| trimma power-up 1 [2] 3 4 5 |
| |
 |  |
| 2008-03-03, 17:33 | #26 |
andi_performance Medlem

Ursprungligen postat av smx_alle @ 2008-03-02, 17:58 har en smx med hebo , 14 drev fram & sportluftfilter den gör ungefär 80 o ja har inte bytt till ostrypt cdi, men den blurrar som fan, menmen det går att få dom o göra snabbare en 50 iaf ;) |
har du PowerUp? för jag drog pluggen igår och det ökade inte mkt i topphastiget. inget enligt mätaren, men jag kände att det ökade några kilmometer. och axet blev betydligt bättre såklart. men när man har toppat den så, bokstavligt talat, "hoppar" den fram och tillbaka. vet inte om det är det du menar med "blurrar". men det är ju på grund av den elektroniska förgasaren.. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-03, 17:58 | #27 |
AtobiX Medlem

| har du PowerUp? för jag drog pluggen igår och det ökade inte mkt i topphastiget. inget enligt mätaren, men jag kände att det ökade några kilmometer. och axet blev betydligt bättre såklart. men när man har toppat den så, bokstavligt talat, "hoppar" den fram och tillbaka. vet inte om det är det du menar med "blurrar". men det är ju på grund av den elektroniska förgasaren.. |
Är din förgasare elektroniskt strypt? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-03, 22:09 | #28 |
andi_performance Medlem

| Är din förgasare elektroniskt strypt? |
jaa? jag har ju en PowerUp. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-04, 10:12 | #29 |
AtobiX Medlem

| jaa? jag har ju en PowerUp. |
Min förgasare är inte elektroniskt strypt. På min är bara CDI-boxen strypt. 
Jag vet nu också att man inte kan sätta en CDI-box från de vanliga Riejusarna på PowerUp's med varvstrypning. 
//Tobias |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-04, 17:37 | #30 |
smx_alle Nykomling
Medlem sedan: Mar 02, 2008 | ja jag har power up. jo när ja kmr upp i varv på växlarna hoppar det ( blurrar ) . men vad ja har hört så har dom inte elektronisk förgasare ? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-05, 16:22 | #31 |
andi_performance Medlem

Ursprungligen postat av AtobiX Min förgasare är inte elektroniskt strypt. På min är bara CDI-boxen strypt.
Jag vet nu också att man inte kan sätta en CDI-box från de vanliga Riejusarna på PowerUp's med varvstrypning.
//Tobias |
okej? men det kommer nog snart någon cdi box utan varvstrypning till PowerUp.
Citat:
Ursprungligen postat av smx_alle ja jag har power up. jo när ja kmr upp i varv på växlarna hoppar det ( blurrar ) . men vad ja har hört så har dom inte elektronisk förgasare ? |
okej. jo, min har iaf det. och nu ska ni få höra på en jävla historia . jag har ju dragit pluggen nu och kört med det i några dagar. sen igår så körde jag till kyrkhult som ligger 1 mil ifrån olofström där jag bor. ja, i alla fall så körde jag till min kusin och vi cruisade lite med några kompisar. sen när jag skulle köra hem vid kl 21 så hände det en sak med moppen. det var ju kallt, nästan på 0. lite trött och frusen kör jag full speta hemmåt (runt 50km/h). när jag har runt 1/3 kvar så är det en brant och lång nerförsbacke. jag har fortfarande fullgas när jag kör i backen och kommer upp i 67 som mest. när backen tar slut så börjar den att tappa hastighet så klart. men den håller sig på runt 60 när jag är på plan mark. jag kör i 60 ett bra tag dvs. hela vägen hem . jag stannar vid en raksträcka och tänker "undra om jag kan få upp den i 60 nu på plan mark igen?". så jag smiskar moppen upp till 60 igen. och nu när jag skulle köra till skolan imorse så fick jag upp den i 60 igen frågan är ju: "vad hände egentligen? " men jag bryr mig inte så mkt, bara den gör 60 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-05, 19:39 | #32 |
-whizzler- Medlem

Sån moppe som trimmar sig själv ska man ju ha |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-05, 20:04 | #33 |
AtobiX Medlem

| jag stannar vid en raksträcka och tänker "undra om jag kan få upp den i 60 nu på plan mark igen?". så jag smiskar moppen upp till 60 igen. och nu när jag skulle köra till skolan imorse så fick jag upp den i 60 igen frågan är ju: "vad hände egentligen?" men jag bryr mig inte så mkt, bara den gör 60 |
Det lät ju lite mysko. Började den "blurra" vid 50 före och vid 60 nu? Efter jag dragit min plugg, då jag ännu inte bytt munstycke så jick den ca 50 km/h där den blev slö men efter lite mer "pulande" gick den förbi den gränsen och gick lätt upp till 57 km/h på nytt. Efter att jag böt mynstycke till 102 märktes inte den "slöa partiet" mer. Hoppas ni förstod. Som sagt, detta är ju med varvstrypning i CDI:n,.
Har du bytt munstycke sen du tog bort pluggen? om inte så kanske du borde byta det men jag vet ju inget om förgasarna som är strypta så..
//Tobias |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-06, 18:12 | #34 |
andi_performance Medlem

Fy fan det låter coolt
Sån moppe som trimmar sig själv ska man ju ha |
haha jaa det är bekvämt och bra 
Citat:
Det lät ju lite mysko. Började den "blurra" vid 50 före och vid 60 nu? Efter jag dragit min plugg, då jag ännu inte bytt munstycke så jick den ca 50 km/h där den blev slö men efter lite mer "pulande" gick den förbi den gränsen och gick lätt upp till 57 km/h på nytt. Efter att jag böt mynstycke till 102 märktes inte den "slöa partiet" mer. Hoppas ni förstod. Som sagt, detta är ju med varvstrypning i CDI:n,.
Har du bytt munstycke sen du tog bort pluggen? om inte så kanske du borde byta det men jag vet ju inget om förgasarna som är strypta så..
//Tobias |
nej jag har inte bytt munstycke ännu men den blurrar inte alls nu. jag vet inte redigt heller hur det är med förgasaren. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-07, 17:24 | #35 |
AtobiX Medlem

Medlem sedan: Nov 18, 2007 | Vid Moposport sa de att det antagligen går med en ostrypt CDI. Kanske ngn. av Metrakit's boxar men detta är inte alls säkert. Återtår bara att testa och se. Kanske jag gör det senare i vår. På Twostr*ke.se finns åtminstone Metrakit boxen.
MVH. Tobias  |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-07, 23:38 | #36 |
andi_performance Medlem

Vid Moposport sa de att det antagligen går med en ostrypt CDI. Kanske ngn. av Metrakit's boxar men detta är inte alls säkert. Återtår bara att testa och se. Kanske jag gör det senare i vår. På Twostr*ke.se finns åtminstone Metrakit boxen.
MVH. Tobias |
imorgon ska jag låna ens cdibox och om den funkar på min så ska jag köpa den jag återkommer med detta imån. // andi_performance |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-10, 21:14 | #37 |
andi_performance Medlem

Medlem sedan: Jan 26, 2008 | har inte fått cdi-boxen ännu(!). vet ej riktigt när jag kommer få den men jag återkommer med det när jag har fått den |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-12, 18:15 | #38 |
AtobiX Medlem

| har inte fått cdi-boxen ännu(!). vet ej riktigt när jag kommer få den men jag återkommer med det när jag har fått den |
Jepp, vi väntar med spänning! :) |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-16, 21:00 | #39 |
-whizzler- Medlem

Medlem sedan: Sep 04, 2007 | Har jag uppfattat rätt när jag säger att en rieju smx med elektronisk förgasare inte kan trimmas satt den går snabbare utan någon sorts blurrande
Om inte hur ska jag trimma om jag vill undvika detta blurrande |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-17, 20:40 | #40 |
AtobiX Medlem

Har jag uppfattat rätt när jag säger att en rieju smx med elektronisk förgasare inte kan trimmas satt den går snabbare utan någon sorts blurrande
Om inte hur ska jag trimma om jag vill undvika detta blurrande |
Jag har iaf ingen koll på hur de elektroniska förgasarna fungerar. På min är det som sagt CDI:n som är strypt. Kanske ngn annan vet? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-17, 21:13 | #41 |
Johnny_ Medlem
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-18, 19:59 | #42 |
andi_performance Medlem

Medlem sedan: Jan 26, 2008 | då måste du byta elsystemet också. för cdi styr föggen. elle ostrypt cdibox men det finns ju inte än men det skulle komma. men jag ska testa en som min kompis ska fixa av hans kompis. men min kompis kompis har inte varit hemma så min kompis kan inte ha hämtat den av hans kompis. men jag ska nog få låna den snart hoppas ni förstod. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-19, 16:09 | #43 |
Johnny_ Medlem
Medlem sedan: Feb 14, 2008 | men jag har prov kört en kompis så den hade bra drag å han tog bort strypningen och 94ans munstyck men om man skall köra långt |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-19, 22:07 | #44 |
andi_performance Medlem

| men jag har prov kört en kompis så den hade bra drag å han tog bort strypningen och 94ans munstyck men om man skall köra långt |
kan du ta det på svenska? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-20, 11:13 | #45 |
Johnny_ Medlem
Medlem sedan: Feb 14, 2008 | power up har bra drag bara man tar bort strypningen men de går sakta om man skall köra långt
bättre? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-21, 23:36 | #46 |
andi_performance Medlem

Medlem sedan: Jan 26, 2008 | okej..... men hur menar du Johnny_ ? att den får bra ax men dålig topphastighet? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-22, 11:03 | #47 |
smx_alle Nykomling
Medlem sedan: Mar 02, 2008 | tjo kollat runt lite o testat sj det är tydligen ingen elektonisk förgasare för då hade de inte gått o byta munstycke säger dom. sen har vi testat o koppla in en vanlig ostrypt cdi också och då statar inte mopeden så... man måste borra cdin som sitter på från början :) |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-22, 17:44 | #48 |
-whizzler- Medlem

Medlem sedan: Sep 04, 2007 | På min smx power-up är förgasaren elektronisk vilket gör att den växlar upp ordentligt i 6:ans växel och får därför "bra drag" som johnny_ sa. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-23, 01:36 | #49 |
andi_performance Medlem

| tjo kollat runt lite o testat sj det är tydligen ingen elektonisk förgasare för då hade de inte gått o byta munstycke säger dom. sen har vi testat o koppla in en vanlig ostrypt cdi också och då statar inte mopeden så... man måste borra cdin som sitter på från början :) |
okej.. då har väl du inte den nyaste power-upen. vilken årsmodell?
Citat:
| På min smx power-up är förgasaren elektronisk vilket gör att den växlar upp ordentligt i 6:ans växel och får därför "bra drag" som johnny_ sa. |
okej då förstår jag hur johnny_ tänker. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-23, 13:51 | #50 |
-whizzler- Medlem

| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum trimma power-up 1 [2] 3 4 5 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) |
« Tillbaks till föregående sida |