|
| problem med bakhjulet på derbin | | |  |  | | 2008-05-30, 13:23 | #1 | jo1992_fs1 Medlem
Medlem sedan: Apr 21, 2007 | Hej! har ett problem här mitt bakhjul har nämligen hoppat ur på höger sida -.- vet ej om det är något som är pajj:/ men men kan hjul axeln lr vad det heter ha gått sönder? lr något annat? om det är någon som har varit med om något liknande så skriv! :vad som hade pajjat, och hur problemet löstes. tack på förhand! //J.O | | | | | |  |  | | 2008-05-31, 00:47 | #2 | Bobbs Medlem

Medlem sedan: Oct 17, 2007 | ta lös bakhjulet och kolla dina bakhjulslager, jag har fått byta dem 2 ggr. 180 kr kostar det.
En sak du bör veta är att absolut inte köra om det är detta som är felet, det kommer nöta sönder massor av grejjor, bromsoket tillexempel. Av egen erfarenhet...
Löser det genom att:
1. få lös lagret, köp en egen bakhjulslager lossare (vet absolut inte vad det heter ) min kostade 200 spänn.
2. setill att allt är som det ska, ifall du har tagit lös lagret ska du ha ett rör som axeln ska gå igenom, Det ska ha 2 ringar som centrerar detta rör, Kolla om dem är ok även röret.
3. Sätt tillbaka allting som det ska, knacka ner lagret (försiktigt så det inte går sönder) ha kvar det gammla lagret som du kan sätta på det nya o knacka på det, väldigt vettigt :)
En sak du bör veta är att första gången du tar bort lagret kommer det sitta nå så in i ******** kommer låta som du skjuter med en pistol eller ngt när du får loss det.
En annan bra sak är att smeta in axeln i olja så den lättare går att få ut nästa gång 
Detta är en sak man bör klara av själv! :) | | | | | |  |  | | 2008-05-31, 18:12 | #3 | jo1992_fs1 Medlem
Medlem sedan: Apr 21, 2007 | tog loss skiten idag och kollade, kul lagrena var slut, sen så var ena"ringen" som siter på "röret" lite små pajj -.- finns allting o köpa? ska dra till lelles sen och invistera tack! //J.O | | | | | |  |  | | 2008-05-31, 19:34 | #4 | Bobbs Medlem

Medlem sedan: Oct 17, 2007 | Jodå, Lagrena bör inte vara några problem att få tag på, däremot röret o ringarna till röret måste du få hos en derbi återförsäljare.!

Hoppas jag hjälpt lite iafl :) | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|