Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övrigt
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Katter o kattungar....

2008-05-20, 15:41#1 
Badass
Medlem

folk har problem med människor som kan tänka "outside the box" och finner på de lösningar de som tänker "inne i lådan" missar, och är en mardröm för märkesverkstäderna.

jag tillhör dem, dem som utan att hicka lyfter på gaffla på ramar där inte en detalj stämmer överens rakt över och får det och fungera klanderfritt genom att hitta lösningar på problemen de inte "kan lösa, och är olösligt - går inte att göra!". Allt går tar bara kanske lite mer tid bara.
Kort sagt: det finns inga olösliga problem för en "katt" , passar det inte, ser de till att det passar.

Sedan har vi "kattungarna", som senare ska bli "katter" (förhoppningsvis) som hela tillbehörsindustrin lever på och som kan i stort sett montera på köpegrejer och styla med sprayfärg, mm. Inget ont om "kattungarna", det är ju ett uppväxande släkte, men lite trist att se den ena aeroxen, vad den nu är för märke lik den andra, bara lite olika färg. ganska likformigt. En "katt" ser andra möjligheter och ger den en "ansiktslyftning" långt bortom alla köpedelar och med massor av customizing-trix och annat så den definitivt skiljer sig från mängden, samma "katt" bygger även gärna på märken o modeller som det inte finns färdiga stylingbitar till, fråga en genuin "katt" om vara han/hon köpt grejerna så blir det en varierad lista från bilaffärer till moppe o cykleaffärer, och bara Gud vet var mer (på mina byggen finns t.o.m. grejer från VVS-handeln!!) , och troligen att det mesta är DIY av ägaren på nåt vis.

Så fråga dig själv, är du en "katt" eller en "kattunge", och är du beredd att ge dig på projekt som betyder omfattande ombyggnader och där reservdelsbutikerna slår sig slätt i behovet att fräcka delar, som det bara finns ett av, och den har du gjort själv. Från grunden.

Alla kan bli "katter" bara de vill o vågar tänka "outside the box" och vågar ge sig på avancerade projekt, man gör bort sig i början, det är bara att inse, men våga att inte slaviskt följa "moppe-modet" utan att gå sin egen väg, egna grejer, mm, då är man på god väg till att bli en "katt" som kan vara stolt över att man är unik. Ett "kattjobb" tar tid, märkbart längre tid än att bara bulta dit grejer man köpt i moppeaffärn, men tillfredskänslan är tusen gänger mer större för "katten o se att det blev kanonsnyggt och att den gnidne handlaren inte fått en enda spänn i fickan för jobbet.

- Inlägget ändrat 2008-05-20, 15:46 av Badass

2008-05-20, 15:47#2 
BetarrTobbe
Nykomling

Jag kom på hur man startade ett forum ;)
Frågade nyss men gjorde om inlägget !

- Inlägget ändrat 2008-05-20, 15:48 av BetarrTobbe

2008-05-20, 16:06#3 
Gurralkpg
Nykomling

Klart man är en "katt" smile Tillverka egna saker med egna lösningar och teorier är det roligaste som finns ! o sen att sakerna funkar bra till och med bättre än köpe saker i slutändan så kan man ju vara mer stolt o nöjd :)

Har man bara kunskapen Materialet och tillgången så går det mesta :)

Jag själv tillverkar allt som jag tycker är möjligt... och det beror ju mycket på att jag har tillgång till det mesta tex: manuella svarvar,fräsar även cnc maskiner.

Varför vara mainstream liksom ? grin

applause

- Inlägget ändrat 2008-05-20, 16:07 av Gurralkpg

2008-05-20, 16:09#4 
Badass
Medlem

Brukar bli billigast med i slutänden.

2008-05-20, 19:45#5 
dracpojken
Medlem

BRL aeroxen Katternas katt

2008-05-21, 02:52#6 
Badass
Medlem

jaaså? grin

Reklam:

Du är här: Forumstart » Övrigt

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övrigt)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (7):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Övrigt