|
| Sprutar ur bensin under moppen | | |  |  | | 2008-06-09, 09:38 | #1 | wunderbaren Nykomling
När jag skulle starta moppen imorse så åkte jag kanske 10 meter innan jag vurpade för att en massa bensin rann ut ur moppen underifrån och därefter gjorde sladd på bakhjulet.
Vad kan vara fel då? Hade inte tid att kolla upp felet utan låste moppen igen och drog till jobbet. Rinner bara bensin när mopeden är på, inte när den är avstängd.
Försökte nån slanga bensin? Sabotera? Kan något helt enkelt ha lossnat?
Har en Gilera Runner SP '07 ej trimmad.
Tack!
- Inlägget ändrat 2008-06-09, 09:38 av wunderbaren | | | | | |  |  | | 2008-08-08, 20:37 | #2 | Dannekan Nykomling
Det kan vara slangen till flottörhuset som det sitter en skurv som man kan tömma den på bensin kanske den som sitter lös eller har lossnat, eller så kan det vara hål på flottörhuset det var det på min gilera och det bror på att bakskärmen sitter och gnider mot flottörhuset och det blir hål.En sån kostar runt en 270kr och då får man en i gärn iställe för plast , Jag har en weber förgaser | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Gilera forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Gilera forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|