|
| Billig, men gärna problemfri, bruksbil? | | |  |  | | 2008-01-21, 12:12 | #1 | dumbo Nykomling
Jag kommer snart att få lite längre till jobbet och behöver därför en bil som kompletterar min cykel (och motorcykel), för att kunna ta mig till jobbet på ett smidigt sätt.
Jag vill ha en bil som framför allt är relativt problemfri, dvs inget vrak.
Det är en fördel om det går att lasta litegrann i den iaf, men den behöver inte svälja hela bohaget...
Om det därtill går att få en som är lite rolig att köra åxå är det såklart ett plus i kanten, men detta har ändå lägst prio.
Priset jag tänkt mig är max 50000kr (kanske går att sträcka sig LITE högre men...), men billigare är bättre, förstås.
Jag har tittat/funderat lite på Toyota Yaris. Min flickvän har haft en sådan innan och den är liten och smidig, men sväljer hyfsat med bagage. Hennes var en 1.0:a och lite halvtrist att köra. Den är annars en bil som jag skulle kunna tänka mig... Finns det några andra liknande bilar att kolla på? Finns det några bilar som är mindre lika Yaris som jag bör överväga?
Alla tips är välkomna! :-) | | | | | |  |  | | 2008-01-21, 18:16 | #2 | _axel_ Medlem

Medlem sedan: Feb 17, 2007 | Haha. Jag hade tänkt att säga volvo 740 ända tills du kom till priset.. Men som du sa. billigare är bättre så kanske en 850 eller v70? volvo är billiga iaf och OM dom går sönder så kan man nästan köpa allt på biltema. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Volkswagen, Jetta
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|