Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa moped
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

vilken crossmoppe ? :)

2008-04-05, 19:16#1 
maccan92
Medlem

hejsan smile
ska köpa en ny moppe nu som ska vara helt ny.
det ska vara en crossmoppe och den ska gå att trimma genom att dra pluggarna.
den ska gå så nära 100km/h som möjligt.
funderar på en rieju rrx sm? kan det vara något?happy

2008-04-05, 20:29#2 
Aerocool
Medlem

Jodå, men med att bara dra ett par pluggar lär du knappast komma upp i 100 km/h.

2008-04-07, 14:50#3 
henrik1992
Medlem

Jag tycker du ska köpa en cpi supermotard. Har själv precis sålt min derbi senda och köpt en sån. dom har mycket mer saker och är mycket coolare. de är lättare att trimma och du får bra öss utan att bytta så mycket som behövs på en tex derbi. Den har inga strypningar alls på varvtalen och där sitter endast en plugg i kröken. du kan få upp den i lite över 90 med dragen plugg och drev och munstycke. billigt och bra. du får även en toppen moped för ett väldigt bra pris. Sök cpi supermoto på blocket och kolla vad de kostar nya på företag. MVH henrik

2008-04-07, 15:13#4 
Hazel-nut
Medlem

Nej nu får ni allt tammetusan sluta upp med era drömfartertounge. Sen när har man kommit upp i 90 med bara dragen plugg? Så du menar att om man lägger på ett effektrör går moppen 110 och smäller du på en 70cc sport o större förgasare går den väl i 130 redan? För att inte tala om med hyper-race, då far den väl herrej*vlar 180 va?laugh Nej nej en i min skola har en CPI supermotard och utan plugg går den ca 70 km/h.. Med Derbi är det ungefär samma, DRD racing är väl den mest trimvänliga Derbin, dock känner jag inte till DRD proconfused. Iallafall sitter det en 17,5mm förgasare på DRD racing från fabrik men bara med en extra strypningwink. Dessutom har DRD racing från början redan bra drev, 13/53 vilket fungerar perfekt även med lite tyngre trimapplause. DRD racing utan ALLA strypningar (plugg, blindrör, luftburksstrypning, förgasarstrypning) tippar jag på ca 75-80 km/h. En annan kompis jag har har en Rieju Mrx och den går väl runt 75 med dragen plugg. Rrx har jag faktiskt inte någon erfarenhet av. Men om du vill ha en crossmoppe som lätt går att trimma utan att lägga ut onödigt mycket extra kostnader på trim, rekommenderar jag Derbi DRD racing R som alltså är cross modellen av Derbi DRD racingsmile.

Hoppas jag var till någon hjälphappy.

//Hazel-nut

2008-04-07, 15:27#5 
zalle
Medlem

han sa inte att den går 90 med bara dragen plugg, självklart skulle de kunna gå 90 med dragen plugg, större munstycke och drevning. Men personligen tycker jag att du ska ta en rieju rrx elr mrx, dra pluggen, byt munstycke och dreva den så går sen säkert 90 ;)

2008-04-07, 18:16#6 
henrik1992
Medlem

självklart får man nt upp en cpi med 11-62 i 90! skrev med munstycke och drevlaugh.. men de e nog inga riktigt ärliga 90 km/h. men jag e sån som tycker de e ärliga för när jag kört bredvid bil har den mätaren ljugit exakt lika mycketbigeyes... MEn jag tycker fortfarande cpi:).. men du ska ta de du själv tycker för de e smak sak.. men rieju går också bra trimade:).. så de e bara att välja själv:).. MVH Henrik

2008-04-07, 20:32#7 
Hazel-nut
Medlem

Haha tror ni faktiskt att det hjälper så mycket att dreva och byta munstycke?laugh Nej en crossmoppe får du inte upp i 90 genom att bara dra pluggen, byta munstycke och dreva dentounge! Med dragen plugg OCH bytt munstycke OCH drevad går en crossmoppe ca 75wink. Släng på ett Gianelli effektrör så börjar jag tro lite mer på dina hastigheterwink.

EDIT: Jag tycker själv att detta är nog disskuterat och vi återgår till ämnetwink. Jag ville bara få er att förstå verklighetensmile.

//Hazel-nut

- Inlägget ändrat 2008-04-07, 20:35 av Hazel-nut

2008-04-07, 20:41#8 
Gl3nn
Medlem

Om du skall få en crossmoppe upp i 90-100 får du fan ha tunga drev å då behöver du ju ta o köra en jävla lång raksträcka ^^

2008-04-07, 21:54#9 
Caretaker
Moderator

Okey....back to topic!

CT

2008-04-07, 21:54#10 
Bobbs
Medlem

Derbi xtreme, gianelli effekt, strypt cdi, 15/48 drevning och en jävla nerförsbacke så ska du se att den toppar över 100 om den skulle orka drevningen xD

Nä men ärligt, precis som hazel-nut skriver så är det jäkla svårt att få en moped urpluggad och drevad över 100 km/h. Så bli inte besviken om du drar pluggarna och drevar din moped och den bara går 70-80 wink

Min derbi xtreme med effekt o ostrypt cdi 12/50 drevning gick 90 efter min mätare idag. OBS att jag precis bytt hastighetsmätar wire så den visar massor mer än vad den visade förut. går väll cirka 80-85 ärliga. (Metrakit använder jag)

Rieju Drac brukar vara riktigt fina och går bra urpluggade, Men är somsagt absolut inte bland de snyggare mopederna.

