Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Projektforum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

stRaend's Golf II , 05 / 11 - 08 [1] 2 3 4 5

2008-05-28, 20:31#1 
str4nd__
Moderator

Äntligen har det blivit dags happy "fick" hem en Golf II i söndags och idag så började jag riva ner den tounge Kommer lägga ner mestadels pengar på interiör och ljudet, utsidan kommer se ganska så aa, original men jag tycker inte det behövs så mycket till utseende på en Golf II , fin i lacken och LITE styling så är det oksmile

Lite info om åket ,

Fabrikat : VW Golf II
Årsmodell : 1988
Antal ägare : 4
Mätarställning (vid köp) : 19 000 mil
Tjänstevikt : 1030kg (kommer bantas)
Motor : 1,6l - 73 vrålande hästar

Ska göra lista:

Interiör

Bortplockat baksäte - -
Svart Sportratt - -
Kromade låspinnar - -
Moddade dörrsidor - -
- Röda sportstolar -
- Svart handbromsdamask -
- Svarta solskydd -
- Matt svart moddad instrumentbräda -
- Svart klätt tak -
- Modda om hela bagaget -
- - Varvtalsräknare
- - Klarglas blinkers fram
- - Klarglas sidoblinkers
- - Vit / Röda baklyktor
- - Svarta bältespads
- - Svart växeldamask
- - Svart växelknopp
- - Svart handbroms handtag
- - Alu pedaler
- - Elrutor
- - Elektrisk bagagelucköppnare

Exteriör / Motor

---------- Tonade rutor -
- Alu Sportdämpare -
- Rött sportluftfilter -
- Org. Vinge -
- - Nya dämpare 40/40mm
- - Ögonlock
- - Hood Lifters
- - Större fälgar (16/17")
- - Emblemlös grill
- - Göra egen breddning
- - Göra egen bakspoiler
- - Fixa iordning frontspoiler

Billjud

2par Pioneer TS-A1303i - ----------
4st Pioneer TS-W307D2 - -
Pioneer PRS-D2000SPL - -
- Pioneer DEH-6000UB -
- 1par Pioneer TS-A1703i -
- Gammalt 4-kanals steg tills vidare -

2008 - 05 - 25

Fick hem golfen idaghappy

2008 - 05 - 26

Första tvättentounge

2008 - 05 - 27

Inredningen såg lite sliten ut så , why not smile

2008 - 05 - 31

Tänkte lägga upp en liten skiss av hur fronten kommer se ut sen, kommentera gärnasmile

2008 - 06 - 02

Då jag utlovade bilder idag så tänkte jag lägga upp en teaser bild, men då inte imageshack funkar härifrån så blir det tyvärr ingaangry

Senare :

Nu funkade det och teaser bilden kan komma happy tänker inte lägga upp några fler bilder på det föränn det är färdigt.

- Kan säga en sak, jag älskar spackel xD -

* Tycker det kommer dåligt med kommentarer *

2008 - 06 - 06

Lite segt med kommentarerna men hoppas det blir fler när jag börjar köpa saker verkligentounge då jag vill ge er lite mer att tänka över så får ni en till liten bild att titta på. Men nu är jag klar med spacklingen på denna del, ska börja jobba med nästa del imorgon samtidigt som jag måste köpa mer spackel, 2kg räckte inte grin

2008 - 06 - 08

Fick bli lite ändrade planer då jag läste att man var tvungen att ha 3-punktsbälte och att 4-punktbälte inte "gilts" som bältewink Men men, shit happens. Blev inga bra bilder eftersom färgen inte hade torkat så ni får vänta med bilder tills på tisdag då jag ska ta hem den och slipa det absolut sista på den. Men jag slänger upp en liten bonusbild på något annat kul som jag hittade happy

EDIT : Bilder innan lackning

Hoppas de flesta förstår vad som finns undertounge

2008 - 07 - 01

Jag tror detta är en efterlängtad update så jag hoppas på många kommentarertounge

