| Derbi Xtreme Vs. Rieju Rrx [1] 2 |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 21:52 | #1 |
Samuelsson93 Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2008 | Hejsan detta är första gången jag skriver ett ämne det är så att jag är ny medlem. jag är 14 år men ska snart ha moped jag har letat grundligt på nätet efter moppar jag vill helst ha en cross och har hittat två alternativ tänkte eftersom jag är extrem nybörjare på mopeder att jag kunde få lite hjälp . jag har hittat två mopeder som jag verkligen vill ha kan jag få lite råd . Gärna av någon som äger en sådan här moped. främst ska jag åka till skolan men det är klart att jag vill leka lite med den också. troligen kommer jag vilja trixa lite smått med den typ stegra och så. trimmning är ett mycket svagt ord och om den ska trimmas ska den inte vrååltrimmas utan lite lätt ( typ till 60-75 km/h och lite bättre ax ocgh så så inget avancerat trimm jag kan tänka mig effekt och lite andra småsaker :p . men som sagt moppen ska va till 1,transport 2, enkla trix 3, utseende 4, möjligen trimmning
mina alternativ är : 1, Derbi Xtreme 04 svart har gått 49 mil 2, Rieju Rrx 06 svart hat gått 220 mil Båda mopederna säljs av en butik och derbin är nästan bara inkörd ;) Bägge kostar 18 000 vilken ska jag välja. tack på förhand alla moppekunniga , derbi och rieju ägare. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 21:55 | #2 |
tjorven22 Medlem
Medlem sedan: Jul 27, 2007 | riejun tkr jag :) mkt lätta att trimma. du bara pluggar ur orginal röret och så går den i 70 dom är väl inte super snygga orginal nån av dom men om du tar bort bögläppen och höjer den blir den very fin :) |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 21:59 | #3 |
Samuelsson93 Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2008 | Tack för svaret så du menar att man lätt kan göra riejun snyggare samt att den är mkt lätt att trimma :p ? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 22:01 | #4 |
vipersting Medlem

Medlem sedan: Aug 24, 2006 | Jag skulle vilja säga att du ska välja Riejun pga att min kompis har en sån och den går som ett skott med bara pluggen i delningen dragen. Personligen tycker jag den är snyggare också, ser mycket vassare ut |
 | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 22:04 | #5 |
Samuelsson93 Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2008 | tack för tipset vipersting förresten vilken av mopparna har biligast och mest lätttilgängliga trimm och reservdelar
- Inlägget ändrat 2008-01-13, 22:12 av Samuelsson93 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 22:11 | #6 |
tjorven22 Medlem
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 22:14 | #7 |
Samuelsson93 Nykomling
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 23:10 | #8 |
Bobbs Medlem

Medlem sedan: Oct 17, 2007 | Kommer förmodligen vara mest rieju förslag eftersom det bara är folk som gillar dem här på detta forum 
Men ta den du tycker e snyggast, båda är otroligt fina mopeder.
Jag har en xtreme, och har aldrig varit missnöjd med den.
Billigaste vet jag inte beror väll på årsmodell. Enda jag vet är att jag fick min derbi xtreme -06 som var i bra skick för 18.000. Men du kan säkert få en 03 mycket billigare. Rieju har jag ingen aning om vad de kostar.
Trimmväg så är riejun lättare eftersom det bara är att dra pluggen. Om du ska köra på effekt tycker jag du ska ta derbin efterom JAG tycker den är lite vassare än en rieju med effekt.
Båda mopederna kan man få riktigt stiliga med styling men smaken är ju som baken själv tycker jag derbin är lite snyggare men, men.
Skit i vad andra tycker gå på den som är finast |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-13, 23:11 | #9 |
vipersting Medlem

Medlem sedan: Aug 24, 2006 | Jag skulle gissa på att utbudet på trim och reservdelar är ungefär lika stort. Men som sagt så är Rieju lättmekad Har själv en Rieju Drac och den har aldrig krånglat motormässigt och är jättelätt att meka med Men Derbimotorn är dock starkare original än Riejus am6.
- Inlägget ändrat 2008-01-13, 23:13 av vipersting |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-14, 08:22 | #10 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | beror lite på tycker jag båda är fina mopeder välj den som känss bäst derbin har ju gått minst. men riejun är ju mycket nyare. så ta den du själv tycker dock kan det vara lite lättare att hita kåper å skit i till rieju men de spelar ju inte så stor roll .
själv hade jag tagit rieju utan tvekan för att tja jag e rieju fan men jag tycker att du ska välja helt själv |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-14, 15:07 | #11 |
Samuelsson93 Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2008 | ok tack för alla tips faktum är att jag inte riktigt vet men jag är ganska mycket innne på derin men även lite på riejun
Ps. bobbs båda kostar samma men riejun är ju lite nyare men har gårr längre än derbin ska åka och kolla på båda mopederna snart så jag får känna hur dom känns i verkligheten :P då kan jag nog lättare avgöra vilken jag tycket bäst om om jag har testat båda
Ps. 2 tycker ni dom e prisvärda eller bör jag leta vidare efter ett bättre köp tvivlar på det efterssom jag kollas as mycket på mopeder men vill i alla fall höra så jag inte gör ett dåligt köp :P |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-14, 17:35 | #12 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | jag tycker ju riejun e mär prisvärd än derbin då den e nyare:P |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-14, 18:03 | #13 |
_bengan Medlem

