|
| Subaru ?! - våga vägra Volvo | | |  |  | | 2008-02-12, 23:45 | #1 | BoraV5 Nykomling
Medlem sedan: Jan 23, 2008 | Vad tror ni om att köpa en beg (03-06:a) Subaru Legacy kombi ?.
Ursäkta ordvalet men är lite (jäv....) trött på alla "svensson" kombis V70/9-5/9-3/Mondeo/Maza6/A4/A6..... mm mm.
Tester har jag läst men...är det någon som äger/ägt, har en kompis osv....skriv gärna några rader.
Tack ! | | | | | |  |  | | 2008-02-13, 09:17 | #2 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Det finns säkerligen något bakom att Subaru som märke har vunnit mest nöjda bilägare ett par år. Att de har rally i bakgrunden när de gör sina bilar är absolut ingen hemlighet. Även de lite motorsvagare varianterna är faktiskt ganska underhållande att köra. Precis som vanligt så kan vissa detaljer kännas billiga och plastiga men japanerna har en förmåga att alltid få en kvalitet på sina saker som håller. Ett gott råd, rostskyddsbehandla bilen så fort det bara går om du köper. Detta då det är de japanska märkenas akilleshäl. | | | | | |  |  | | 2008-02-13, 16:09 | #3 | AudiRS6 Moderator

Har själv varit och teskört legacyn med motorbeteckningen 3.0R. Motorn var hänsynslöst stark och bilen var väldigt rolig att ratta. Det som dock ofta är Subarus akilleshäl i smaband med boxermotorer är att de drar en hel del bränsle.
Kom det inte ett facelift på legacyn och outbacken 05-06 ngnstans? Kvaliteten blev tydligen mkt bättre då och utséendet blev i mina ögon ännu bättre från en redan läcker bil.
Lycka till med bilköpet!
/Audi | | | | | |  |  | | 2008-02-13, 21:15 | #4 | BoraV5 Nykomling
Vad kostar en rostskyddsbehandling c:a ?
3,0R..värsting modellen , hade tänkt mig i bästa fall 2,0R. 1L/mil är nog vad man får räkna med (allt beror på hur man kör). Jag tycker den senaste modellen (facelift 06) är riktigt snygg...
Test från automotorsport http://www.automotorsport.se/biltester/2006/062...
- Inlägget ändrat 2008-02-13, 21:36 av BoraV5 | | | | | |  |  | | 2008-02-13, 21:26 | #5 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Priset på tektylbehandling ca pris är det som råder då det beror lite på var du bor men ett riktpris: http://www.bilrost.com/s_03.htm
Nu är det inte säkert att det är rätt medel för din bil, det kan vara det andra som passar till grundskyddet på detta märke (har glömt vad det andra heter). Om man använder fel variant så kan skyddet få tvärtom effekt då det reagerar mot orginalskyddet (kemi är kul eller ). För att vara på den säkra sidan så maila eller ring en Subaru handlare.
PS: Det är värt varenda krona om du skall behålla bilen ett tag då du slipper just detta gissel med rost. Bättre värde dessutom vid försäljning utan det norska kromet. | | | | | |  |  | | 2008-02-13, 21:38 | #6 | AudiRS6 Moderator

Ursprungligen postat av BoraV5 Jag tycker den senaste modellen (facelift 06) är riktigt snygg.. |
Jo, modellen kom väl där någonstans. Den blev dock faceliftad någonstans 05-06 som sagt med bättre kvalité som följd.
/Audi | | | | | |  |  | | Reklam: | Bythjul.com Bythjul.com säljer däck, fälgar och tillbehör via nätet. I nätbutiken kan man enkelt få reda på vilka däck och fälgar som passar på sin bil via en uni... | Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Volkswagen, Jetta
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|