Jag har fått jobba häcken av mig idag , då jag fyller år på fredag så skulle jag städa större delar utav huset inkl. mitt rum som aa, ser ut som det görhappy sedan så nu på kvällen så har jag faktiskt tagit lite kort på instrumentbrädan OCH ratten. Instrumentbrädan väntar fortfarande på ett lager spackel till. Sedan så har jag även börjat "lite" smått med att stabilisera upp dörrsidorna som är gjorda av solid papp. Började fundera om papp verkligen var så bra att det kunde klara av dom högtalare som kommer sitta där, efter 10sekunders funderande så kom jag fram till att jag förstärker upp hela sidorna, sagt och gjort. Fast när jag fått upp tempot och börjat komma in i polyestrets sätt att funka så tar ju det slut deklart, så det blir att fara till biltema innan man kan fortsätta. Men hoppas ni kan vänta lite till på det då ni väntat så tålmodigt på denna updatensmile

Innersidan utav dörren

Instrumentbrädan - Ja den är dammig blushing

Sportratten

2008 - 07 - 02

Skämmer nästan bort er med ännu en update fast denna gång utan bilder. Men nu idag så blev jag klar med andra dörrsidan så dom är klara så långt som jag kan göra. Var även och beställde en ny soffa till nya rummet som vi håller på och små renoverar. Så vid nästa inköp (vilket kommer bli vid 15-20 juli) kommer det beställas ljud för alla pengar skulle jag kunna trohappy då blir det en något större update må jag lova. Fast innan det inköpet hoppas jag att jag hinner få iordning på instrument panelen helt och hållet, har nästan förälskat mig i den.

-

Lite "rolig" fakta, har gått åt 2kg polyester , 2x1,8m glasfiber väv , 2 kg finspackel. Kommer gå åt mycket mycket mersmile

2008 - 07 - 12

En liten "skriftlig" update igen , nu har jag äntligen nästan bestämt vad det kommer bli för ljud i bilen, det är framsystemet som jag är lite osäker på bara. Då jag får min första lön nu på tisdag så kommer det att beställas spelare och framsystem direkt då jag får in pengarna på kontot.
En bild på systemet kommer nedanlove

2008 - 07 - 31

Äntligen fick jag lite ledigt och kunde slänga iväg en liten beställning på ljudethappy då kommer det sättas fart med dörrarna och bagaget ordentligt. Förövrigt har jag inte gjort så mycket med golfen men det kommer.smile

2008 - 08 - 10

Nu när jag sitter och väntar på det efterlängtade ljudet så måste jag hålla fingrarna sysselsatta och har då klätt om taket och några fler delar. Jag har även hunnit röja ur det mesta ur bagaget som ska ljuddämpas och sedan i slutet av veckan då lönen kommer ska jag fara iväg och köpa lite MDF skivor till baslådanhappy Här får ni två bilder på vad jag har hunnit görasmile

2008 - 08 - 20

Ett tag sedan förra updaten. Jag har hunnit snart fixa klart en dörrsida så att det bara är att klä den. Sedan så har jag även slängt iväg en liten beställning på stolar och lite annat småtthappy Hoppas den beställningen kommer i slutet av veckan eller i början av nästa.love

2008 - 08 - 31

Nästan länge sen en update här ju, kan ju börja med att dörrsidornas form börjar ta form som ni kanske förstått, och nu även baslådan. Bilder på sportstolarna , ljuddämpare , luftfilter , solfilm och ljudet får ni om några dagar då jag har hittat kameran, just nu så måste jag ta bilder med min jätte bra mobil. Men ni får nöja er med en liten förhandstitt på baslådan så långt som jag kommit än så längelove

2008 - 09 - 16

Ett tag sedan förra uppdaten nu. Fortfarande inga bilder på stolarna eller det andra men baslådan har jag bilder på. sedan lite interiör bilder på hur bilen ser ut just nu invändigt en liten del iallafall. Har ljuddämpat endel så därför jag tagit kort på det.tounge har även ändrat på slutsteget lite, det blir inget PRS-D1200SPL , det blir store bror PRS-D2000SPL , inköpspriset är runt 10 000:- i sverigelove får hoppas det blir bra när det väl kommer. Men nu till bilderna,

2008 - 09 - 21

Efterlängtade bilder kommer nu ! plus lite fler bilder på interiörenlove Och jag har t.o.m hittat digitalkameran så det är bättre bilder också !

2008 - 10 - 02

Update ! fick hem slutsteget och lite mer ljud förra fredagen, det får ni bilder på när jag kommer hem efter helgen. Men ni kan få en bild på dörrsidan som är klar love

2008 - 10 - 13

Nu är jag klar med andra dörrsidan också, ska montera den när jag kommer hem ifrån skolan. Då kommer det även bilder på båda dörrsidorna och det övriga ljudet som ska in i bilenlove

----------------------------------------------------

Blev inga bilder idag då det inte var något vidare väder nu, vill inte ha dörrarna öppna så pass länge att man hinner ta kort, det blir alldeles för blött inne i bilen då. men bilder kommer så fort det blir lite finare vädersmile

2008 - 10 - 21

Nu har jag hunnit och orkat ta lite bilder, även kollat upp hur stor kabel slutsteget vill ha, och det var 70mm2 som det ville ha. Så det blir även ett nytt batteri så småningomhappy
Två bilder på dörrsidornalove Finns en bild på dörrsidan innan längre upp (längst upp nästan).

2008 - 10 - 26

Igår så var två polare här och hjälpte till att montera baslådan i bilen, nu går den inte att rubba. Sedan så drog vi även alla kablar som ska gå till stereon, så den delen är också klar. Vi hann även få fast det stora steget till basarna, till det så krävdes en stor kabel kan jag säga. Bilden nedan visar en 8mm2 kabel och en 70mm2 kabel sedan så är min tumme vid sidan, så ni kanske förstår storleken på kabeln.happy Jag kommer fixa ett kort på lådan imorgon om det är finare väder än vad det var idag, ser riktigt bra ut faktisktlove

2008 - 11 - 05

Nu har jag äntligen fått iordning på mobilen och datorn, så nu kommer lite bilder från förr nästan. Inga toppenbilder men men, det syns ju hur det ska se ut iallafalllove men nu ska inte jag skriva mer för bilderna är ni nog mer intresserade avhappy

Allt som ska in typbigeyes

Lagom effekthappy

Älska baslove

9,1kg slutstegtounge

- Inlägget ändrat 2008-11-08, 19:05 av str4nd__

2008-05-28, 22:04#2 
Oscha
Medlem

Här har du gått och skaffat bil!smile
Den såg ut att vara i bra skick. Kan man kanske få höra några siffror på hur många mil den har rullat? Detta projekt kommer att följas, precis som dina gångna projekt. Den kommer säkerligen att bli riktigt fet, speciellt med sänkning. Golfar har en tendens att bli väldigt tjusiga med sådant krims krams. Sitter och väntar på tiden när körkortet börjar närma sig, man måste ju ha bil bigeyes En sak man behöver är också pengar angry

Hursomhelst så kommer den bli grym! Lycka till! smile

//Oscha

2008-05-28, 22:27#3 
_Persson_
Medlem

trevligt str4nd__ happy hoppas de blir lika bra som med neroxen grinlove

2008-05-28, 23:13#4 
findus_90
Moderator

Kan bli bra detta! happy

// Findus

2008-05-29, 13:14#5 
Hazel-nut
Medlem

Jess en av mina favoritbilar att styla och fixa till!laugh Lycka till med denna och se till att den blir riktit finwink.

//Hazel-nut

2008-05-29, 14:44#6 
str4nd__
Moderator

oj, blev förvånad att det var så många kommentarer, trodde inte det var så många som hittade hitbigeyestounge

Oscha : Självklart, körkort inom någon månad nu jusmile Den har rullat 19 000 mil faktiskt, det är en -88'a som har gått i tyskland fram till 2004 så den har bara varit i sverige i 4 år iår, så den är riktigt fräsch tycker jaghappy

_Persson_ : Kommer bli bättre ^^ eller aa, försöka går jutounge

findus_90 : ofc , kan ju knappt misslyckas med att göra en så snygg bil ful happy

Hazel-nut : Dom är riktigt härliga att köra om du inte redan visste det, helt underbarlove

2008-05-31, 18:50#7 
str4nd__
Moderator

31 / 05 - 08

2008-06-01, 16:55#8 
_Persson_
Medlem

kommer bli grymt snyggt happy

2008-06-01, 18:51#9 
str4nd__
Moderator

tack du ^^ kommer in fler bilder imorgon ikväll då jag håller på att fixar med instrumentbrädanhappy

- Inlägget ändrat 2008-06-01, 19:59 av str4nd__

2008-06-02, 22:23#10 
str4nd__
Moderator

02 / 06 - 08

2008-06-03, 15:23#11 
soul
Moderator

Blir ju fint, men byta ratt kanske? :) orginalet är ju inte så fin direkt ;)