Min absoluta favorit är Yamaha dt50r -04, dom är riktiga monster urplugadde smile något som jag riktigt recommenderar !

2008-04-07, 22:01#11 
findus_90
Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av Hazel-nut
Nej nu får ni allt tammetusan sluta upp med era drömfarter. Sen när har man kommit upp i 90 med bara dragen plugg? Så du menar att om man lägger på ett effektrör går moppen 110 och smäller du på en 70cc sport o större förgasare går den väl i 130 redan? För att inte tala om med hyper-race, då far den väl herrej*vlar 180 va? Nej nej en i min skola har en CPI supermotard och utan plugg går den ca 70 km/h.. Med Derbi är det ungefär samma, DRD racing är väl den mest trimvänliga Derbin, dock känner jag inte till DRD pro. Iallafall sitter det en 17,5mm förgasare på DRD racing från fabrik men bara med en extra strypning. Dessutom har DRD racing från början redan bra drev, 13/53 vilket fungerar perfekt även med lite tyngre trim. DRD racing utan ALLA strypningar (plugg, blindrör, luftburksstrypning, förgasarstrypning) tippar jag på ca 75-80 km/h. En annan kompis jag har har en Rieju Mrx och den går väl runt 75 med dragen plugg. Rrx har jag faktiskt inte någon erfarenhet av. Men om du vill ha en crossmoppe som lätt går att trimma utan att lägga ut onödigt mycket extra kostnader på trim, rekommenderar jag Derbi DRD racing R som alltså är cross modellen av Derbi DRD racing.

Hoppas jag var till någon hjälp.

//Hazel-nut

DRD Racing har 11/53 i orginal drevning om jag har räknat rätt på mitt framdrev, sen pluggen som du pratar om är en luftplugg som sitter där luftburksslangen går in i förgasaren, det ser ut som en guldig bricka med hål i. Den går på 5-10 min att ta bort om man är på gott humör.

Jag kan tänka mig att det är likadant på DRD Pro, både Pro och Racing har ostrypt CDI orginal.

Men köp nästan vilken moped du vill och sätt på effektrör, byt munstycke och dreva den. Dra även luftpluggen också. Då kommer du komma upp i hastigheter mellan 75-90 km/h.

Rieju´s powerup modell är inte att rekomendera om du skall trimma, eftersom den är strypt i hela elsystemet om jag har fattat rätt (rätta mig gärna).

smile

// Findus

- Inlägget ändrat 2008-04-07, 22:02 av findus_90

2008-04-07, 22:22#12 
Hazel-nut
Medlem

Min kompis Derbi DRD Racing har 13/53 original enligt min kompis fast han kan ju lika brasom du ha räknat felwink. Och vad jag hade förstått skulle strypningen sitta mellan insuget och förgasaren?confused Iaf går min kompis Derbi DRD racing i 70-75 km/h med dragen plugg i avgasröret, svetsat blindrör, sportluftfilter och större munstyckecool.

//Hazel-nut

2008-04-22, 20:25#13 
gileraboy
Medlem

hazel-nut@ det går att få upp en am6 moped i 90 utan effekt helt säker pga min beta gör det och den har dragen plugg och 13-52 drev o större munstycke. min derbi däremot kommer upp i 60-65 med dragen plugg så det e stor skilnad på dessa två motorer.

BTW Beta rr50 08 är en grym moppe som jag rekomenderar över alla andra:)

EDIT :inte helt plan mark men näst intill när jag toppa den:)

ville bara säga detgrin nåja back to topic

- Inlägget ändrat 2008-04-22, 20:29 av gileraboy

2008-04-24, 16:52#14 
Bobbs
Medlem

Citat:
hazel-nut@ det går att få upp en am6 moped i 90 utan effekt helt säker pga min beta gör det och den har dragen plugg och 13-52 drev o större munstycke. min derbi däremot kommer upp i 60-65 med dragen plugg så det e stor skilnad på dessa två motorer.

Konstigt att jag drog polarens Drac fullt urpluggad i ca 85 enligt mätaren då?

2008-04-30, 18:25#15 
gileraboy
Medlem

bobbs: vad är konstigt med det då?

2008-04-30, 19:07#16 
Bobbs
Medlem

Tycker det bara e kul att höra när folk mytar, som vanligt. Fan hans drac (am6:a) går typ inte ens 80 ärliga.

Vad har du för derbi som gör 60-65 urpluggad? bigeyes

2008-05-03, 12:29#17 
beeisan
Nykomling

tjaa!
jag ska köpa en crossmoppe, vilken är bäst av derbin och dracen ? ;D
får man köra derbi sendan lagligt på vägen ?

2008-05-03, 12:39#18 
str4nd__
Moderator

klart du får köra sendan lagligt på väg? om den inte är trimmad osv så är det väl inget problem?wink

2008-05-03, 15:34#19 
beeisan
Nykomling

haha okejokej, härligt smile
men vilken av dom är bäst ? elr vilken krånglar minst ? ;P

Reklam:
Besök Björklinge Bildemontering ABBjörklinge Bildemontering AB
Vi har ett brett sortiment av både nya och begagnade bildelar. Vi säljer även nya reservdelar till Cross, Enduro, Moped, Snöskoter. Märken såsom Galwi...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (7):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped