| Moppen dör ibland? |
| |
 |  |
| 2008-05-04, 00:35 | #1 |
ekeberg91 Medlem

Medlem sedan: Jan 06, 2007 | Tjena! Nu ere så att min moppe har börjat dö ibland när man är ute och kör. Jag kände lite i början när jag var ute och körde att den nästan dog på låga varv. Sedan när man gasade fullt dog den också.
Den har fungerat utmärkt tills nu då den dör. MEn det skumma är att, När den väl dör så är det bara och kicka igång igen o köra på som vanligt och sen efter några sekunder så dör den igen, Och så får man hålla på så. Så jag undrar alltså vad problemet är.
Tacksam för svar 
Om det är till någon hjälp är det en Rieju Drac 98 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-04, 09:04 | #2 |
sven_92 Medlem

Medlem sedan: Apr 11, 2007 | det du beskriver tycker jag låter som att din moppe drar tjuvluft någonstans
kolla så att förgasaren och insupet sitter riktigt åtdraget så det är tätt |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-04, 17:27 | #3 |
ekeberg91 Medlem

Medlem sedan: Jan 06, 2007 | Okej. Har öppnat förgasaren, blåst ur munstycket, rengjort. Fungerar fortfarande inte. Nu fungerar den faktiskt sämre eftersom jag inte kan kicka igång den. Nu startar den knappt men när den väl gör det så dör den igen efter typ 1 sekund. Den tänder till ibland men sen låter det som den inte tänder alls.
Blir inte riktigt klok på vad det är... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-04, 22:22 | #4 |
jo1992_fs1 Medlem
Medlem sedan: Apr 21, 2007 | byta tändstift? var så med min gamla moppe oxå, då när jag hade satt på mera trim, lamellerna var helslut, bytte dom + olja, stälde in förgasaren. sen så funkade den:S |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-05, 17:26 | #5 |
ekeberg91 Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2008-05-11, 22:19 | #6 |
ekeberg91 Medlem

Medlem sedan: Jan 06, 2007 | Har hittat felet det var soppakran det var fel på. När den stog "på" så kom den ingen soppa... Den var igenpluggad med skit. Nu går den iofs allmänt orent p.g.a. skit i hella bränslesystemet men den går iallafall |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Clas Ohlson Tillbehör och reservdelar för bland annat motorcykel och moped samt bil och husvagn. Även bilvårdsprodukter och liknande. |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) |
« Tillbaks till föregående sida |