Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök båtannonser
» Båthandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Båttester
» Båtforum
» Båtlänkar
» Fotogalleriet
» Båtfilmer
» Statistik: Båtpriser

Övrigt
» Båtförsäkring
» Båtdelar
» Båtnyheter
» Båttidningar
» Låna pengar
» Kalender båt

Insplanet - Jämför Båtförsäkring

Båtförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Besökarnas båtbilder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Rubriken är för kort!

2008-05-05, 15:26#1 
Sven 1
Medlem

applausesmileOh vad lycklig jag ärsmileapplause
Var uppe i Ljungskile i förrgår och köpte en 505love. Lite småfix förvisso, som omlackning av trä-däcket, lite dåliga segel, block, fixa läckage vid centerbordsbult bla bla bla
Kommer inte göra mycket mer än nödvändigt nu för jag vill ut på sjön så fort som möjligthappy
Sedan får vi kanske försöka fixa lite mer till nästa år.
Tyvärr kunde vi inte ta hem den (har inget släp och den är lite stor att ta på taket (ca 130kg, 505 lång och 194 bred)), nästa helg ska min lillebror spela trombon så då måste vi vara hemma (om inte jag får honom på andra tankarlaugh)
Har änn så länge bara bilden från annonsen: http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_25/202...
(Den blå färgen är inte så dålig som den ser ut på bilden)

Blir troligtvis snabbaste segelbåten på Bolmen i år (505 har 1.45 i lys) (hade jag kanske varit iallafall med min gamla E-jolle (1.16 i lys))
Ska försöka fixa bättre bilder så fort jag lyckas få hem båten.
Fråga: finns det någon annan segelgalning på webcar??

Edit: Här ett klipp från youtube med en 505: http://www.youtube.com/watch?v=e7LTubYoSBY

- Inlägget ändrat 2008-05-05, 15:27 av Sven 1

2008-05-22, 11:30#2 
Sven 1
Medlem

[/IMG]

Tog några till bilder:
http://www.pixbox.se/alb789487 Kommer kanske göra mer reperation nu änn det var tänkt från början, men vi får se vad jag gör.

- Inlägget ändrat 2008-05-22, 11:39 av Sven 1

2008-05-22, 16:01#3 
AudiRS6
Moderator

En riktig snabbseglare!

Läckert det kommer bli på sjön med den där racketen!

Seglat mkt?

/Audi

2008-05-22, 19:26#4 
Sven 1
Medlem

Är nog tionde året med seglarskolan i år så jag har ju seglat ett taghappy
Först Optimist och sedan E-jolle (som segelskolan tyckte var en helt omöjlig båt att segla, och att det var den snabbaste jollen som byggts, dom kan ju inget om segling, undra vad de säger när jag kommer med en fiveofivedevil)
Håller på lite med isjakt oxå (blev ju tyvärr inget denna "vinter"sad)
En Albin Express och en Ixylon (syns i bakgrunden på den nedersta bilden) brukar jag och pappa vara ute med.
Hoppas min gammla 505 går riktigt fort, Bolmen är en jättehärlig jollesjö, men här finns nästan bara kölbåtar, motorbåtar och några kanotande tyskar. Seglarskolan har 10 optimister och 3 Trissar (en kombijolle (roddbåt) som seglar bedrövligt dåligt och inte håller sig över vattenytan efter att man kapsejsat!!!!!!!!!!wink)
Hoppas jag lyckas övertyga fler att skaffa riktiga segelbåtar till Bolmen (har lyckats få en att köpa en E-jolle)
Min kommer ju inte gå så fort som youtube klippet men lite ordentlig planingdrool ska la gå att fixa smile

2010-06-03, 13:51#5 
Sven 1
Medlem

Och så hoppar vi lite framåtsmilelaugh.

Renoveringen tog ett drygt år längre än det var tänktlaugh, blev klar förra sommarensmile. Ovanligt många jollar var det i Bolmstad förra året (1st 505 (min), 1st Ixylon (pappa), 5st E-jollar (varav en är min lillebror"nr2"s) + seglarskolans optimister)smile. Jättekulsmilesmile

505 gick fint, jag har varit i sjön ett par gångerlaugh. Planar underbart på slörensmile.

Dock körde jag in i ett stenröse, men den klarade sig som tur var ganska brasmile.

Polerade den igår, vaxade idag, så här ser den ut nusmile:

http://www.pixbox.se/alb_show_id1185935_page0.h...

Ska ta lite gelcoat-spackel på ett par ställen och fixa fästena för krängbanden som gick sönder förra året. Sedan ska det bara vara att köra den till hamnensmile.

2010-06-20, 23:26#6 
str4nd__
Moderator

Riktigt fin ju smile Inte för att jag är så insatt i båtar osv. men ändå tounge Lägg upp lite action bilder ute till havs, skulle nog kunna bli rätt grymma bilder

Reklam:

Du är här: Forumstart » Båtar » Besökarnas båtbilder

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Besökarnas båtbilder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Båt » Forumstart » Båtar » Besökarnas båtbilder