Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

trimma power-up 1 [2] 3 4 5

2008-03-03, 17:33#26 
andi_performance
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av smx_alle @ 2008-03-02, 17:58
har en smx med hebo , 14 drev fram & sportluftfilter den gör ungefär 80 o ja har inte bytt till ostrypt cdi, men den blurrar som fan, menmen det går att få dom o göra snabbare en 50 iaf ;)

har du PowerUp? för jag drog pluggen igår och det ökade inte mkt i topphastiget. inget enligt mätaren, men jag kände att det ökade några kilmometer. och axet blev betydligt bättre såklart. men när man har toppat den så, bokstavligt talat, "hoppar" den fram och tillbaka. vet inte om det är det du menar med "blurrar". men det är ju på grund av den elektroniska förgasaren..

2008-03-03, 17:58#27 
AtobiX
Medlem

Citat:
har du PowerUp? för jag drog pluggen igår och det ökade inte mkt i topphastiget. inget enligt mätaren, men jag kände att det ökade några kilmometer. och axet blev betydligt bättre såklart. men när man har toppat den så, bokstavligt talat, "hoppar" den fram och tillbaka. vet inte om det är det du menar med "blurrar". men det är ju på grund av den elektroniska förgasaren..

Är din förgasare elektroniskt strypt? blushing

2008-03-03, 22:09#28 
andi_performance
Medlem

Citat:
Är din förgasare elektroniskt strypt?

jaa? jag har ju en PowerUp. tounge

2008-03-04, 10:12#29 
AtobiX
Medlem

Citat:
jaa? jag har ju en PowerUp.

Min förgasare är inte elektroniskt strypt. På min är bara CDI-boxen strypt. drool

Jag vet nu också att man inte kan sätta en CDI-box från de vanliga Riejusarna på PowerUp's med varvstrypning. sad

//Tobias

2008-03-04, 17:37#30 
smx_alle
Nykomling

ja jag har power up. jo när ja kmr upp i varv på växlarna hoppar det ( blurrar ) . men vad ja har hört så har dom inte elektronisk förgasare ?

2008-03-05, 16:22#31 
andi_performance
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av AtobiX
Min förgasare är inte elektroniskt strypt. På min är bara CDI-boxen strypt.

Jag vet nu också att man inte kan sätta en CDI-box från de vanliga Riejusarna på PowerUp's med varvstrypning.

//Tobias

okej? tounge men det kommer nog snart någon cdi box utan varvstrypning till PowerUp.

Citat:
Ursprungligen postat av smx_alle
ja jag har power up. jo när ja kmr upp i varv på växlarna hoppar det ( blurrar ) . men vad ja har hört så har dom inte elektronisk förgasare ?

okej. jo, min har iaf det. och nu ska ni få höra på en jävla historiatounge. jag har ju dragit pluggen nu och kört med det i några dagar. sen igår så körde jag till kyrkhult som ligger 1 mil ifrån olofström där jag bor. ja, i alla fall så körde jag till min kusin och vi cruisade lite med några kompisar. sen när jag skulle köra hem vid kl 21 så hände det en sak med moppen. det var ju kallt, nästan på 0. lite trött och frusen kör jag full speta hemmåt (runt 50km/h). när jag har runt 1/3 kvar så är det en brant och lång nerförsbacke. jag har fortfarande fullgas när jag kör i backen och kommer upp i 67 som mest. när backen tar slut så börjar den att tappa hastighet så klart. men den håller sig på runt 60 när jag är på plan mark. jag kör i 60 ett bra tag dvs. hela vägen hemgrin. jag stannar vid en raksträcka och tänker "undra om jag kan få upp den i 60 nu på plan mark igen?". så jag smiskar moppen upp till 60 igen. och nu när jag skulle köra till skolan imorse så fick jag upp den i 60 igenlaugh frågan är ju: "vad hände egentligen?confused" men jag bryr mig inte så mkt, bara den gör 60laugh

2008-03-05, 19:39#32 
-whizzler-
Medlem

Fy fan det låter cooltgrin

Sån moppe som trimmar sig själv ska man ju halaugh

2008-03-05, 20:04#33 
AtobiX
Medlem

Citat:
jag stannar vid en raksträcka och tänker "undra om jag kan få upp den i 60 nu på plan mark igen?". så jag smiskar moppen upp till 60 igen. och nu när jag skulle köra till skolan imorse så fick jag upp den i 60 igen frågan är ju: "vad hände egentligen?" men jag bryr mig inte så mkt, bara den gör 60

Det lät ju lite mysko. happy Började den "blurra" vid 50 före och vid 60 nu?
Efter jag dragit min plugg, då jag ännu inte bytt munstycke så jick den ca 50 km/h där den blev slö men efter lite mer "pulande" gick den förbi den gränsen och gick lätt upp till 57 km/h på nytt. Efter att jag böt mynstycke till 102 märktes inte den "slöa partiet" mer. Hoppas ni förstod.
Som sagt, detta är ju med varvstrypning i CDI:n,.

Har du bytt munstycke sen du tog bort pluggen? om inte så kanske du borde byta det men jag vet ju inget om förgasarna som är strypta så..

//Tobias

2008-03-06, 18:12#34 
andi_performance
Medlem

Citat:
Fy fan det låter coolt

Sån moppe som trimmar sig själv ska man ju ha

haha jaa tounge det är bekvämt och bra wink

Citat:
Det lät ju lite mysko. Började den "blurra" vid 50 före och vid 60 nu?
Efter jag dragit min plugg, då jag ännu inte bytt munstycke så jick den ca 50 km/h där den blev slö men efter lite mer "pulande" gick den förbi den gränsen och gick lätt upp till 57 km/h på nytt. Efter att jag böt mynstycke till 102 märktes inte den "slöa partiet" mer. Hoppas ni förstod.
Som sagt, detta är ju med varvstrypning i CDI:n,.

Har du bytt munstycke sen du tog bort pluggen? om inte så kanske du borde byta det men jag vet ju inget om förgasarna som är strypta så..

//Tobias

nej jag har inte bytt munstycke ännu men den blurrar inte alls nu. jag vet inte redigt heller hur det är med förgasaren.

2008-03-07, 17:24#35 
AtobiX
Medlem

Vid Moposport sa de att det antagligen går med en ostrypt CDI. Kanske ngn. av Metrakit's boxar men detta är inte alls säkert. Återtår bara att testa och se.
Kanske jag gör det senare i vår. På Twostr*ke.se finns åtminstone Metrakit boxen.

MVH. Tobias laugh

2008-03-07, 23:38#36 
andi_performance
Medlem

Citat:
Vid Moposport sa de att det antagligen går med en ostrypt CDI. Kanske ngn. av Metrakit's boxar men detta är inte alls säkert. Återtår bara att testa och se.
Kanske jag gör det senare i vår. På Twostr*ke.se finns åtminstone Metrakit boxen.

MVH. Tobias

imorgon ska jag låna ens cdibox och om den funkar på min så ska jag köpa den smile jag återkommer med detta imån. // andi_performance

2008-03-10, 21:14#37 
andi_performance
Medlem

har inte fått cdi-boxen ännu(!). vet ej riktigt när jag kommer få den men jag återkommer med det när jag har fått den tounge

2008-03-12, 18:15#38 
AtobiX
Medlem

Citat:
har inte fått cdi-boxen ännu(!). vet ej riktigt när jag kommer få den men jag återkommer med det när jag har fått den

Jepp, vi väntar med spänning! :)

2008-03-16, 21:00#39 
-whizzler-
Medlem

Har jag uppfattat rätt när jag säger att en rieju smx med elektronisk förgasare inte kan trimmas satt den går snabbare utan någon sorts blurrandeconfused

Om inte hur ska jag trimma om jag vill undvika detta blurrandeconfused

2008-03-17, 20:40#40 
AtobiX
Medlem

Citat:
Har jag uppfattat rätt när jag säger att en rieju smx med elektronisk förgasare inte kan trimmas satt den går snabbare utan någon sorts blurrande

Om inte hur ska jag trimma om jag vill undvika detta blurrande

Jag har iaf ingen koll på hur de elektroniska förgasarna fungerar.
På min är det som sagt CDI:n som är strypt. Kanske ngn annan vet?

2008-03-17, 21:13#41 
Johnny_
Medlem

går det inte att byta föggconfused

2008-03-18, 19:59#42 
andi_performance
Medlem

då måste du byta elsystemet också. för cdi styr föggen. elle ostrypt cdibox men det finns ju inte än men det skulle komma. men jag ska testa en som min kompis ska fixa av hans kompis. men min kompis kompis har inte varit hemma så min kompis kan inte ha hämtat den av hans kompis. men jag ska nog få låna den snartgrin hoppas ni förstod.

2008-03-19, 16:09#43 
Johnny_
Medlem

men jag har prov kört en kompis så den hade bra drag å han tog bort strypningen och 94ans munstyck men om man skall köra långtbigeyes

2008-03-19, 22:07#44 
andi_performance
Medlem

Citat:
men jag har prov kört en kompis så den hade bra drag å han tog bort strypningen och 94ans munstyck men om man skall köra långt

kan du ta det på svenska?tounge

2008-03-20, 11:13#45 
Johnny_
Medlem

power up har bra drag bara man tar bort strypningen men de går sakta om man skall köra långt

bättre?

2008-03-21, 23:36#46 
andi_performance
Medlem

okej..... men hur menar du Johnny_ ? att den får bra ax men dålig topphastighet?

2008-03-22, 11:03#47 
smx_alle
Nykomling

tjo kollat runt lite o testat sj det är tydligen ingen elektonisk förgasare för då hade de inte gått o byta munstycke säger dom. sen har vi testat o koppla in en vanlig ostrypt cdi också och då statar inte mopeden så... man måste borra cdin som sitter på från början :)

2008-03-22, 17:44#48 
-whizzler-
Medlem

På min smx power-up är förgasaren elektronisk vilket gör att den växlar upp ordentligt i 6:ans växel och får därför "bra drag" som johnny_ sa.

2008-03-23, 01:36#49 
andi_performance
Medlem

Citat:
tjo kollat runt lite o testat sj det är tydligen ingen elektonisk förgasare för då hade de inte gått o byta munstycke säger dom. sen har vi testat o koppla in en vanlig ostrypt cdi också och då statar inte mopeden så... man måste borra cdin som sitter på från början :)

okej.. då har väl du inte den nyaste power-upen. vilken årsmodell?

Citat:
På min smx power-up är förgasaren elektronisk vilket gör att den växlar upp ordentligt i 6:ans växel och får därför "bra drag" som johnny_ sa.

okej då förstår jag hur johnny_ tänker.

2008-03-23, 13:51#50 
-whizzler-
Medlem

Min är en 07 modell.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum
trimma power-up 1 [2] 3 4 5

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum