|
| Min ombyggda snart omreggade Kinroad. | | |  |  | | 2008-04-07, 01:00 | #1 | Badass Medlem

Medlem sedan: Apr 07, 2008 | jag ligger inne på oljekyld 143 cc i min. | | | | | |  |  | | 2008-04-09, 18:35 | #2 | Badass Medlem

Medlem sedan: Apr 07, 2008 | Och för att förtydliga: det finns redan minst 4 Kinroad XT-50Q King som typats om i Sverige, 1 till Mellanklassare och tre till som lättviktare, troligen fler, vilket gör att den troligen är undantaget som bekräftar regeln.
Sedan talas det om pagstor som även dem typats om, Sett en XT-50GY med, med ett skattemärke på plåten bak, på motorväg. Troligen knappast med 50 cc ombord, som den gick. Gjorde en SMS-check på den så ja, det VAR en GY.
Så att entydigt säga NEJ! Det går INTE! är att göra det enkelt för sig.
Min är på väg att gå samma väg. att bli omklassad till MC, konstnaderna för detta är byggkostnader plus 2700 kr till SFRO, plus ev. bullerprov samt avgifterna hos SPB med vägning, mm.
Men det är betydligt dyrare än tidigare, i mitt fall ligger slutnotan inkl. byggkostnader på c:a 25.000 kr innan Regbess-kostnaderna och de ev. ändringar SFRO vill se innan regbess. Så har man ingen vilja att bygga nåt unikt, så är detta inte en väg att gå. I mitt fall: -utbytt motor, 140 cc+ -ombyggt avgas 2" fullflödessystem -utbytta bromsar skiva fram o bak -bytt till Drac-gaffel -Bytt framhjul tll Drac med 17" fälg, mm. -omlack -ombyggd bakram uppstyvad fjädring/monoshock
Och vad mer vette fasen Är sjukt mycket ombyggd
har väl glömt minst hälften. Men hela kalaset är definitivt inte ens moppelik i nåt avseeende, varken prestanda eller look. en brutal jäkel som vibrerar, bullrar och går som om själve ..... hoppat in i den. körs normalt dagligen i trafik.
- Inlägget ändrat 2008-04-09, 16:03 av Badass | | | | | |  |  | | Reklam: | STOP1 STOP1 säljer däck och fälgar till personbilar, SUV, vans, lätta lastbilar och motorcyklar. Marknadsför enbart kvalitetsprodukter från kända tillverkar... | Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Projektforum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|