|
| Undrar om denna bas är något att ha! | | |  |  | | 2008-01-03, 18:23 | #1 | Robin190 Nykomling
Medlem sedan: Jan 03, 2008 | Hej! jag har precis köpt min första bil (en bmw 318i) och undrar om denna basen är något att ha en STA Predator Boom Box 2x10" Effekttålighet: 500W Max, 250W RMS.
Impedans: 4 Ohm.
Material: Tillverkad i högkvalitativ MDF-skiva. Beklädd i svart luddfritt tyg.
Dimension: Längd 575mm Bredd 325mm. Höjd i framkant 300mm. Höjd i bakkant 220mm.
den finns på http://www.stylingbutiken.se/
Snälla svara ärligt men säg inte att jag ska köpa någon annan.. MVH Robin | | | | | |  |  | | 2008-01-03, 20:31 | #2 | PowerSlave Medlem

Medlem sedan: Dec 03, 2006 | jag hade satsat på 12 tummare istället man får mer "djup" i basen då.
mvh | | | | | |  |  | | 2008-01-19, 15:07 | #3 | joonte Medlem
Medlem sedan: Mar 03, 2007 | om den är billig kan den väl funka men om den kostar endel så satsa på nåt annat | | | | | |  |  | | 2008-01-19, 20:43 | #4 | 1:grade Medlem
Stirra dig inte blind på effektsiffror! 250W RMS (root mean square) säger ingenting om hur högtalaren låter! Vad har den för frekvensomfång (Hz) Ju lägre värden desto mer bas blir det om förstärkaren orkar! Låg bas som ska kännas kräver mycket effekt! Dessutom ska du ha ett bra delningsfilter/slutsteg som bara matar basen med dom frekvenser den klarar av. Att köpa högtalare utan att först lyssna är som att köpa skor utan att först prova dom! Du kan ju ha tur... Föreslår att du går till en billjudsbutik o lyssnar på vad dom har att erbjuda. Sen kan jag hålla med PowerSlave att ska du ha bas är 12" bättre då den pumpar mer luft än en 10" Det finns mycket litteratur i ämnet om högtalarbyggen (kolla nätet/bibliotek) Varför inte bygga en egen baslåda? En stor portad låda med 4 "push-pull" kopplade 12" element ger ordentligt tryck, men då är det nog fullt i bagaget!
Lycka till! Ebbe | | | | | |  |  | | 2008-01-19, 22:42 | #5 | _axel_ Medlem

Medlem sedan: Feb 17, 2007 | Det beror helt på vad du har för erfarenhet av ljud. Jag köpte min första bas på biltema och den tyckte jag var jättebra ända tills den gick sönder och jag lade ut mer pengar på en ny som var 4-5 gånger djupet än biltemas. Så jag tycker att du ska göra som 1:grade säger och be att få lyssna på ett par så att du skaffar dig en uppfattning om den basen. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Bilstereo och elektronik |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Bilstereo och elektronik) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
- Tipp-Girl
|