|
| Suzuki K50 :) | | |  |  | | 2008-05-04, 10:18 | #1 | Johnexe Nykomling

Medlem sedan: May 03, 2007 | Hejsan, jag har precis köpt en K50, och har lite små frågor.
* När jag köpte den funkade inte lysena, men fixade bara fram igår. Är det så att man måste ha ett batteri för att bak och fram ska kunna lysa tillsammans ? För när jag kopplade in bak, medans jag hade fram, Blev det svart fram, lyse bak. Men när jag inte hade bak inkopplad hade jag ljus fram. Vet inte om ni förstår, men har försökt förklara 
* Min sladd eller hur man ska kalla den, från oljetanken är av, skruven är knäckt i mitten, så jag fick den utan oljetank. Man får blanda själv rätt i bensin tanken. Hur mycket olja ska man blanda i ? 3% ?
* Min trummbroms ligger i och jag kan inte spänna fast hjulet som jag vill, för då tar bromsen i utav sig själv. Kan det vara så att dom har glömt sätta fast någon bricka inne i trummbromsen ?
* Var kan man få tag i reservdelar, samt orginal delar ? Finns det butiker som säljer detta ?
* Vad är det för batteri i en K50 ?
/ John | | | | | |  |  | | 2008-05-04, 12:42 | #2 | PowerSlave Medlem

Medlem sedan: Dec 03, 2006 | hej. man behöver inte batteri för att fram o baklyse ska fungera du har nog kopplat fel eftersom de blir som de blir för dig med lysena(antagligen inte tillräckligt jordat).
de ska vara 2% om den inte är trimmad.
kolla i trumbromsen så att fjädrar o allt ligger bra innan du drar fast hjulet.
Delar kan du få tag på lite olika ställer som t.ex. rinab.nu, alvars, mixab.com osv..
6 volt ska de vara i k50.
mvh |  | | | |  |  | | 2008-05-21, 20:06 | #3 | Johnexe Nykomling

Vet ni hur många mm insuget på kåpan är till en otrimmad Suzuki K50 och hur många mm förgasaren har?
Gissar att den har en 2kanals cylinder, är de så ?
Mopeden gör 27km/h, den har 4 växlar alla petas neråt. När jag paserar 25km/h börjar den låta konstigt, kan de bero på att den är strypt ? Hur trimmar jag den lättast och utan att köpa saker?
Tänkt köpa lite små saker som ska göra moppen snabbare (50km/h) vore sjyst om ni kunde tipsa om vad jag skulle köpa isåfall.
// John | | | | | |  |  | | 2008-05-21, 20:46 | #4 | Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Mikuni 10 mm förgasare, 2 kanals cylinder men jag vet att riktigt gamla -73 bl a hade 3-kanal som std. Insugskåpan vet jag inte.
CT |  | | | |  |  | | 2008-06-06, 10:45 | #5 | PowerSlave Medlem

Medlem sedan: Dec 03, 2006 | vill du att den ska gå i 50 km/h så ska du köpa en 5½ cylinder och andra drev.
mvh |  | | | |  |  | | 2008-07-03, 17:13 | #6 | Johnexe Nykomling

Medlem sedan: May 03, 2007 | Jag har precis köpt en ny cylinder, Ja det var en 2kanalare :)
5½ cylinder. Nu gör moppen 37km/h, blöddrar rätt mkt. Försökt ställa in luftskruven, fick den upp i 40km/h, men sedan blev de bara 37km/h igen :/
Kåpan, vid förgasaren är sne borrad. Finns de någon hemsida som säljer ny "kåpa" ?
Kollat på:
Hobbex, google men ännu inte hittat. ----- "Editerat" : Såg inte dina länkar i början.- ----- (sry!!)Ska kolla dom nu.
* Vad skulle ni välja att köpa först ?
Drev ? Förgasare? Kåpa?
Hört från en kompis att "större drev segar axxet som F*N!!!!" - Sant ? 
/ John
Tack till alla svar, tacksam! :)
- Inlägget ändrat 2008-07-03, 17:16 av Johnexe | | | | | |  |  | | 2008-08-01, 12:05 | #7 | PowerSlave Medlem

Medlem sedan: Dec 03, 2006 | större drev fram segar ja, men 5½ hk cylinder har tre kanaler?
de är ingen idé att köpa större förgasare om inte insuget är uppborrat så borra upp de först sen köper 16,5 mm förgasare.
mvh | | | | | |  |  | | Reklam: | Motospeed AB MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin... | Du är här: Forumstart » Mopeder » Honda & Suzuki forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Honda & Suzuki forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|