|
|
|
| Hjälp en noob med gilera runner köp! | | |  |  | | 2008-04-09, 16:17 | #1 | Nirveh Nykomling
Medlem sedan: Apr 09, 2008 | Tjenare! Har nu till min glädje fyllt 15 år och förbereder mig för att köpa moped. Jag har tittat på en anons på blocket om en Gilera runner 02a.
Nu till frågorna!
1. Tändningslåset på moppen är paj efter att hans nyckel gick av. Hur mycket kostar ett nytt tändningslås som passar för en Gilera runner. Länka gärna!
2.Låset till "boxen" (under sätet där man har hjälmen) är också trasigt. Hur mycket kan det kosta? Länka gärna!
3. Det är en 30 moppe och han har dragit pluggen i avgasröret så den gör cirka 60. Vid trimning så håller ju inte försäkringen. syns det om pluggen är dragen?
4. Om man drar pluggen kan inte motorn eller något gå sönder då? typ att ngt skär sig? Moppen har ju varit urpluggad ett tag så den borde ju hålla men jag frågar endå.
5. Min mamma kommer inte vilja att jag kör trimmad moppe så jag funderade på en slags "blackbox" fast att man har en magnet som man sätter på/av.
6. egentligen vill jag inte att den ska gå i 60 utan kanske 45-50 nu i början. Man kan ju inte plugga om röret(eller?) hur ska jag göra så att den gör segare. Jag vet inte om han har dragit variator ringen men kan amn sätta på den igen så att den går segare?
Angående att alla lås är trasiga, han har inte snott moppen för han har kvitton och allting. Så ni behöver inte påpeka ngt om det! :)
Hoppas att ni kan hjälpa en noob som mig med dessa frågor och förhoppninsvis göra mitt "moppeliv" bättre haha.
Mvh // Nirveh | | | | | |  |  | | 2008-04-11, 15:13 | #2 | Gilera_Grabben Medlem

Medlem sedan: Sep 16, 2007 | Tjenare det var ju några fel men du blir säkert nöjd när allt är fixat
1.Tändningslåset Ca 300:- )
2. Vet inte var du hittar det...
3. Nja syns och syns det beror ju på om du tar av röret och kollar...tror jag Iaf
4. Det kan ju hända i nått enstaka fall...Men det behöver du nog inte vara orolig över
5.Det känns säkrare med en vanlig av/på knapp tycker jag
6. Om du har kvar variator-ringen så är det ju bara att säta på den igen
// Gilera_Grabben
| | | | | |  |  | | 2008-04-18, 21:22 | #3 | JrN112 Nykomling

Medlem sedan: Jun 13, 2007 | ja de är som Gilera_Grabben du kommer bli nöjd när de är färdigt, för Gilera Runner är grymt snygga FAST inte lika snygga som Stalker´s  | | | | | |  |  | | Reklam: | Björklinge Bildemontering AB Vi har ett brett sortiment av både nya och begagnade bildelar. Vi säljer även nya reservdelar till Cross, Enduro, Moped, Snöskoter. Märken såsom Galwi... | Du är här: Forumstart » Mopeder » Gilera forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Gilera forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|
|