|
| Str8 Höjningssats ! | | |  |  | | 2008-03-10, 00:05 | #1 | Glennish Medlem

Medlem sedan: Aug 14, 2007 | Shaa , har ett problem, köpte ett höjningssats från startuning (6cm från str8) Har kollat upp minst 5 forum där alla visar hur man gör, och de låter ju skit enkelt när folk säger "En lyfter , t.ex. din kompis , sen behöver du en som skruvar på statsen medans kompisen lyfter.." De är ju faan omöjligt ! :O Har testat nu, o de e ju inte så lätt som de låter.. Är det någon som har något tips på hur man gör, för när min kompis pappa lyfte bakdelen märktes de inte någon skillnad alls, dämparen rördes knappt från motorblocket :S , snälla kom med tips , de skulle va asshysst | | | | | |  |  | | 2008-03-10, 02:20 | #2 | mulle meck Medlem

Medlem sedan: Mar 08, 2007 | Anser du har en Speesfighter som på bilden.
Tips 1: Lossa på muttern och bulten som håller fast motorn med ramen (räker med att du lossar lite på mutern. Du behöver inte dra ut hella bulten för då lär motorn falla ner på marken)
Tips 2: Kappa av den ram biten som går under motorn å central stödet.
Tips 3: Kontrolera att Tex: inte bensin slangana späns på så set att själva motorn hänger i dom eller andra kablar/slangar genom att kontrolera att allt liger frit. | | | | | |  |  | | 2008-03-10, 16:31 | #3 | Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Skruva bort plattan för centralstödet, onödigt att kapa då den bara sitter med 2 bultar. | | | | | |  |  | | 2008-03-11, 00:16 | #4 | Glennish Medlem

Medlem sedan: Aug 14, 2007 | Enkelt sagt, så ni menar att jag ska lossa och ta bort hela centralstödet, eller ska jag ta bort själva hassplåten ? Skulle va gött om någon kunde komma med en bild eller liknande | | | | | |  |  | | 2008-03-11, 15:21 | #5 | Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Ta bort centralstödet+plattan centralstödet sitter på.. med 6 höjning kommer du nog kanske inte komma kunna använda centralstödet ändå så. :) | | | | | |  |  | | 2008-03-11, 19:06 | #6 | Glennish Medlem

Medlem sedan: Aug 14, 2007 | aha är de därför jag inte kan lyfta bakdelen mer än några mm ? vad är det som tar stopp ? Är det typ stödet som håller i hela , okey tack för hjälpen iaf , ska ta bort stödet me en gång  | | | | | |  |  | | 2008-05-05, 06:43 | #7 | Miicke92 Nykomling
Medlem sedan: Apr 22, 2008 | andledningen till detta är att central stödetsfäste tar i motorblocket. Det bästa vore opm du la dig på rygg och skruuvade bort den. Det gjorde jag på minoch nu går det lyfta hur mycket som helst. När du tar bort centralstödsfästet så måste du självklart köpa ett sidostöd.
MVH Micke | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|