2008-06-03, 16:11#12 
str4nd__
Moderator

helt rätt soul ^^ det står även i "ska göra lista'n" , svart sportratt står detsmile så det är på G

2008-06-04, 21:50#13 
_Persson_
Medlem

hmm, va har du nu för planer devil

2008-06-04, 23:52#14 
str4nd__
Moderator

hade tänkt vara klar med spacklingen idag men icke xD precis när jag börjat på sista saken med spacklet så ringer min bror och säger att han kör omkull med sin 600cctounge så det var bara att hänga med och lassa upp den på kärra och hem och när vi kom hem så var klockan för mycket för att sitta ute och slipa. så spacklingen blir klar imorgon, sedan så ska det sprutspacklas, tror det blir klart på fredag med allt. Och efter det ska det bort till verkstan för att sprutlackas, så allt kommer nog vara nästan klart på söndag förhoppningsvis. Kommer kanske någon mer teasing bild innan desscool

2008-06-05, 19:41#15 
Oscha
Medlem

Vad är nu detta?bigeyes
Vad det än är så kommer det ju antagligen bli väldigt nicesmile
Tråkigt med brorsan, klarade han sig braconfused

//Oscha

2008-06-05, 22:40#16 
str4nd__
Moderator

Det får du förmodligen se på söndag om jag hinner, har match på söndag nämligen tydligen xD. Angående min bror så är han just nu på fest med dom som tog studenten idaghappy så jag tror det är ganska så ok med honom, kanske spricka i lillfingret men annars ok. voltade över en stenmur, fick en taggtråd rakt över visiret, han har tur som inte fick den i halsen istället. men men, lycko unge säger jag bara. Och som jag sagt tidigare i inlägget så var det studentfirande inne i den stora staden idag så det blev inte för mycket gjort idag heller, ska slipa det absolut sista imorgon hade jag tänkt, sedan så på med sprutspacklet, och sedan så slipa ner det. hinner kanske det imorgon, men jag hade tänkt vara klar med allt på söndaghappy

2008-06-06, 18:53#17 
str4nd__
Moderator

06 / 06 - 08

2008-06-06, 23:41#18 
_Persson_
Medlem

asså ja fattar fortfarande inte vad du håller på me confused happy men de blir säkert bra wink

2008-06-07, 12:23#19 
Oscha
Medlem

Hemlighetsfull är du i alla fall. bigeyes Är det inte instrumentbrädan? Du kanske har nämnt det men skitsamma tounge
Se till att bli klar med den tills imorgon bara! smile

//Oscha

2008-06-07, 13:42#20 
str4nd__
Moderator

haha, så rätt så rätt Oscha happy har nog nämnt det tidigare men men, hinner nog inte bli klar med alla delar imorgon, men jag ska iallafall försöka få iordning på ett par delar.

EDIT: Beställde ratt , "adapter" till ratten och Dörrlåspinnar igår kväll, hoppas att jag får det snart för då åker instrumentbrädan på med nya ratten

- Inlägget ändrat 2008-06-07, 13:43 av str4nd__

2008-06-08, 12:42#21 
PowerSlave
Medlem

diggar de med 73 vrålande hästarwink

men de ser bra utsmile

GLHF

mvh

2008-06-08, 22:22#22 
str4nd__
Moderator

08 / 06 - 08

2008-06-09, 11:55#23 
_Persson_
Medlem

ja vet vad som döljer dig där under happy

tråkigt där me 4-punkts bältet blushing

2008-06-09, 16:21#24 
str4nd__
Moderator

haha ^^ ska in och jobba lite snart var det tänkt med så ingen slipning idag på resten av delarna. Och angående 4-punktsbältet så kommer det monteras ett fast det är bara "för syns skull" om man säger så. Kanske låter lite onödigt men jag kan inte med 3-punktsbälte och sportstolar, ska vara minst 4-punktsbälte.happy

2008-06-10, 19:42#25 
Oscha
Medlem

Neeeeeeeeeeroxxxx bigeyesbigeyes
Mina ögon tyck urskilja en annan moped i bakgrunden? Är det en av dina eller någon annans? smile Man kan ju också sen en påbörjad Ciao byggnation. Din? tounge

Du får ta och skynda på med update nu, vill se resultatet av det du har skulpturerat ihoplaugh

//Oscha

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Projektforum
stRaend's Golf II , 05 / 11 - 08 [1] 2 3 4 5

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (7):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Projektforum