Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök Mc-annonser
» Mc-handlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mc-tester
» Mc-forum
» Mc-länkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mc-priser
» Mc-kalender
» Vägtips för Mc
» Campingplatser

Övrigt
» Mc-delar & tillbehör
» Mc-nyheter
» Mc-tidningar
» Mc-försäkring
» Låna pengar

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa MC
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Kawasaki kx125

2008-02-24, 22:38#1 
Bobbs
Medlem

Tjenna nu ska tråkmopeden bort och isstället så ska det införskaffas en crossare. Jag vill gärna ha svar på några frågor. Jag tror jag har bestämmt mig för en KAWASAKI KX125.

1. jag har en budget på cirka 17.000-18.000. Vet ni då vilken årsmodell man skulle kunna få? jag har själv tänkt mig 00-03:a för dem pengarna. Har ni några synpunkter på det kanske?

2. Är det någon årsmodell man ska akta sig för när det gäller kawasaki kx125. (svårt med reservdelar, går lätt sönder eller sånna saker)

3. Hur ofta bör man göra kolvbyten, oljebyten och annat, för att crossaren ska gå bra?

4. Vad är det för FÖR/NACK delar med 4takts motorer.

Jag uppskattar värkligen om ni kunde ge mig något tips. Kan tänka mig en YAMAHA YZ125 eller HONDA CR125R i samma årsmodell. Men just nu så är suget efter en kawasaki störst smile

2008-02-25, 22:06#2 
findus_90
Moderator

1) Inga direkta synpunkter

2) Inte vad jag vet, dock har jag för mig att det var något med kylningen på 250cc 2-t modellen år 2002. Men jag är lite osäker på det.

3) Kolbyte ca var 20-30 timma, många byter olja var 5-7 timmar. . Luftfilter byter de flästa efter varje körning.

4) Nackdel: Mer rörliga dela = lite mer svår meckat, ventilställningar osv. Fördel: slippa 2-t olja framför allt enligt mig. Något annat kommer jag inte på just nu.

Jag tror att du blir riktigt nöjd vilken du än väljer. Yamaha, Honda, Suzuki, KTM osv. Alla är bra märken.

// Findus

2008-02-26, 22:39#3 
Bobbs
Medlem

tackar för svaret! smile

Däremot att byta luftfilter efter varje körning värkar lite konstigt, är det inte bara att rengöra det?

Det där med 250cc:aren och kylningen behöver jag inte oroa mig för förrens man tröttnar på 125:an laugh

Är det någon annan som har något vettig o säga, kanske?

Reklam:
Besök TrendimportTrendimport
Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus.

Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa MC)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (8):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Mc » Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC