Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Str8 Höjningssats !

2008-03-10, 00:05#1 
Glennish
Medlem

Shaa , har ett problem, köpte ett höjningssats från startuning (6cm från str8) Har kollat upp minst 5 forum där alla visar hur man gör, och de låter ju skit enkelt när folk säger "En lyfter , t.ex. din kompis , sen behöver du en som skruvar på statsen medans kompisen lyfter.." De är ju faan omöjligt ! :O
Har testat nu, o de e ju inte så lätt som de låter.. Är det någon som har något tips på hur man gör, för när min kompis pappa lyfte bakdelen märktes de inte någon skillnad alls, dämparen rördes knappt från motorblocket :S , snälla kom med tips , de skulle va asshysst happy

2008-03-10, 02:20#2 
mulle meck
Medlem

Anser du har en Speesfighter som på bilden.

Tips 1: Lossa på muttern och bulten som håller fast motorn med ramenwink (räker med att du lossar lite på mutern. Du behöver inte dra ut hella bulten för då lär motorn falla ner på marken)

Tips 2: Kappa av den ram biten som går under motorn å central stödet.

Tips 3: Kontrolera att Tex: inte bensin slangana späns på så set att själva motorn hänger i dom eller andra kablar/slangar genom att kontrolera att allt liger frit.

2008-03-10, 16:31#3 
Json92
Medlem

Skruva bort plattan för centralstödet, onödigt att kapa då den bara sitter med 2 bultar.

2008-03-11, 00:16#4 
Glennish
Medlem

Enkelt sagt, så ni menar att jag ska lossa och ta bort hela centralstödet, eller ska jag ta bort själva hassplåten ? Skulle va gött om någon kunde komma med en bild eller liknande happy

2008-03-11, 15:21#5 
Json92
Medlem

Ta bort centralstödet+plattan centralstödet sitter på.. med 6 höjning kommer du nog kanske inte komma kunna använda centralstödet ändå så. :)

2008-03-11, 19:06#6 
Glennish
Medlem

aha är de därför jag inte kan lyfta bakdelen mer än några mm ? vad är det som tar stopp ? Är det typ stödet som håller i hela , okey tack för hjälpen iaf , ska ta bort stödet me en gång grinlove

2008-05-05, 06:43#7 
Miicke92
Nykomling

andledningen till detta är att central stödetsfäste tar i motorblocket. Det bästa vore opm du la dig på rygg och skruuvade bort den. Det gjorde jag på minoch nu går det lyfta hur mycket som helst. När du tar bort centralstödsfästet så måste du självklart köpa ett sidostöd.

MVH Micke

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (7):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum