| Försäkring Kostnad |
| |
 |  |
| 2008-03-29, 00:33 | #1 |
Nisse- Nykomling
Tänkte bara kolla kostar verkligen en helförsäkring runt 8000 för ett år? (Bor i norrköping) Far min kikade på det igår och den billigaste låg runt 8000. Är det så dyrt? Kostar ju hälften av moppen ungefär ju :S |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-29, 10:39 | #2 |
hence Medlem

Medlem sedan: Oct 21, 2007 | om du bor i Norrköping så lär det ju kosta det.. jag bor i ett samhälle med 9000 inv. och jag får betala 3500 för hel.. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-29, 15:23 | #3 |
Nisse- Nykomling
Medlem sedan: Feb 27, 2008 | men det är ju sjukt 8000 skulle det kosta att försäkra en moppe som jag troligtvis kommer skaffa som kostar ca 16000 det är ju hälften av moppen och det försvinner ju bara poff efter 1 år också |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-29, 16:24 | #4 |
T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Tyvärr så är eu mopeder hårt drabbade av stölder och skador. Att det är mer utbrett i städer med mer invånare visar sig med högre kostnad. Enda bra förslaget som besparar dig lite vad gäller kostnad är att gå ner till halvförsäkring. Att endast ha trifikförsäkring är inte ett bra alternativ (tycker jag) då du inte får ett öre för mopeden om något skulle hända. Du får göra en avvägning om vad som passar dig bäst och gör en sökning på insplanet för billigaste bolaget. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-05, 12:36 | #5 |
pffzor Nykomling
Medlem sedan: Sep 26, 2007 | Helt sjukt egentligen att det ska vara såhär men det är bara att bita ihop och ta en funderare om en helförsäkring verkligen är nödvändig för sen kommer det alltid en sjuhelvetes självrisk ifall nått skulle hända, ring runt till en 3-4 bolag och kolla med dem, det är mitt tips. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Motospeed AB MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Försäkring och finansiering |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Försäkring och finansiering) |
« Tillbaks till föregående sida |