|
|
|
| stRaend's Golf II , 01 / 09 - 10 , Bucklan + SM ? ;) 1 2 3 ... 24 25 26 27 [28] |  |  | |  |  |
| |  |  | | 2010-08-20, 21:27 | #676 | str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | Härligt ! tvättade rent bilen igår och idag kom det några få regndroppar på den då den tvingades att stå ute då jag hjälper min polare att fixa hans ljud i bilen.
Jag vet inte riktigt vart jag passerar, har inte kollat kartan än 
Tror nog det går bättre i SQ (välljudet) än i dB (ljudtrycket) iallafall. I välljud så deltar jag i näst lägsta klassen, och i dB så tävlar jag i högsta pga min ombyggda instrumentbräda. Kan ju citera reglerna för den högsta klassen:
"Outlaw
Butiks- och branschbilar, eller anställda inom bilstereobranschen, samt övriga som inte platsar i Extreme. Baslåda upp till taket och fram till b-stolpe är tillåtna. Modifikationer av originalinredningen och instrumentbrädan och seriekopplade batterier är tillåtna. Spänning upp till 18 Volt är tillåtet. "
Reglerna för den näst högsta klassen i dB:
"Extreme
Upp till 12000Watt/RMS totalt (total effekt, alla förstärkare, enligt manual) Fler än 4 x 13cm/16cm eller 3 x20cm/6x9” högtalare per sida (framsystem) Upp till 2 x 46cm, 4 x 38cm, 8 x 30cm, 12 x 25cm eller 16 x 20cm (bas) Lådor upp till taket är tillåtna."
Tror inte jag har någon så jätte stor chans där 
Men den som lever får se, kommer givetvis ta med mig kameran imorgon och även nästa helg. | | | | | |  |  | | 2010-08-21, 06:47 | #677 | str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | Då rullar vi mot Vallåkra 2010 då !! | | | | | |  |  | | 2010-08-21, 16:12 | #678 | turbodiz Moderator
Medlem sedan: May 20, 2006 | Synd det blir så altfor langt for en dagstur fra Trondheimsområdet dit, ellers så hadde vi møttes der Enjoy the show, Stranden | | | | | |  |  | | 2010-08-21, 19:25 | #679 | Sven 1 Medlem

| Tror inte jag har någon så jätte stor chans där |
Nä det verkar ju vara ganska tufft, men du får försöka se det possivt. Att tävla i den högsta klassen låter inte fy skam .
Näst lägsta klassen låter mer fördelaktigt. Hur många klasser är det i SQ
| | | | | |  |  | | 2010-08-26, 08:01 | #680 | str4nd__ Moderator

Turbo: Det var ruggigt långt att åka i golfen dit ska jag säga, speciellt med sportljuddämpare Det blir ett byte innan helgens tävling kan jag säga. 
Sven: Skickade för någon dag sedan , fick reda på att jag får delta i "unlimited" woho Men men, får se hur det går 
Och i SQ så kanske jag kommer ner till lägsta Vad jag förstod på honom (domaren) så kunde jag kanske det, vet inte om jag eller han fattade fel men det låter ruggigt bra 
Det finns 5 olika klasser i SQL inom EASCA (där jag kommer tävla i helgen).
Nybörjare Mini (upp till 25 000:-) Nybörjare Maxi (upp till 50 000:-) Amatörer Proffs Outlaw
Orkar inte dra upp alla regler här då det blir jäääätte långt inlägg, så jag lägger in en länk längst ner där man kan läsa själv ifall man är intresserad 
Sedan i dBL finns det 6 klasser , inom EASCA alltså.
Mini - Upp till 750Watt/RMS (total effekt, alla förstärkare, enligt manual) Funi - Upp till 1500Watt/RMS totalt (total effekt, alla förstärkare, enligt manual) Maxi - Upp till 3000Watt/RMS totalt (total effekt, alla förstärkare, enligt manual) Unlimited - Upp till 6000Watt/RMS totalt (total effekt, alla förstärkare, enligt manual) Exteme - Upp till 12000Watt/RMS totalt (total effekt, alla förstärkare, enligt manual) Outlaw - Butiks- och branschbilar, eller anställda inom bilstereobranschen, samt övriga som inte platsar i Extreme.
Tror jag har större chans till att få en bra placering inom SQL då de även gör en installationsbedömning som kan ge upp till 50p 
Lite jämförelse Länk . Jag satsar på att spela ca 140dB , får hoppas på högre, men ifall man kollar på vad dom i dBL Unlimited spelar, så tror jag nog att jag iallafall har större chans i SQL 
Bilder från vallåkra (inte så många) , och även bilder på bilen kommer så fort jag är klar med bilen, har gaaanska så mycket att göra på den då jag nu har kommit på att jag ska byta kablar + att jag fått hem mitt slutsteg igen Så nu drar jag ut till garaget med ryggont för att försöka få iordning på bilen 
Regler | | | | | |  |  | | Söndag 13:12 | #681 | str4nd__ Moderator

Kan säga såhär, dBL klassen så spelade jag 136,1 dB. Fast detta var inställt till SQ tävlingen. Men helt klart nöjd ändå. Sedan så kammade jag hem 1'a platsen i SQL Maxi. | | | | | |  |  | | Söndag 21:28 | #682 | AudiRS6 Moderator

Medlem sedan: May 23, 2005 | Nu kan jag inte alla klassindelningar och så men en första plats är ju galet bra!
Grattis! Dessutom är 136db äckligt högt!
Forumet håller ju på att självdö, visst hade du en tråd på garaget dessutom?:) | | | | | |  |  | | Måndag 20:24 | #683 | str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | Klassindelningar och regler finns i mitt förrförra inlägg längst ner 
Ja jo, 136,1dB är rätt så högt, fast satsade på 140dB så liten besvikelse är det ju trots allt. Men om man tänker på att jag hade ställt in ljudet (slutstegen) för SQL tävlingen så är jag helt nöjd. Sedan ifall jag tar ur dämpullen ur baslådan så tjänar jag 2-3dB enligt en på blekingebilradio som är EM-mästare i att spela högt 
Domaren sa att ifall jag "tweaka" (ställa in) ljudet till nästa tävling/år så skulle jag få en riktigt giftig bil inom SQ Så det var riktigt kul att höra.
Japp, har även en tråd på garaget, tänker dock inte länka den då det bryter mot forumetsregler (?) , eller iallafall så tänker jag inte göra det ändå Men den som söker , den finner .. | | | | | |  |  | | Måndag 21:49 | #684 | Sven 1 Medlem

Medlem sedan: Jun 01, 2005 | Grattis strand. 1.a plats i Maxi-klassen I dBL tävlingen hamnar du ju lite "fel" med din vackra instrumentbräda. Det är ju hemska monster du får tävla mot.
Jag är lite trött nu, men läste lite i SQL-regelskriften. Ska alla punkterna i den klass man vill tävla i uppnås?
Bilder är alltid trevligt Strand. | | | | | |  |  | | Igår 19:45 | #685 | str4nd__ Moderator

Jo , fast min instrumentbräda räknades tydligen inte Så hamnade i Unlimited istället, vilket är lite fel också. Så där hamnade jag sist (4'a), fast "bara" 2dB efter 3'an tror jag det var.
Ja allt måste uppfyllas, eller hur menar du?
Bilder är alltid trevligt, men har tyvärr inte tagit några bilder alls typ? Bara vallåkra och dom orkar jag inte ladda upp 
Lägger upp en bild på bucklan iallafall 
Fick en trevlig nyhet idag också. Eftersom jag lyckades få ihop så "mycket" kvalpoäng på tävlingen (10p i SQL) så kvalade jag även in i SM. Så det blir en resa ner till blekinge igen den 18'e september för att delta i SM-finalen inom EASCA  
Så det är bara lite inställningssaker att göra sedan är den klar för SM. Och sedan kommer jag fixa iordning kablarna lite bara för att, fick inget avdrag för det senast men vill ha det rent och snyggt denna gång.
Fick "avdrag" för att jag inte hade satt fast säkringshållarna ifram, fast det var enbart för att jag inte ska ha dom egentligen. Monterade dom på morgonen när jag kom ner till tävlingen eftersom mina som jag beställt inte finns i lager. Så istället för 10p så fick jag 5p på den delen.
Har kollat in motståndet lite, och det är en som jag är lite "rädd" för. Fast han har inte tävlat det senaste nu, så får hoppas han inte kommer till finalen 
Bucklan  http://img191.imageshack.us/img191/6977/imgp189... | | | | | |  |  | | Igår 22:27 | #686 | Sven 1 Medlem

Citat:
| Omfattande ombyggnad av instrumentbrädor och andra större ändringar av originalinredningen är inte tillåtet. |
"Omfattande", du har ju förfinat brädan ganska mycket men det var tydligen lugnt .
Jag blev lite snurrig när jag först läste om nybörjare MINI och nybörjare MAXI och sedan läste om Amatör där man måste ha tävlat i en nybörjar klass tidigare och sedan läste punkt 4 där den tävlande fortfarande är en nybörjare. Men nu förstår jag bättre
Stämmer följande?: Man får tävla i nybörjarklasserna Mini och Maxi i 3 år/säsonger.
Man får gratulera till bucklan och att du kvalat in till de svenska mästerskapen  . HÄFTIGT
Du har spanat in motståndet lite säger du. Är det möjligen så att du hoppas att du kanske kanske kan... Citat:
| Den nationella mästaren och den som placerar sig som 2:a i varje klass, kvalificerade direkt till den Europeiska Finalen. |
Lycka till strand
- Inlägget ändrat Igår 22:30 av Sven 1 | | | | | |  |  | | Idag 09:00 | #687 | str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | Mini , Maxi , Amatör är samma klass kan man säga. Men för att göra det lite jämnare så har man delat in det i prisklasser, Mini 0-25 000 , Maxi 25 000-50 000 , Amatör 50 000-150 000.
Och ifall du deltagit i en högre klass så kan du inte gå ner till en lägre klass. Så jag kan t.ex inte vara med i Mini eftersom jag varit med i Maxi nu. Men om 2 år/säsonger så MÅSTE jag upp till Amatör.
Alltså svaret på din nästa fråga är 2 år/säsonger. 
Man ska aldrig ta ut något i förskott, men vad jag sett av motståndet så är det en som verkar vara farlig som sagt, dom andra ligger under mina poäng som jag fick på tävlingen. Och då så var inget inställt, hade inte ens pillat på tidskompet. Och basen var för svag i min bil, så den är uppskruvad redan. Har börjat justera på tidskompet nu , fast väntar på en tävlingsskiva för SQ så att man kan ställa in det lite bättre 
Men som svar på din fråga, jag hoppas på det 
Tackar | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Projektforum stRaend's Golf II , 01 / 09 - 10 , Bucklan + SM ? ;) 1 2 3 ... 24 25 26 27 [28] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| |
|