|
| Aprilia - VARIATOR RING | | |  |  | | Fredag 17:06 | #1 | Skaket Nykomling
Undrar exakt vad som händer om jad tar bort v-ringen på min Aprilia sr50 Factory, 06:a. (utan att gameboy trimma)
-Vissa säger att motorn kommer att skära och gå sönder eftersom den får för lite olja. -Men vissa säger att den kommer få mer olja eftersom den inte varvar mer?? ehh? -Är det skadligt att testa ta bort den? -Och hur tar man bort v-ringen...? Vet på ett ungefär, men en detaljerad beskrivning skulle inte vara fel! | | | | | |  |  | | Fredag 19:13 | #2 | SweDef Nykomling

Medlem sedan: Apr 17, 2008 | Faldo har en ypperlig beskrivning som finns under Projekt(guide): Faldos Projekt/Guide
Att "gameboy-trimma" vid borttagande av v-ring är att rekommendera enligt dom verkstäder samt forum jag kollat , MEN det finns även dom som kör med borttagen v-ring utan att "gameboy-trimma" och påstår att deras moppe går bara fint, DOCK anger dom inte hur många mil dom kört så.
Själv valde jag medvetet förgasarmodellen då importörerna i Oslo(bor där) vägrade ta in insprutsmodellen pga mkt problem med dem | | | | | |  |  | | Söndag 17:21 | #3 | Santri Nykomling
Medlem sedan: Apr 27, 2008 | Undra hur många sånna här trådar det finns??... sk*tsamma... - Jag tog bort min v-ring utan att gameboytrimma och körde ca 250 mil utan problem, sen nu för några veckor sen bestämde jag mig för att gameboytrimma för att den skulle bli starkare på högavarv och axxa bättre. Jag har en Factory -06a och drog v-ringen förra året och åkte så till nu i april -08. Sen beror det väl från motor till motor.., men: När du drar v-ringen så kommer den att varva mindre därefter få liiiiiite mer olja, om jagi nte missuppfattat det?... den varvar runt 9500 varv i toppfart och i lång nerförsbacke så kanske 11000, men det är ingenting jag rekomenderar då jag körde så kändes det som om vevstaken gick av, men det gjorde den inte, och sen när du gameboytrimmar, så tar du bort varvtalsspärren och ger den mer soppa och syre så att den kan varva ännu mer igentligen, för bara några ynka km/h.., men om du drar v-ring är det inte för att jag skrev det, gör det på egen risk, det är ju som sagt från motor till motor, och jag känner ingen annan här i området som har en sr50 ditech...
HA DET | | | | | |  |  | | Reklam: | Motospeed AB MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin... | Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|