Medlem sedan: Sep 08, 2006 | kan ju inte bli mkt bättre än att få välja p åen derbi xtreme elr en rieju rrx. från början när jag börja "moppa" så gilla jag derbin mer, de är fina och starka orginal och går i ca 65 om du drevar om lite. kändes bra tyckte jag.
men med tiden har man blivit mer trimsugen och fått mer kunskap så man kan göra om moppen till vad som helst (styling) och därför hade jag valt riejun.
även om du säger nu att trimma inte e så intressant nu, så kommer du göra de senare, jag var likadan, var nöjd med å köra orginal innan man blev 15. men du kmr trimam den mer sen.
och vill du inte lägga ut så mkt pengar på trimning så köp riejun för den kommer gå i minst 80 km/h med dragna pluggar å ha rejält axx. dernin kommer inte gå lika fort om du stryper av, men om du börjar med effekt, cylinder m.m. så är de skitsamma.
hade jag valt så hade det blivit rieju rrx, grymma, snygg, lätta att trimma/ mecka. men det e ditt val, ska du bara köra orginal, kanske dreva om ( osm du kanske kör max 5-6 månader) så köp derbi, då dem e starkare orginal, men ska du trimma lite extra och inte ha en lika vanlig moppe och trimma "osynligt" och ha en lite lite snyggare moppe, välj riejun.
dock ta bort b*gläppen på den du väljer.
/ bengan |
 | |
| |
 |  |
| 2008-01-14, 18:34 | #14 |
Derbi_senda_xtre.. Medlem

Medlem sedan: Jun 18, 2007 | Dem nya Rieju är så ***** äkliga att köra! köp en Derbi,Rejält fiin och går bra 
- Inlägget ändrat 2008-01-14, 18:36 av Derbi_senda_xtreme |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-15, 09:16 | #15 |
Samuelsson93 Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2008 | Ok tack för alla svar ska åka och kolla på mopparna så jag får liksom känna att sitta på dom i verkligheten är nog lättare då att avgöra vilken jag tycker bäst om och vilken jag tycker är snyggast |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-15, 15:38 | #16 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | jag tycker inte att en ny rrx/mrx e äkclig de kan inte bero på att du e van vid just DIN moppe? för jag har vant mig vid min så jag tycker alla andra e äckliga å köra:P |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-15, 18:36 | #17 |
vipersting Medlem

Medlem sedan: Aug 24, 2006 | Håller med Hablam, jag tycker att en del andra moppar än rieju drac är äckliga att köra just för att jag vant mig med min 
- Inlägget ändrat 2008-01-15, 18:36 av vipersting |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-16, 08:02 | #18 |
Bobbs Medlem

Medlem sedan: Oct 17, 2007 | ähh vafan den där snubben, bengan. Han låter som en vettig person. Kör på riejun inte lika dyr o trimma 
Ovan kan man helt klart va om man testar en annan moped, som när man kört derbi i ett par månader och sedan sätter man sig på en gilera stalker det är skilnad :D |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-16, 14:27 | #19 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | du får skriva i tråden sen va det blev för moppe |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-16, 14:32 | #20 |
robb192 Nykomling

Medlem sedan: Dec 19, 2007 | osis då att derbi rieju o aprila crossarna görs av samma tillverkare xD ramarna motorerna är i princip samma sen beror det ju hur dom är strypta blindrör/blindtarmen är ett av dom billigaste sätten å strypa en moped sen samt en bricka i kröken ta bort de så kan dom gå uppåt 90 min kompis gjorde de hans toppar 85 på rakan enligt gps^^ då har en aprilia sx50 står derbi lite överallt som på cyllen bland annat |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-16, 15:11 | #21 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | rieju å derbi e inte samma tillverkare... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-16, 17:08 | #22 |
Derbifreak Medlem

Medlem sedan: Nov 18, 2007 | Precis. Och jag tycker du ska ta derbin förresten, även fall du redan har bestämt dig, men som sagt: Skriv i tråden vilken moped det blev! 
// Df |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-16, 19:35 | #23 |
Samuelsson93 Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2008 | Hej hade bestämt mig för derbin , har hårt börjat gilla derbi . men här kommer skiten de är såld så nu har jag två alternativ leta vidare efter en ny bra lågmilad billig derbi eller köpa riejun har ingen aning :p denna tråd kanske kommer få vila lite men jag säger till om jag hittar en ny derbi eller bestämmer mig för riejun och då kommer jag säkerligen öpnna denna tråd igen och beroende på vilken jag väljer komer jag kanske behöva lite basic tips om moppen inkörning övriga tips lite mek, trimmningstips och så men jag vill tacka alla för alla bra svar jag har fått |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-16, 21:33 | #24 |
Derbifreak Medlem

Medlem sedan: Nov 18, 2007 | Ååh, den var sur. Men kolla lite efter andra Derbi innan du köper riejun.. Men om du inte hittar något efter ett tag tycker jag du ska satsa på riejun. Hade ju varit ganska surt om riejun blev såld också. Annars är jag själv ett riktigt Derbi-fan och ska själv ha en Derbi x-treme, men rieju rrx är ju också en väldigt fin moped som också håller hög klass, men det är ditt val. 
Lycka till!
// Df
- Inlägget ändrat 2008-01-16, 21:34 av Derbifreak |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-17, 09:12 | #25 |
Samuelsson93 Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2008 | ok har testkört en derbi xtrme och en mrx (inte riktigt rrx men ändå) tuckte bäst om derbin ska leta vidare efter en Derbi :P |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Trendimport Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus. |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped Derbi Xtreme Vs. Rieju Rrx [1] 2 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped) |
« Tillbaks till föregående sida |