Behöver hjälp! Läcker bensin ur förgasaren när jag kör! [speedfight2 silver sport] |
| |
 |  |
| 2008-01-30, 11:23 | #1 |
Tompa_speedfight.. Nykomling

Medlem sedan: Jan 27, 2008 | Hej. En dag när jag körde min Speedfight 2 märkte jag att det hade läckt ut bensin över hela vaiatorkåpan. Det visade sig att det kom från förgasaren (slangen under) vet ni vad detta kan vara? Jag tror det kan vara flåtören som har hängt sig då det kanske är skit i förgasaren.
Tacksam för svar. Mvh Tom Petersson |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-30, 16:20 | #2 |
Mathe2e Nykomling
Medlem sedan: Jan 28, 2008 | Enklaste sätter att ta reda på det är väl att helt enkelt skruva upp föggen och kolla? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-30, 16:54 | #3 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Eller kolla så att dräneringskruven är ordentligt åtskruvad..
CT |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-30, 17:21 | #4 |
Tompa_speedfight.. Nykomling

Medlem sedan: Jan 27, 2008 | Man tackar för svaren. Jag har inte så mycket kunskap av skoter motorer då jag har cross. Men va fan om man plockar ner skiten o plockar upp den igen då lär man sig nog.
Jag tror jag börjar med att kolla den där skruven, efter det plockar jag ner förgasaren. Tack Igen '!! verkligen skit snällt |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-30, 18:28 | #5 |
T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Denna tråd låses då trådskaparen vet var detta skulle ha postats. Han har postat tidigare i tråden Allt om Speedfight så varför en ny tråd är en gåta. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Trendimport Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus. |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) |
« Tillbaks till föregående sida |