|
| Thunder 1000 , mister gnisten | | |  |  | | 2008-01-01, 18:02 | #1 | Thunder1000 Nykomling
Medlem sedan: Jan 01, 2008 | Hei. Har et problem med min -01 Thunder 1000. Den sterter som normalt når den er kald , men stopper når den blir varm , dvs at gnisten på alle 3 pluggene dør bort. Det virker nesten som om bensinen drukner gnisten på et vis. Når den blir kald igjen , så starter den og går en stund. Har skiftet cdi-boks og gått over ledningsnettett , men finner ingen spesiell feil. Kan begge coilene ha raset samtidig , med samme type feil? Noen som har peiling her inne? Takknemlig for svar
Lars , Trondheim | | | | | |  |  | | 2008-01-01, 22:29 | #2 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Hur ser förbränningen på tändstiften ut? Flödar den över på alla tre cylindrarna? Har du gjort kompressionstest? Har den funkat felfritt tidigare? När uppstod felet?
/ JohnVanB | | | | | |  |  | | 2008-01-01, 23:06 | #3 | Thunder1000 Nykomling
Medlem sedan: Jan 01, 2008 | Hei.Forbrenningen på tennpluggene er bra , lys brun. Vet ikke helt om den direkte fløder over av bensin , men gnisten på tennpluggene kommer rett og slett bort når motoren blir varm. kompresjonen er bra , jevn på alle tre , målte ca 162 HK i dyno i fjor. Scootern har alltid startet og gått som ei klokke , uansett temperatur. Feilen oppstod faktisk mens den stod stille , nå rett før jul Skulle hente den fra service og den ville ikke starte , tiltross for at den var blitt testkjørt bare noen dager tidligere , uten noen som helst form for feiltenning. Jeg skjønner ingenting hva dette kan være , har hørt at det skal være noe kortslutningsgreier på gasserne i tilfelle gassen henger seg opp , men ledningene virker å være uskadet , uten jordingsfeil etc.
Lars | | | | | |  |  | | 2008-01-02, 10:58 | #4 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Du sa du hade bytt CDI, men hur ser det ut med tändspolen? Har du kollat den?
Om gasen hänger sig borde du fortfarande ha gnista, tycker man.
/ JohnVanB | | | | | |  |  | | 2008-01-02, 12:34 | #5 | Thunder1000 Nykomling
Medlem sedan: Jan 01, 2008 | Tendspolen( tappene) var litt slitt , men jeg vet ikke om det er årsaken ,når det er gnist når den er kald , men ikke når den blir varm. Føleren på toppen av spolen er også blitt byttet , uten at det hjalp. Skal prøve å bytte begge coilene , men er redd for at jeg bytter ut deler som fungerer helt OK , dyrt blir det også......
Lars | | | | | |  |  | | 2008-01-02, 15:33 | #6 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Har du kondensatorn ( regulatorn ) inkluderad i cdi eller ligger den utanför?
Det problem du beskriver stämmer nämligen på pricken in med en trasig kondensator....
/ JohnVanB | | | | | |  |  | | 2008-01-03, 12:40 | #7 | Thunder1000 Nykomling
Medlem sedan: Jan 01, 2008 | Er ikke riktig sikker , det ligger 3 stk "svarte bokser" over luftfilteret , mulig en av dem er separat kondensator. Fikk et tips om overslag i statorlindingen , dvs bortslitt beskyttelseslakk , men statoren er j##ig dyr , så jeg håper det ikke er den som er trasig.....
Lars | | | | | |  |  | | 2008-01-05, 22:20 | #8 | Thunder1000 Nykomling
Medlem sedan: Jan 01, 2008 | Fant feilen , det var statoren som var trasig , nå er den skiftet og scootern går som ei kule igjen....Takk for alle gode råd. Lars | | | | | |  |  | | 2008-01-05, 22:24 | #9 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Kul att du fick till det!!! Nu blir det körning av !
/ JohnVanB | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Snöskotrar » Teknik och mektips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|