kollat på cdi boxen och där fins det ingen öggla att klippa och jag montera av sittsen och kolla på förgasan men där är locket av koppar/mässing i stellet för plast . så jag vet ej vad jag ska göra nu . men när jag gasar fult ut och kommit upp till 25 så stryps den . det enda jag inte har kollat är variatorn(saknar värktyg) så om det är non som äger en sampo jonway b50 och har/vet/gort årtgärder dela med dig av dina kunskaper snälla

ps: jag vet inget om motorer och har alldrig mixtrat med dom

- Inlägget ändrat 2008-06-11, 08:23 av kjelle72

2008-06-11, 14:27#4 
kjelle72
Nykomling

jag har nu pratat med mek killen från affären jag köpte moppen det fins ingen strypning i motorn bara i cdi boxen så jag köpte en cdi box och satt i den och nu går den 50 orginal cdi boxen gick på 295 kr

2008-06-12, 00:29#5 
simon_425
Medlem

om du vill ha mer effekt ändå får du kolla i baotianforumet där finns det massa trimmtippssmile, som C.T sa så e de samma motor.

2008-06-17, 17:59#6 
kjelle72
Nykomling

jag är då allmänt nöjd med moppen och den nya cdi boxen gorde så att jag kunde få den att gå snabbare jag toppar 45 med två på (vuxna) och 55 med bara en vuxen . så jag är nu nöjd förutom att den vill vibrera baktill på moppen när jag kommer upp i 45-50 är det non som vet varför. för jag misstänker att jag kanse moste balansera bak hjulet på den eller är det så att det kanse fins en ring i variatorn som vill börja vibrera när man kommer upp i högre hastigheter non som vet

- Inlägget ändrat 2008-06-17, 17:59 av kjelle72

2008-06-22, 10:05#7 
kjelle72
Nykomling

jag har nu kollat lite på insidan av min kina moppe och sett att det går en vit kabel från cdi-boxen till variatorn för jag hittar ingen annan kabel som går dit och jag har köpt en ny cdi box men det vill sig inte bli lite bettre är det non som vet om jag kan klippa den vita kabeln som grå till variatorn för jag hittar inget annat som kan vara non strypning enligt detta forum och dess manualer och jag har inga verktyg till att öppna kopan till variatorn. men om det fins non som kan veta mer en jag så är det bra

2008-07-17, 17:03#8 
kjelle72
Nykomling

jag har nu fakta i handen om den enda strypningen som fins på denna sampo johway och det är en vit kabel som går från cdi-boxen till variatorn så om du klipper den eller tar en knapp nål och petar ur den från kontakten som går till cdi-boxen så blir moppen piggare och snabbare den toppar 65 enligt mätaren men jag har inte kollat om det stämmer det kan ju vara lite si och så med dom olika hastighets mätare på olika mopeder

man kan ju göra som jag köpa en cdi-box som inte är strypt koppla in den och har orginalet under sadeln ifall du blir stoppad och kollad så säger man bara som det är och kopplar in orginalet igen och polisen tar den andra och ger dig böter men du får behålla moppen och köra därifrån och polisen tar inte moppen för att kolla den i deras verkstad och du får vänta i ett par dar

Reklam:
Besök TrendimportTrendimport
Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (6):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder