|
| Toyota Prius | | |  |  | | 2008-03-19, 21:43 | #1 | Drzeto Nykomling
Medlem sedan: Dec 01, 2003 | Tänke köpa en ny/begagnad bil. Har fastnat lite för Toyota Prius, men undrar om det är det bästa valet. Jag är ute efter en billig bil i mellanklassen, billig i drift alltså. Tänkte även bila lite i Europa. Prius är lite dyrare än andra bilar av samma storlek, men det känns som att man tjänar in de pengarna på bensinsnålhet, billig skatt samt bra andrahandsvärde. Dieseln har ju dessutom blivit mycket dyrare nu även i Europa, så jag är tveksam om man tjänar så mycket på att köpa en dieselbil. Vad har ni för tankar kring detta. Tack på förhand | | | | | |  |  | | 2008-03-20, 00:05 | #2 | AudiRS6 Moderator

Prius har många fördelar, drar lite bränsle och dessutom är den mest felfri enligt bilprovningen!
Om du kör mycket stad är prius ett mycket bra val då elmotorn kan jobba mycket. Du slipper även trängselskatt (sthlm) och får fri parkering på vissa ställen. Ska du dock som du nämner köra en del i europa så kommer inte förbrukningen bli lägre än för en annan bensinare eftersom det bara är bensinmotorn som arbetar vid högre fart.
Har inte hört om något specifikt fall än men om batterierna skulle gå sönder blir nog kostnaderna hiskeliga för att köpa nya. Sedan är ju designen en smaksak och jag förstår inte varför den ska skilja sig så mycket från en vanlig bil, jag tycker helt enkelt inte om utseendet.
Jag tycker du ska provköra en Prius om den motsvara dina behov. Själv har jag bara åkt med en prius och jag slogs av hur tyst den var i lägre fart åtminstone.
/Audi | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Volkswagen, Jetta
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|