Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Projektforum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Strand's SQ-projekt , 13 / 12 - 10 , Låst tråd 1 2 3 ... 28 29 30 31 [32] 33

2010-10-28, 17:32#776 
str4nd__
Moderator

Ja visst är det happy Slippa alla telefonsamtal (viss del) ifrån arbetsgivare som undrar ifall jag kan jobba dagen därpå, ganska så jobbigt faktiskt wink

Okej , låter ju bra du . Värsta är när man börjar ta fel på dagarna tounge

Han lämnade in det igår kväll så får hoppas på att posten sköter sitt jobb så att jag har det imorgon gringrin

fast sedan så har jag inte fått den sista batteripolskon som jag beställt, jag misstänker att den är restad ifrån italien men vet inte än, får svar på det imorgon smile

2010-10-29, 19:42#777 
str4nd__
Moderator

HELG !! gringrin

Steget är inkopplat och provspelat smile Faktiskt riktigt skön bas som det är just nu, blir nog bättre med lite tätningar runt portarna + ny huvudenhet så jag kan ställa in det lite bättre. Tror nog detta kan spela riktigt bra smile

2010-10-29, 21:00#778 
Sven 1
Medlem

Citat:
HELG !!grin

ÄNTLIGENgrin
Citat:

Steget är inkopplat och provspelat Faktiskt riktigt skön bas som det är just nu, blir nog bättre med lite tätningar runt portarna + ny huvudenhet så jag kan ställa in det lite bättre. Tror nog detta kan spela riktigt bra

Låter bralaugh.

Har du grejer så att du inte går sysslolös i helgen?

- Inlägget ändrat 2010-10-29, 21:04 av Sven 1

2010-10-29, 21:30#779 
str4nd__
Moderator

ska jobba lördag och söndag tounge ska försöka hitta en billig huvudenhet också som har tidskomp och annat smått och gott smile men kravet : BILLIG !! , det blir svårt wink

2010-10-29, 22:44#780 
Sven 1
Medlem

Du har lite märkliga veckor du...

Tidskomp, vad är detconfusedblushing

2010-10-30, 07:54#781 
str4nd__
Moderator

Jasså? du tycker det laugh Jobbat denna veckan , + lördag och söndag , sedan jobbar jag måndag - torsdag nästa vecka, och är på kurs torsdag och fredag. Sedan så jobbar jag på den lördagen och söndagen. Och efter det så jobbar jag hela veckan + lördag wink Så det kommer bli 20 dagar i rad med jobbrelaterade saker bigeyes Men det syns förhoppningsvis i lönekuverten sen med.

Tidskompensation (Time alignment) är att du kan ställa in att stereon skickar signalen till steget lite olika. Alltså då du sitter på vänster sida i bilen när du kör, så kan du ställa in att stereon skickar signalen till vänstra högtalaren lite senare än till högra , så att du "träffas" av ljudvågorna ifrån höger och vänster samtidigt. Detta upplevs då som om att ljudet kommer rakt framifrån. Det ska helst komma ifrån mitten av rutan , då får du ställa in ljudet efter det och sitta och lyssna smile

Bättre förklaring kanske? happy
http://www.prisjakt.nu/question.php?qid=25...

- Inlägget ändrat 2010-10-30, 08:33 av str4nd__

2010-10-30, 11:45#782 
str4nd__
Moderator

Nu har jag provspelat hela systemet gringrin Låter ju ganska så bra utan att ha ställt in allt för allvarligt happy

Får nog bli en beställning av stereo de närmsta dagarna iallafall, kan inte med den stereo. Det enda man kan ställa in är balance , fader , bas och treble. Wiihooo !! laugh Behöver iallafall ha en EQ så man kan ställa in det lite bättre , diskanten är lite för vass i dagsläget och midbasen är lite för mesig.

Har hittat en kenwood för 1700:- med tidskomp , är väldigt sugen på den, blir till att vänta lite och läsa fler recensioner om den först innan man köper. smile

Sedan längre fram så får jag nog ta och dämpa bilen lite bättre , det rasslar och har sig lite varstans wink inte bra ...

Men först på listan så är det att täta runt basportarna så att man inte förlorar något tryck ner i bagaget som det gör just nu. Kanske kommer en film eller lite bilder på det hela lite senare smile

2010-10-30, 20:38#783 
Sven 1
Medlem

Citat:
Jasså? du tycker det Jobbat denna veckan , + lördag och söndag , sedan jobbar jag måndag - torsdag nästa vecka, och är på kurs torsdag och fredag. Sedan så jobbar jag på den lördagen och söndagen. Och efter det så jobbar jag hela veckan + lördag Så det kommer bli 20 dagar i rad med jobbrelaterade saker
bigeyesbigeyesbigeyesbigeyesbigeyes
Du ligger inte på latsidan du intesmile.

Tidskomp, verkar ju inte så dumt. Det hade varit fint att hasmile.

Citat:
balance , fader , bas och treble. Wiihooo !!

De går att ställa in på föräldrarnas V70 I, den är extrautrustad med den bättre cd-spelarensmile. Det låter något fruktansvärt illa om inte fadern är uppskruvad.

Filmer och bilder är alltid välkommetsmile.

2010-10-31, 16:58#784 
str4nd__
Moderator

Haha , neee men jag vill ha fullt upp , annars blir det långtråkigt laugh

Tidskomp är underbart. Innan jag hade det så kändes det lite överflödigt, men nu när jag väl haft det i en bil så kommer jag aldrig kunna vara utan. Känns och låter så fel om man inte har wink

Låter det kasst ifall inte fadern är uppskruvad? Är du helt säker på att det är fader? För fader är när du justerar volymen på främre samt bakre högtalarna. Typ som balance fast istället för höger/vänster så är det fram/bak smile Fast deklart, ljudet ska komma framifrån så förstår dig ifall det är fadern som du vill ha uppskruvad.

Blev tyvärr inga filmer eller bilder då jag verkligen inte orkade blushing Denna veckan jobbar jag eftermiddag så får väl se ifall jag orkar gå upp tidigt och fixa någon bild eller något i veckan happy

2010-10-31, 17:27#785 
Sven 1
Medlem

Citat:
Tidskomp är underbart. Innan jag hade det så kändes det lite överflödigt, men nu när jag väl haft det i en bil så kommer jag aldrig kunna vara utan. Känns och låter så fel om man inte har

Jag kan tänka mig detsmile.

Nu blev jag osäker. Det kanske inte är fadern som måste ändras. Basen är det inte som behöver några större justeringar, fast att det är det man tror när man lyssnar på originalinställningen. Möjligtvis treble då, fast i så fall sänka...
Jag får kanske anledning att kolla upp det i vinter ifall batteriet åker ursmile

Citat:
Haha , neee men jag vill ha fullt upp , annars blir det långtråkigt

En härlig inställningsmile. Det brukar jag också tycka, så länge det inte gäller skolrelaterade saker...

Citat:
Blev tyvärr inga filmer eller bilder då jag verkligen inte orkade Denna veckan jobbar jag eftermiddag så får väl se ifall jag orkar gå upp tidigt och fixa någon bild eller något i veckan

smile

2010-10-31, 18:00#786 
str4nd__
Moderator

Det är lurigt det dära, finns endel som heter liknande saker som man kan förväxla. smile Vet när jag började ställa in på min pioneer deh-p88rsII , kändes som om det fanns miljoner saker att ändra på. Fast sedan när man pillat och testat lite så blev den enklare och enklare. Skulle gärna vilja ha en sån stereo i bmw'n också fast de säljs inte på så många ställen längre , och där dom säljs så är dom ganska så dyra sad

Njae , jag var väl inte så direkt intresserad av skolan heller ifall man säger så. Men jobb är en helt annan sak "känns" det som, det är ju en helt annan sak iförsig laugh

Fick föresten punktering efter jobbet imorses, väldigt kul att stå på willys parkeringen utan att ha något fälgkors med sig. wink Men ringde ett samtal till brodern så kom han upp med något som skulle föreställa ett fälgkors. Så det blir att svänga in bredvid jobbet imorgon på däckverkstan och kolla ifall dom kan slänga i en slang eller något så man kan köra med det sen happy

2010-10-31, 18:34#787 
Sven 1
Medlem

Tycker det är så komplicerat att göra en ändring. Förr satt det lite rattar på stereon som man kunde skruva på lite fram och tillbaka tills man fick den "optimalawink" inställningen. Idag får man ju upp med en bok större än både bilens servicebok och instruktionsbokangry. Men nu kan jag ställa in v70ins utan bokdj##lnsmile.

Helt rätt. Jobba är något helt annat. Fan så mycket roligare det är. Och kunna komma hem och göra vad man vill istället för att känna att jag borde läsa lite i den boken och lite i den...
Inte blir det bättre av att jag brukar sommarjobba på ett ställe där jag verkligen trivssad.

Punktering. Det är det inte ofta man hör någon som får det. Har du koll på vad som var orsaken?
Det ska nog gå att få reparerat med någon på insidansmile.

- Inlägget ändrat 2010-10-31, 18:36 av Sven 1

2010-11-01, 09:59#788 
str4nd__
Moderator

Jo visst är det lite komplicerat , men ifall man vågar prova att ändra lite sådära på olika och testar bara. Då lär man sig mycket mer än vad instruktionsboken kan lära dig.

Jo det är riktigt kul , och visst hade jag jobb förut också. Men det är helt annorlunda att veta att nu har jag ett "fast jobb" att gå till varje dag. Fel att säga att det är fast kanske men dom ska skicka iväg mig på kurser osv nu så aa , lutar väl åt det smile

Det satt en liten rostig spik i däcket, antar att det är den som ställt till det wink Men ska iväg och fixa det innan jag börjar jobba vid 2 idag.

2010-11-01, 15:45#789 
Sven 1
Medlem

Jag är lite feglaugh.

Vad kulsmile. Förstår att det måste kännas jättebra. Har en lillebror som någon gång per vecka får ett samtal från Smålänningen (tidning) om att jobba en natt när de är en man kort. Det är ju ingen höjdare precis.

En spik hittade jag på farmor och farfars bils ena däck, men de hade inte märkt någontinggrin.

2010-11-03, 10:15#790 
str4nd__
Moderator

Känns as gött smile bara att det blir lite lite fritid när man jobbar kväll , kommer hem vid midnatt och ska sova, vaknar vid 9-10. Sedan så börjar man 2 igen , förutom idag då jag börjar 1. Sedan så imorgon ska jag iväg på truckutbildning klockan 8 på morgonen. Så det lär bli tufft tounge

Ska försöka få på dubbdäcket inatt när jag kommer hem, vill inte åka allt för länge på "reservhjulet" (sommardäck) nu när man har bytt alla redan.

Kommer nog bli en liten uppdatering till helgen med iallafall bilder smile

2010-11-03, 21:38#791 
Sven 1
Medlem

Lyckost dig. Truck-kort hade jag också velat ha, men du får lite lite sömn tycker jag. Blir kanske lite tungt att ta till sig all fakta?

Usch, kör du redan omkring med nabba-däck. Det är ju först i december du behöver ha på vinterdäcken IFALL det är "vinterväg", men det brukar det sällan vara så tidigt på vintern.

/Marco, kommer köra med sommardäck också denna vinter med sin cykel.

2010-11-03, 23:01#792 
str4nd__
Moderator

Ja det blir nog lite väl lite , men men , precis hemkommen efter jobbet och bytt sista däcket nu då så att alla är dubbdäck igen.

Kan säga dig såhär, ifall man åker 05.20 på morgonen när det är minusgrader (var förut) så var det förbaskat halt med halvt som halvt blankslitna sommardäck ibak wink Så kände att det var säkrast att sko om den smile

cykel? tounge

2010-11-04, 20:21#793 
Sven 1
Medlem

Är det inte halt man vill ha om man köper bakhjulsdrivet?laugh

Jo de greppar säkert bättre än sommarsulor och att det var halt på mornarna för en tid sedan har jag också noterat.smile

Cyklar till skolan. P-plats är aldeles för dyrt kring skolanwink. Och bussen tycker jag också är för dyr (300kr/mån), försäkra ett två-hjulat fordon på mig i Göteborg blir dyrt, så det får bli cykel.

2010-11-05, 15:36#794 
str4nd__
Moderator

Haha , jo på sätt och vis, men inte på smala skogsvägar tounge

Har du inte försäkrat din cykel?! angry haha laugh

Kan ju säga som såhära, jag behöver verkligen uppgradera jordkabeln och generator kabeln innan jag kan spela högre och med mer bas. Ifall varvräknaren går under 750rpm så dör stegen nämligen = spänningsförluster som tusan, inte bra blushing

Bilder kommer förhoppningsvis imorgon gringrin

2010-11-07, 20:06#795 
str4nd__
Moderator

Nu får ni två bilder på diskantplacering och bagaget gringrin Kommer en större update i veckan , den som väntar på något gott ni vet tounge

- Inlägget ändrat 2010-12-17, 15:03 av str4nd__

2010-11-08, 21:04#796 
Sven 1
Medlem

En så gullig diskantlove. Så ren bilen är, inte ett dammkorn i sikte. Det glänser jusmile.

Men vad har slutsteget pysslat med? Har den gått och förökat sig?

Större uppdate låter spännandesmile

2010-11-09, 19:48#797 
str4nd__
Moderator

Visst är den ? grin Japp , ifall man har vinyl och inte tyg så dammar det inte . happy

Haha, det har parat sig med sig själv och fått ett litet dls ca-12 som kan driva på basen laugh

Ska försöka klä lådan någon dag så efter det blir det update, inte så motiverande nu när det ligger ca 2dm med snö på backen wink

2010-11-12, 18:33#798 
str4nd__
Moderator

Nu så happy Äntligen helg och har nu tid att sitta här och uppdatera smile

Har som sagt fått hem ett dls ca-12 som driver på basen rätt så hyfsat , fast behöver har grövre jordkabel till batteriet ifram innan jag kan dunka på mer pga att spänningen sjunker såpass att stegen kan ta skada ifall jag spelar högre.

Hann med att klä lådan igår och som ni sett på bilderna från förra updaten så har jag dragit på krympslang på kablarna i bagaget , ser mycket bättre ut smile Bara en lite längre jordkabel till ena steget sedan så är det dags att sätta fast alla kablar ordentligt så det ser bättre ut smile

Slänger upp lite bilder på hur det ser ut i kupén och även i bagaget förtillfället. Kommer även en video senare men youtube är ju lite segt sedan när man har ½gb att ladda upp så kanske man kan förstå det tounge

Ska även lägga i något skumgummi liknande mellan basporten och bagaget så att allt tryck kommer upp i kupén, för just nu så kommer det ut i bagaget = inte bra wink

Över till bilderna ! grin

Bonus bild: VINTERBIL ! laugh

- Inlägget ändrat 2010-12-17, 15:03 av str4nd__

2010-11-16, 13:08#799 
findus_90
Moderator

Awesome Strand! laugh

// Findus

2010-11-18, 12:01#800 
str4nd__
Moderator

Tack !

Nu har jag verkligen bestämt mig, det kommer att tävlas med golfen på elmia i påsk. Kommer inte uppdateras något här förrän då med resultat ifrån elmia då det finns mycket som händer just nu.

Men ni som vill titta eller lyssna på golfen är välkomna till elmia under påskhelgen. Kommer skriva närmare vilken dag det blir som jag åker dit.

- Inlägget ändrat 2010-11-18, 12:02 av str4nd__

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Projektforum
Strand's SQ-projekt , 13 / 12 - 10 , Låst tråd 1 2 3 ... 28 29 30 31 [32] 33

Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Projektforum