|
| Tips på bra moped. | | |  |  | | 2008-06-08, 16:50 | #1 | Drzeto Nykomling
Medlem sedan: Dec 01, 2003 | Hej, funderar på att skaffa en moped efter att ha hyrt en i Thailand. Kan dock inte hitta samma modell som jag körde där, men har fastnat lite för Piaggio NRG och Peugeot Speedfight modellerna rent utseendemässigt. Så vilken är den bästa moppen enligt er? Kanske finns andra modeller som jag missat som är bättre? Den i Thailand var riktigt snabb utan att låta mycket alls, den gjorde 80 utan problem när man satt två pers. på den. Antar att man får trimma en svenskköpt moppe för att komma upp i den hastigheten/styrkan. Tack på förhand | | | | | |  |  | | 2008-06-08, 18:20 | #2 | AudiRS6 Moderator

Tyvärr vet jag inte vilken moppe du kört i Thailand men kan rekomendera båda mopederna du nämnt. Hastigheten torde väl snarare ligga runt 70km/h i Sverige om man stryper av dem helt.
Hursomhelst är Speedfight 2 den mest populära av dessa två. Tycker själv att den är snyggare och går bättre i motorn. Däremot vet jag inte om hur mycket bränsle de drar jämförelsevis. Båda är ju dock 2-taktare och behöver olja i en separat tank.
Du bör även kolla på Yamaha Aerox och Aprilia Sr50 som är två andra mycket populära mopeder.
Lycka till med letandet och ett eventuellt köp!
/audi | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|