Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Peugeot Snake Furious! 1 [2]

2008-05-22, 21:48#26 
Flarsson
Nykomling

Snake går inte fortare än 50km/h efter inkörning dock axxar dom lite bättre.
Orginal hk ska ligga på 6,8 tror ja ilf på blaster.
Det är liggande motor lutkyld samma som på jetforce .

Hoppas ja svarade på era frågor

2008-05-28, 22:49#27 
Bl4sT3r
Medlem

sjupp, du har skit i förgasaren. Väldigt vanligt problem på blaster/snake. Alla jag känner som har haft blaster eller snake har haft skit i föggen, även jag. För mig var det precis som du beskrev det. Efter ett tag känns det som att den saktar ner. När du gasar går det ännu saktare. Och när den där går den inte att starta på ett tag.

lämna in den på garantin eller blås ur föggen själv

2008-05-30, 19:52#28 
lillisen92
Nykomling

(orkade inte läsa det som står överst) det är en liggade minarelli dvs INTE samma som speedfight som har en stående minarelli. och motorn är AC. jag tycker att de räcker med att dra v-brickan min gjorde då 80 på mätarn vilket jag skulle säga i ärliga km/h ungefär 70-75km/h.

sen har jag bytt bränsle filter till ett lite större jag tycker att den får bättre respons då. men de e lite vad man själv tycker. love

hade oxå problem med tanken/förgasarn men kolla så att hålet i tanklocket är 2mm annars blir de vakum i tanken och ingen bensin rinner ner. tur att jag inte han köra så långt innan min meck ringde o sa att det var flera mopeder med för små hål i tanklocket och sedan efter att jag hade går över till grannen och borrat lite i locket och kört lite utan att stanna så ringde ja mecken o sa tt de fungera utmärkt vilket resulterade i en fet rabbat på servicendevil

- Inlägget ändrat 2008-05-30, 20:02 av lillisen92

2008-06-12, 15:17#29 
Tms via
Nykomling

Har nu dragit variatorringen(stor som satan, säkert 10cm i diameter är van med chinamoppar med v-ringar lika stora som tumringar) hursom gör den över 70kmh!! TYP 75:D happy

2008-07-18, 15:42#30 
ThaQueeN
Nykomling

Jag behöver lite hjälp här happy Ska sälja min snake men behöver veta hur mkt dom drar per mil ungefär confused Snälla svara nån så blir jag glad laugh

2008-07-23, 02:58#31 
hoolm
Nykomling

På en snake är det en liggaande motor det ser man ju jag tror att det är en minarelli

2008-08-20, 19:44#32 
MX 2
Nykomling

Citat:
På en snake är det en liggaande motor det ser man ju jag tror att det är en minarelli

Nej det är inte minerelli, bara yamaha moppar har minerelli + en del kina moppar som har minerelli kopior.

Jag har en fråga... Min snake vissar 52 på mätarn men när jag mätten på gps så vissade sig att den gick i 47, är det en vanlig hastighet för en snake?

2008-08-28, 08:41#33 
Rielo7
Nykomling

Hej, jag köpte en ny moppe i veckan och har kört lite. Idag så körde jag den på morgonen och lite på eftermiddagen. Nu för ca 2h sen körde jag och skulle ta lite fina pics. Det gick bra men när jag skulle hem igen så la bara motorn av när jag kört kanske 200m. Gick inte att starta med kicken eller elstarten.
Så jag rullade hem den och lät den vila i 20min, provar kicka och den går igång på tredje kicken. Väntar 10min till för att sen prova elstarten - och den startar direkt! grin

Vad kan felet ha varit? Ska dit jag köpte den imorgon och fråga, men jag kanske inte ska köra mer ikväll? Det är en Peugeot snake furious.
(nu startar den och går väldigt bra)

- Inlägget ändrat 2008-08-27, 18:21 av Rielo7

Reklam:
Besök Björklinge Bildemontering ABBjörklinge Bildemontering AB
Vi har ett brett sortiment av både nya och begagnade bildelar. Vi säljer även nya reservdelar till Cross, Enduro, Moped, Snöskoter. Märken såsom Galwi...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Allt om Peugeot Snake Furious! 1 [2]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum